• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • maj2010

Makupala: spännande med klänningsköp, och vilket pris! Jag är för feg för att beställa över nätet... Känns som om jag i vilket fall som helst måste prova i butik först för att se vad jag passar i.

När det gäller sparandet har vi öppnat ett gemensamt bröllopskonto dit vi sätter in 2000 kr var varje månad. Det är ungefär så mycket vi sparar på att ha flyttat ihop. Vi började i november, så vi har redan 12000 på kontot! Fortsätter vi i samma takt så hinner vi få ihop 68000, vilket är lite mer än vi räknar på att den totala budgeten blir.

• sarahkka76

fenixx:

paradis. det bra mkt bra initiativ Vi har också ett bröllopskonto där vi lägger in det vi kan varje månad.

maj: skönt att kunna lägga undan För att vi ska få ihop det hela så behöver vi spara som det ser ut just nu 3000kr i månaden. Det är lite tufft med tanke på att jag studerar men vi får göra ett försök. Kom att tänkapå att skattepengarna kan göra mkt. Jag får inte mkt eftersom jag pluggar men sambon kan nog bidra med lite till.

• Fenixx

ja vi har också ett bröllopskonto. får hoppas att man kan spara på som det är tänkt. och även skattepengar och kanske vid födelsedag osv får gå dit.

dem släktingar vi ger till får nog räkna med lite "enklare" julklappar sen i dec med. men är väl ganska förståligt.

• makupala

vi försöker också spara lite pengar varje månad.. har ännu inte bestämt oss för en fast summa.. skulle vilja spara ca 2500 kr i månaden..

men just nu känns det lite svårt då jag bara har ett tim-vikariat. fick ju jobbet förra månaden, så jag får min första lön nu i februari. spännande! vore ju skönt att kunna börja spara ordentliga summor.. :)

• Zavannah

Hej! Jag är ny på den här sidan o hittade den här tråden som passar in på mig (oss ).
    Får man vara med kanske?

Vi ska gifta oss den 10 juli 2010.

• Fenixx

Detta med blommor..jag hade från början fastnat lite för gerbera och ha en enkel bukett. men sen så fastnade jag för buketten överst i mitt galleri. fick ett prisförslag, men det låg högre än vad jag hade tänkt i prisklass pga av det som är i buketten. men kan ju ha en sån fast i mindre storlek bara ju. för en stor bukett vill jag inte ha.

på min klänning så kommer det vara "vanliga ärmar" hela vägen och så efter armbågarna ungefär så blir det trumpetärmarna som hänger.(om ni hänger med på min beskrivning) så det i sig hänger ju och är en dekoration i sig. innertyget som syns kommer vara i finare blankare tyg med än på utsidan av ärmarna så att säga. om ni fattar hur jag försöker förklara.

men så i nya numret av allt om bröllop, på sidan 39, så håller bruden en liten bukett med enbart 3st gerbera. så ni som har tidningen och vet vilken jag menar.
    vad tror ni kan funka bäst till vårat tema och min klänning?
    den i galleriet eller den väldigt enkla i tidningen?

• Fenixx

Zavannah>> välkommen till oss!
    vi ska gifta oss 3e juli.

• Zavannah

Fenixx: Tack!

Jag kommer nog mest att kika lite här nu i början, vi förlovar oss den 13 mars så tanken på att vi faktiskt ska gifta oss är ganska ny än så länge o vi har inte börjat fixa nånting praktiskt ännu utan vi drömmer bara hihi.

Men om några månader blir det mer o mer planering! Jättekul med en sån här tråd

• Fenixx

OBS!!
    skrev fel tidning..menar såklart AMELIA Brud & bröllop!!

min 3e tanke är annars nån liten bukett med ormbunke och nåt... svåårt.
    visade sambon bilderna nu och beskrev tanken med klänningen, han gillade den i tidningen sa han precis.

• Fenixx

åh vad roligt med förlovning! ja här på BT får man massa bra ideér och råd. skoj med en till julibrud hihi.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5