• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • pandis81

Hej tjejer,

Men vad irriterande av kyrkan.
    Hade ni beställt era inbjudningar från calligraphen så dom är förtryckta eller hur har ni gjort dom??

Dumt att dom ångrar sig nu, som sagt det borde dom ju vetat när ni frågade.

Hoppas att allt är bra annars.

MissMijah skrev 2009-02-10 21:13:23 följande:
    hej tjejer!nyss hemkommen från jobbet. är riktigt trötthär har vi fått käppar i hjulet här!idag ringde de från vår kyrka och sa "hej hej vi kan inte viga er här som planerat..för vi ska renovera"Jaha??!!!Vi frågade dem när vi hade tittat på kyrkan och ville bpka..om byggnadsställningen utanför skulle vara där då.nej sa dem, det ska den inte vara. och då bokade vi.åhh *morr*nu har vi gjort alla inbjudningarna..klippt och klistrat..och sa senast igår att vi skulle göra det allra sista i helgen.tji fick vi.nu måste vi ju göra om allt!! FAAAAN rent ut sagt! jag blir så trött! alltid är det något.inte nog med att man ska göra om allt. men vem ska stå för denna kostnaden och köpa allting nytt?! för det gamla går inte att återanvända. och det lär ju ta säkerligen minst 3 veckor innan vi har våra nya kort. och så ska vi ha tid och sitta och få ihop en hel jäkla skara IGEN.vilket kommer innebära minst en månad till innan vi har dem skickade.just nu vill jag bara lägga mig ner och böla. men vad hjälper det.förlåt, men jag var tvungen att få ur mig allt.kram på er
  • pandis81

Hej tjejer,

Men vad irriterande av kyrkan.
    Hade ni beställt era inbjudningar från calligraphen så dom är förtryckta eller hur har ni gjort dom??

Dumt att dom ångrar sig nu, som sagt det borde dom ju vetat när ni frågade.

Hoppas att allt är bra annars.

MissMijah skrev 2009-02-10 21:13:23 följande:
    hej tjejer!nyss hemkommen från jobbet. är riktigt trötthär har vi fått käppar i hjulet här!idag ringde de från vår kyrka och sa "hej hej vi kan inte viga er här som planerat..för vi ska renovera"Jaha??!!!Vi frågade dem när vi hade tittat på kyrkan och ville bpka..om byggnadsställningen utanför skulle vara där då.nej sa dem, det ska den inte vara. och då bokade vi.åhh *morr*nu har vi gjort alla inbjudningarna..klippt och klistrat..och sa senast igår att vi skulle göra det allra sista i helgen.tji fick vi.nu måste vi ju göra om allt!! FAAAAN rent ut sagt! jag blir så trött! alltid är det något.inte nog med att man ska göra om allt. men vem ska stå för denna kostnaden och köpa allting nytt?! för det gamla går inte att återanvända. och det lär ju ta säkerligen minst 3 veckor innan vi har våra nya kort. och så ska vi ha tid och sitta och få ihop en hel jäkla skara IGEN.vilket kommer innebära minst en månad till innan vi har dem skickade.just nu vill jag bara lägga mig ner och böla. men vad hjälper det.förlåt, men jag var tvungen att få ur mig allt.kram på er
  • sarahkka76

MissMijah: fy fan vad surt! Det är det sista man behöver Kram!

Apropå såna här missöden, är det ngn som tänkt på teckna bröllopsförsäkring? För de verkar stå för just såna här kostnader som man kan råka ut för pga situationer som man inte rår över.

• MissMijah

*suck*

tack för stödet. vad gör man utan er liksom

nej, vi har beställt kort från calligraphen. med våra namn och sånt på. sen har pappa i linköping lagt massa tid på att skriva ut våra ilagor. och skcikat till oss. som vi sedan klippt och klistrat och haft oss med. det har tagit lång tid!

med andra ord så måste vi beställa helt nya tomma kort och göra om allt.

• Fenixx

fyyy det måste ju ta emot något såpass alltså!! fan vad surt.

nåja..hoppas ni finner ny energi att ta tag i det, igen.

• Bettertogether

Bläddrade som hastigast genom amelia brud & bröllop och fastnade HELT för bilden av cernitbrudparet på tårtan på sidan 14!! :D SÅDANA vill jag också göra till vår tårta! :D

• Bettertogether

Nu har jag kalkylerat lite snabbt på gästlista (bara så jag inte ska behöva gå och fundera), och bara de släktingar vi vill ha som gäster blir 79 st!! Det är ingen vi kan gallra bort då det är sådana som vi umgåtts med hela livet. Ingen pappas bortglömda farbror eller sådana, utan dedär riktigt närmaste.
    Plussar man till de närmaste vännerna far vi galant upp till 118 stycken... Och jag som ville ha ett litet, mysigt bröllop :/

• Fenixx

oj ja då kanske det är svårt att ha ett litet bröllop. men samtidigt, era gäster är ju viktiga för er och då sak du se att det blir jättebra även om det blev ganska många än ni trott från början.

• EllaBellaG

ja, det är svårt det där med gäster. Jag hade tänkt nåt litet, kanske runt 20 pers från början. Efter hårt sållande har jag lyckats pressa ner listan till 40 pers. Hoppas det inte dyker upp någon ny seriös pojk/flickvän till någon av mina singelsyskon till dess :-/

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5