• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • tallolin

Hej!!
    Gå till en florist och be om råd i ett ganska tidigt stadie innan man fastnar för en speciell bukett. Är de duktiga så har de jättebra tips att ge.
    Alla blommor finns ju inte året runt, ex. ranunkel kan kanske vara svår att få tag på i maj. Finns mest i affärerna nu i tulpantid. Och har man bestämt sig för en sån blomma tex så kanske man blir besviken om den inte finns.
    Jag brukar också råda att man får tänka på sin kroppsform, om man är jättesmal så försvinner man med en jättestor bukett och tvärtom om man är ganska stor själv så försvinner en liten brudbukett in i dig.
    Om man är kort kanske man inte heller ska ha en brudbukett med mkt häng och vice verca.
    Det är kanske oftast ganska logiska saker som säkert de flesta redan tänker på.
    Men det är så svårt...det finns ju en uppsjö av fina brudbuketter...

Vi ska välja var sin solosång till varandra och en gemensamt. Vi ska båda meddela den som gör kyrkohäftet så att det är hemligt ända fram till bröllopsdagen.
    Däremot kan vi inte välja in och utmarsch. Vilka har ni valt??

Kram...och ha en trevlig melodifestivalkväll (om ni är som jag och älskar melodifestivalen)

• molnis

maj2010: a det blev det ja, kommer ju ihåg nu att det var det vi pratade om att det låg nära båda eftersom vi bor i johanneberg=) (min förkylning verkar täppt till hjärnan lite)

Har bara gått förbi men verkar va fin trädgård osv. Känns som de brukar vara en del som passar på att vara ute om vädret tillåter.

Vi har bokat stora holms säteri.

• molnis

Vi har valt i got you babe som en av låtarna under vigseln (vår låt) sedan ska vi nog ha en till låt med solist. + in och ut. Har gjort en mapp i spotify nu där vi lagt sådant vi hittar så får vi bestämma sedan. Känns som det finns en del låtar som man ej kommer på nu.=)

• Fenixx
    sarahkka76 skrev 2009-02-07 16:44:03 följande:
    fenixx: ja, man har tid än att ändra sig några ggr Vad menar du med vanliga löften? Vilka är det? Vi ska inte skriva ngt själva av samma anledning som du säger.maj2010: jag skulle inte klara det. Jag skulle vilja men jag vet att jag inte kan hålla mig.Ja, välj klänning först så du vet hur du ska matcha den med buketten.Ska ni ha blommor arrangemang? Eftersom vi vill få ner kostnaderna så har vi bestäm oss för att inte ha några. Utan vi använder min bukett sen för att pryda vårt bort och sen får vi ha andra bordsdekorationer.
    vad skönt att höra att någon mer funderar på att inte ha blomster på borden. vi har också tänkt att bara ha min bukett på vårt bord och sen dukas gästernas bord med annat. sen är varken jag eller sambon så mycket för växer/blommor i allmänhet, så blir inget konstigt för oss.
  • FruHögstadius

godmorgon, vi kommer att ha blommor på borden, men vi köper nog rosbuketter 10-pck och elar upp jämnt över borden,.

vi har inte pratat så mycket om löften, men jag vill inte stå och prata själv iför alla, jag vill helst bara säga JA, sen är det bra.

pratade budget IGEN med gubben och vi kommer nog inte att hmna under 50 000:- så vi måste nog höja upp den lite, men han har blivit mer engagerad nu än vad han var förut innan bröllopmäsan

• lillamaa

vi kommer nog inte ha blommor på borden, om man inte plockar de själv...

här har vi inte pratat budget så mkt, mest pratat om vart vi kan spara in pengar.

• Fenixx

ja i år blir det att spara och ligga i.

vi har faktiskt fått i några 10kr i våran petflaska med.

• maj2010

molnis: ja just det, så var det ju! Vi hoppas att vädergudarna ska vara med oss så att vi kan ha ceremonin ute i trädgården. Om inte så finns det alternativ inomhus.

På Ordenshusen ingår blomsterarrangemang i vårt färgtema. Det kallar jag service!

• lillamaa

fenixx: vi har också en "bruk" här hemma. kan stoltsera med att sist jag räknade så var det närmare 900:- i den, i mynt. men vet att goben gått och "lånat" pengar därifrån då och då så nu vet jag inte hur mkt som är kvar...

• Fenixx

Iillamaa>> vilken fuskis av han.
    vi började spara nu i januari och är ju inte så mycket kontanter man har längre, men alla bäckar små.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5