• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • maj2010

Nu har vi preliminärbokat lokalen! Den var superfin och mannen som har stället var väldigt förtroendeingivande. Frågan är om vi ska kolla på andra ställen nu eller om vi ska gå på magkänslan. Får nog låta det bero några veckor...

Molnis, att vi kör dubbla ceremonier beror på att vi vill ha en så personlig ceremoni som möjligt inför gästerna. Därför skulle det kännas konstigt att ta in en vigselförrättare som vi inte alls känner. Och för mig är det man gör i rådhuset bara formaliteter för att vi ska bli gifta på pappret. Det viktigaste är att få formulera våra egna löften till varandra och säga dem inför alla våra gäster. Och det kan vi ju göra utan att blanda in en kommunal vigselförrättare. Min kusin gjorde så här när han gifte sig för några år sen och det är det finaste, mest personliga bröllop jag har varit på.

Puh, långt blev det...

• maj2010

och jo, vi funderar på att ta allt på samma dag.

• Fenixx
    sarahkka76 skrev 2009-02-07 14:38:04 följande:
    Nu har jag lagt upp en del bilder på olika buketter jag har fastnat på, vad ska man välja? det är såå svårt! Ska man ha en ensam blomma, rund bukett, droppformad?
    javisst är det svårt! har dilemma själv med typ, färg osv osv

men den längst upp till vänster eller den längst ner med rosa/lila rosor var finast tycker jag. men svårt ju!
  • sarahkka76

makupala: det var ett riktigt fynd!
    Ja, det är verkligen svårt att välja. Precis jag försöker fundera på vad som skulle passa med vår stil och en singel blomma som den i gallerin skulle vara fint tror jag.

maj2010: kul när man känner sig nöjd. Jag har tänkt som så att det är alltid bra att jämföra två stycken så att man inte tar första bästa. Men i vårt fall så föll vi för den fösta och vi kommer att nöja oss med den. Så vi körde på magkänsla.

fenixx: ja, det är svårt. Ska kika och se vilken du menar

Ska ni ha egna löften? Vi har inte bestämt oss för den punkten. Jag tycker att det är jobbigt att uttrycka sig framför andra och jag tror att killen känner lika. Så ev kanske vi ska spela upp sång som vi känner vi vill tillägna varandra. Hur ska ni göra?

• Fenixx

jag har själv snöat in att jag vill få till något med ormbunke nu. så får se vart det slutar.

vi kommer köra vanliga löften, vill inte känna stress med att man måste få till något fint att säga och har så svårt att formulera känslor i ord så. blir nog tillräckligt svårt att klara det känslomässigt ändå kan jag gissa.

• maj2010

Vi ska ha egna löften. Blir att tänka till ordentligt och plugga in det utantill för att jag inte ska börja gråta... Kommer bli känslosamt nog ändå, men min extrapappa som "ceremonimästare" (har inte kommit på nåt bättre ord) och min bästa barndomskompis som tärna och solist.

När det gäller bukett har jag hunnit vela fram och tillbaks rätt mycket redan, och ändå är det lååångt kvar till den stora dagen. Just nu är jag helt såld på rankunkler och sugen på en lite spretig bukett. Men man kanske skulle ta och välja klänning först... Ska nog vänta några månader med att börja prova. Annars blir det bara ett enda långt velande.

• sarahkka76

fenixx: ja, man har tid än att ändra sig några ggr Vad menar du med vanliga löften? Vilka är det? Vi ska inte skriva ngt själva av samma anledning som du säger.

maj2010: jag skulle inte klara det. Jag skulle vilja men jag vet att jag inte kan hålla mig.

Ja, välj klänning först så du vet hur du ska matcha den med buketten.

Ska ni ha blommor arrangemang? Eftersom vi vill få ner kostnaderna så har vi bestäm oss för att inte ha några. Utan vi använder min bukett sen för att pryda vårt bort och sen får vi ha andra bordsdekorationer.

• molnis

maj2010: Kul att ni hittat ett ställe! Får man fråga va det är? (För ni ska ha i gbg om jag ej minns fel va?)

Ok då förstår jag hur ni tänker=) Vill också ha personlig vigsel (kommer nog inte klara egna löften dock) men att den handlar om oss. Känner inte den som viger oss men vi har antagligen hittat en som gärna gör det hela till en ceremoni ut efter våra önskningar. Så tror det blir bra det med.
    Min mammas begravning var "borglig" och så himla fin och andades henne och inget annat. Vi kände ej han som höll det men fick berätta och skriva saker om henne som han sedan återberättade på ett jätte bra sätt. Kommer ju in på något helt annat kanske men mest att de är lite så vi hoppas att vår ceremoni ska vara, spegla oss=)

Vi har kikat lite på låtar till ceremonin idag, nån är bestämd men rätt svårt. Hur ni andra börjat kika på det?

Har föresten lagt in lite bilder från stället där vi ska ha vigsel/fest de vi tog själva klickade vi bara lite snabbt så ej så rättvisa mot stället men visar vissa delar de ej har på sin sida.

• sarahkka76

molnis: okej då hänger jag med Ja, det är verkligen lyckat när det blir så bra.
    Vi har bestämt in- och utmarsch men inget utöver det.
    Stället ser kanon fint ut, jätte ljust

• maj2010

Molnis, det är Ordenshusen vi har preliminärbokat. Fin lokal, bra läge mitt i stan och vi har bara hört gott om stället. Var har ni tänkt hålla till?

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5