• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • mysifer

är det inte redan i ordning? de som har datum vill säga? så ordnade jag det från början iaf och det såg ut så nu när jag kikade i listan. men klart, det är väl en hel del nya som ska med in och då är det ju bra om det fortsätter vara i datumordning.

• sarahkka76

Ska inte vi skapa en brudtråd i anslutning till den här? Så att vi har en prat-tråd och en där vi skriver upp oss i tur och ordning? det blir lättare att hålla reda på varandra då.

• haennish

jag tycker det är svårt nog att hitta den här tråden ibland... :P Ytterliggare en tråd tror jag skulle bli för mycket, iaf för mig. haha Men det kanske bara är jag...

• haennish

Nu har jag plöjt igenom de 100 första sidorna på den här tråden och letat brudar och listan blir lååång. :)
    Jag ligger hemma med vinterkräksjukan och har inget bättre för mig...så ska väl snart plöja igenom de resterande 100 :P

• maj2010

Måste få avreagera mig lite...
    Nu har svärmor helt plötsligt börjat lägga sig i vilka vi ska bjuda på vårt bröllop! Hon var på besök i helgen och då berättade vi lite om våra planer, hur många och vilka vi ska bjuda och ungefär vad det kommer att kosta. Sambon berättade nyss att hon hon mejlat och undrat om vi inte ska bjuda hennes kusin med man trots allt... Hon kunde tänka sig att betala för dem i så fall. Fatta alltså, svärmors kusin som min sambo inte ens gillar! Och jag som inte ens tänker bjuda mina kusiner!

Nu blir det till att be henne vänligt men bestämt att inte lägga sig i. Till saken hör att både mina och min sambos föräldrar gifte sig i smyg en gång i tiden och nu är frånskilda. Så de har verkligen ingenting att säga till om när det gäller bröllop! Grrr...

• Fenixx

maj2010>> mm är nackdelen, när mer folk får reda på det och vill lägga sig i och styra hur man ska ha det osv...
    jag tycker ni ska stå på er! ska väl inte bjuda någon som inte ens din sambo gillar. det får hon faktiskt finna sig i, är ju erat bröllop inte hennes!

• sarahkka76

haennish: men har inte du den här tråden på dina favoriter? Varför måste du leta efter den varje gång? När man skapar en syster tråd lägger man länken i den här tråden på TS, alltså presentationen, så när man vill dit klickar man bara på länken.

maj: håller med fenixx.

• molnis

Hej på er! Vi (eller mest jag eftersom jag smittat m2b så han låg i soffan å mest fick tycka till) testade att göra inbjudningar i går.

Blivit inspirerad av er andra som redan grejat=) Orkade inte få det helt rak å så men vi blev väldigt nöjda till slut för känns som det blev rätt stil. Men har dock två varianter och har inte helt bestämt oss. Kika gärna i mitt galleri å tyck till!
    (tycker inte de gör sig lika bra på bild som i verklighet;))

• lillamaa

nu har vi suttit och pratat en hel del om bröllopet.
    goben sa att han tyckte de skulle vara fint om vi hade vigseln vid älven. så kul när han kommer med ideér :D
    sen prata vi lite om kläderna och vad han vill ha på sig. har gett som förslag att han fixar sina kläder själv, utan att jag vet om vad han ska ha och jag gör det samma. de tyckte han lät som en ok ide. men om han ska ha en ljus kostym så måste jag nästan skicka med min syster (tärnan) med bilder på den klänningen jag ska ha så de i affären kan hjälpa honom med nyanserna (vågar ju inte skicka en bild med honom, då kommer han bara tjuvkika! hihi)

pratade även en del om kläderna till tärnan och bestmannen.
    kom fram till att vi betalar klänningen, slipsen och västen till dem. vi vill att de ska tycka att de är kul att vara med, och att de inte ska känna att de inte har råd.
    fast syrran har sagt att hon kan betala sin klänning själv men ... nej jag vill fixa den åt henne. skorna och liknande får hon stå för själv, men de är ju bara att hon tar någonting som hon redan har. de är inte så noga ;)

• lillamaa

ja just de, och så frågade jag honom om hur mkt han tyckte de var rimligt att sätta på brölloper och då sa han 50 000 vilket är exakt de jag tänkt mig :D
    fast vi kommer försöka hålla oss under de. men vi vill gärna ha extra pengar utifall att!

vi betalar gärna lite extra för lokalen så vi slipper städa den själva. och så vill vi anställa folk som har hand om maten under festen (fast vi lagar allt själv en-två dagar före).
    men under själva bröllopsdagen så vill vi inte att gästerna ska behöva arbeta :)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5