• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • Augusti2010
    sarahkka76 skrev 2009-02-10 21:39:02 följande:
    MissMijah: fy fan vad surt! Det är det sista man behöver Kram!Apropå såna här missöden, är det ngn som tänkt på teckna bröllopsförsäkring? För de verkar stå för just såna här kostnader som man kan råka ut för pga situationer som man inte rår över.
    Vi kommer teckna Atavas bröllopsförsäkring, den för 790 kr. Täcker upp till 50 000 kr. Även om slutnotan kommer landa på mer känns det åtminstone som en liten trygghet att ha ett skydd upp till den summan om något oförutsett händer. 790 spänn är ju småpotatis i sammanhanget...
  • Fenixx

ja just nu har vi det jämnt mellan kvinnor och män med våra gäster så dem som är singlar får vara det ett tag till.
    nädå, men får se hur gästlistan slutar på sen när man vet mer om folk skaffat partner osv som är singlar nu.

• maj2010
    Bettertogether skrev 2009-02-11 10:06:21 följande:
    Nu har jag kalkylerat lite snabbt på gästlista (bara så jag inte ska behöva gå och fundera), och bara de släktingar vi vill ha som gäster blir 79 st!! Det är ingen vi kan gallra bort då det är sådana som vi umgåtts med hela livet. Ingen pappas bortglömda farbror eller sådana, utan dedär riktigt närmaste.Plussar man till de närmaste vännerna far vi galant upp till 118 stycken... Och jag som ville ha ett litet, mysigt bröllop :/
    Jag känner igen det där... I nuläget har vi ca 60-65 personer på gästlistan. Då är inga släktingar förutom föräldrar och syskon och deras respektive inräknade. Jag har en faster med familj som jag gillar, resten har jag inget gemensamt med. Men min pappa har fyra syskon och samtliga har familj. Ska vi bjuda fastrar, farbröder, kusiner och deras respektive så blir det ungefär 20 pers till. Just nu lutar det mot att inte bjuda någon av dem, för att ingen ska behöva bli sur.
  • Bettertogether

Hu då.... Det värsta skulle väl vara att mina två bröder och mina tre plastbröder plötsligt blir kära.. :P

• Krystal

hm..har ett litet leende på läpparna för min m2b som inte direkt har varit så allert på att prata om saker kring bröllopet gjorde mig lite glad.
    Igår såg jag en bild på en väst (grå med lite snirligt mönster i) och jag sa till honom att den tyckte jag var snygg, och att han kanske skulle passa i en sådan, fast mörkröd (för att passa till röda rosor som har tänkt ha, och sen är mörkröd en av färgerna i hans släktvapen) Då började han självmant googla runt lite efter bilder på ev. typ av kavaj/rock som skulle kunna vara snygg till...

• maj2010

Ser man på, det var inte illa!

Min m2b har faktiskt börjat gå att prata bröllop med nu. Härom kvällen pratade vi bordsplacering, men kom väl egentligen inte fram till något annat än att vi inte ska ha något traditionellt honnörsbord.

Igår firade vi att vi varit tillsammans i två år. Han hade köpt en liten present till mig - Bröllopsboken av Magdalena Ribbing. Många bra svar på funderingar man har, men en hel del tramsiga regler också. Fast det kan ju vara bra att veta hur etikettsreglerna ser ut, så att man vet vad man bryter mot

• Bettertogether
    maj2010 skrev 2009-02-11 14:48:23 följande:
    Ser man på, det var inte illa!Min m2b har faktiskt börjat gå att prata bröllop med nu. Härom kvällen pratade vi bordsplacering, men kom väl egentligen inte fram till något annat än att vi inte ska ha något traditionellt honnörsbord.Igår firade vi att vi varit tillsammans i två år. Han hade köpt en liten present till mig - Bröllopsboken av Magdalena Ribbing. Många bra svar på funderingar man har, men en hel del tramsiga regler också. Fast det kan ju vara bra att veta hur etikettsreglerna ser ut, så att man vet vad man bryter mot
    Ja någon bröllopsbok skulle min m2b då aldrig komma hem med :P
  • MV85
    Bettertogether skrev 2009-02-11 15:30:58 följande:
    Ja någon bröllopsbok skulle min m2b då aldrig komma hem med :P
    haha inte min heller!
    Han håller på att få spatt på mig för att jag vill veta hur många gäster det är på hans sida.... hehe
  • sarahkka76
    Augusti2010 skrev 2009-02-11 13:40:10 följande:
    Vi kommer teckna Atavas bröllopsförsäkring, den för 790 kr. Täcker upp till 50 000 kr. Även om slutnotan kommer landa på mer känns det åtminstone som en liten trygghet att ha ett skydd upp till den summan om något oförutsett händer. 790 spänn är ju småpotatis i sammanhanget...
    Ja, jag håller med. Ska kika på den försäkringen och se lite mera vad det innebär.

Nu är vi 50 personer totalt och det kan inte tillkomma fler för lokalen tar bara 50 sittande, så nu är det klart kan man säga!
  • haennish

min blir mer och mer engagerad... :) Vi har börja vela angående kyrka och funderar istället på att vara i hans kyrka. Jag är den typen som googlar saker så jag har letat och letat efter bilder från den kyrkan. Men han föreslog att vi skulle åka dit på alla hjärtans dag och gå in och kolla! Efter det ska jag överraska honom med en tur till vår festlokal där vi ska äta en lite romatisk lunch eftersom de har alla hjärtans dag buffé där på lördag. Jag läntar!
    Vad har ni för planer för alla hjärtans dag brudar?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5