• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • lillamaa

maj2010: det lät riktigt roligt :D

nu har vi ju börjat prata om sommarbröllop igen. för det tror vi blir enklast. man kan servera med kall mat så de blir lättare med förvaringen (vi kommer göra all mat själv). sen behöver man inte oroa sig för att frysa. sen blir det lättare om man ska vigas utomhus.
    så OM vi gifter oss på sommaren så kommer jag nog plocka min egen bukett. en sådan här hade jag tänkte: blivandefrux.blogg.se/2009/february/blommor-1.html

• molnis

Bara nyfiken=) Hur kommer det sig att ni kör både rådhus och en cermoni och inte en cermoni med en vigselförättaren? Är allt samma dag?

maj2010 skrev 2009-02-05 13:34:23 följande:
    LoveA: Vad härligt att ha kyrkan bokad! Det enda jag har skaffat hittills är min tiara, som jag ju knåpade ihop själv. Och så har jag köpt pärlor till övriga smycken också. Kommer säkert att göra många varianter innan jag är nöjd... Känns skönt att ha klart med tärna, bestman, "ceremonimästare" (vi ska ha en egen ceremoni utöver vigseln i rådhuset), solist och toastmaster. Har börjat leta sånger till solisten också, hon vill ha gott om tid på sig att öva. Svårt, men roligt!
  • Fenixx

maj2010>> åhh vad roligt att det blev så bra.

• molnis

Åkt på en härlig förkylning så ligger nerbäddad å försöker läsa i kapp lite=)

Surfade dock upp en bröllopsklänningsbutik som ligger nära d'är jag bor som jag funderar på att vandra ner till å kika lite, verkade ha lite mer åt de jag vill ha..

Blommor.. Vi har tänkt å ha rött och rosa (både cieris och ljusrosa) samt vitt som tema (ska försöka köpa lite grejer å testa för att få ut bilden i huvudet) Tycker det e så fint med rosa och röda rosblad utspridda så det kommer vi ha under vigseln bland annat. Kommer kanske inte ha alla färger i buketten. Gillar när det är lite gröna smala blad i och pärlor. Pärlor å tyll är också del av temat=)

Har endast köpt några dekorations stenar, tänkte kolla en del i affärer nu i vår om man kan fynda eftersom vårt bröllop är nästa vår.

• Fenixx

molnis>> ja jag har en dunderförskylning sen några dgr med, är lagom borta.
    ja smart att leta efter denna våren då dem rear ut lite med hehe.

ska ni se på melodifestivalen ikväll då? det ska jag göra under täcket i soffan.
    så ha en bra lördag folk.

• rosesarered

maj2010, kul att det blev så lyckat!

åh molnis och fenixx, krya på er!

själv tillbringar jag min lördag med uppsatsskrivande, lagom kul. Det händer att jag tar en paus...och hamnar här

molnis, låter som att vi har lite liknande tankar kring tema. har också tänkt använda pärlor och lite tyll.

angående blommor så tycker jag att det är svårt att välja. Jag är en sån som älskar blommor och unnar mig ofta lite snittblommor till helgen. Ibland ser man trådar här på Bt om att inte ha någon brudbukett/så dyrt med blommor.
    För mig är brudbuketten en rätt viktig detalj på bröllopet och jag lägger gärna pengar på den.
    Så kommer att vända mig till en florist som är väldigt duktig och kreativ, har vunnit många priser.

mitt nick avslöjar väl mig, är svag för rosor och främst runda buketter. Såg en sån på bröllopsmässan och det var ännu vackrare i verkligheten än på bild!

Ha en trevlig lördag alla

• sarahkka76

fenixx: den buketten är jätte fin! Och som du säger så passar den kanon med ert tema Mycket vacker!

maj2010: vad roligt att det blev så lyckat!

paradisfågel: vink vink

lillamaa: att plocka sina egna blommor är nog jätte mysigt

molnis: det låter jätte fint Rosor går alltid hem.

rosesarered: vad mysigt att kunna unna sig blommor till helgerna. det är en sådan sak som jag tänkt på många ggr men aldrig kommer till skott med. Vet du om man ska bestämma vad det är för typ av bukett man ska ha innan man bestämmer blommorna? Spelar det ngn roll?

• sarahkka76

Nu har jag lagt upp en del bilder på olika buketter jag har fastnat på, vad ska man välja? det är såå svårt! Ska man ha en ensam blomma, rund bukett, droppformad?

• makupala

halloj tjejer!
    har nu varit ute o shoppat igen.. hihi..
    var egentligen bara meningen att vi skulle åka
    o handla lite mat på citygross i Nyköping.. men sen
    blev det att vi gick in en sväng på Karlssons som
    ligger precis bredvid.. Hittade ett par finskor till
    m2b för 99 kr! Så han valde den modellen som kändes
    skönast o var snyggast i hans tycke.. så köpte vi dem!
    Är riktigt nöjd med vårt fynd!

Är så mycket roliga att shoppa när det är billigt.. hihi..
    Kram på er!

• makupala

jätte fina buketter! är ju jättesvårt att välja bland så mycket fint! men jag tycker det är riktigt snyggt med en lite annorlunda brudbukett, som den med bara en blomma..

sarahkka76 skrev 2009-02-07 14:38:04 följande:
    Nu har jag lagt upp en del bilder på olika buketter jag har fastnat på, vad ska man välja? det är såå svårt! Ska man ha en ensam blomma, rund bukett, droppformad?
Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5