• pandis81

Bröllop 2010 nr 5

Då tjejer.
    Vi trippar snart in på 2009 och det är vårat sista år som ogifta. Sen är det våran tur.
    Vi fortsätter att diskutera allt mellan himmel och jord kring våra bröllop här på tråden.

Dom som hänger här och delar sina meningar är följande:
    Missmijah: 26 år Partille 15092009
    Pandis81: 27 år Huddinge 24042010
    Mysifer: 21 år Jönköping 08052010
    Tinzi: Sandared 08052010
    Brudgummarna: 30 års åldern Umeå xx052010
    Kenttjej: Göteborg xx052010
    Aprikos: 24 år Höör 05062010
    Enmidsommarnattsdröm: Gävle 23062010
    Fenixx: 26 år hemlig ort 03072010
    Superstarfia: 17072010
    Emmeli o markus: 22 år Borlänge 24072010
    Evasdottir10: 28 år Bjärrum 31072010
    Haennish: 07082010
    Makupala: 24 år Trosa 21082010
    LindaCecilia: 21082010
    Fruhögstadius: 20 år Morgongåva 25092010
    Svartvitabruden: 25 år Stockholm 27112010

Inga bestämda datum
    Starfish: 24 år Gävle Sommaren 2010
    Justmeandmylove: Sommaren 2010
    Rosesarered: 23 år Stockholm Sensommaren 2010
    Ullis33: 33 år Göteborg Sensommaren 2010
    Hummlan66: Sensommaren 2010
    Diz: 26 år Ekeby Sep/okt 2010
    Lillamaa: 22 år Kalix Vinter 2010
    Paradisfågel: 20 år Borlänge 201x
    Sockersmulan:

Våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-69/m2661995.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html

Kram kram

• Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5
  • sarahkka76

pandis: det låter som en bra idé. Ang riset är det också ngt speciellt för bröllop? Är det fågelvänligt?

makupala: för så lite pengar skulle jag slå till om det var min drömklänning.

tallolin: grattis till alla bokningarna Vi ska ha bröllospbubblor, de ska inte lämna fläckar på kläderna. Ris har vi inte funderat på än.

Servetthistorien fortsätter. Eftersom att skicka tillbaka dem kostade mig hälften av vad de kostade så beslöt vi att behålla dem. De är inte den lila nyansen vi var ute efter med det får duga.

• lillamaa

tallolin: jo de hade rea på ikea så vi slog till. de är sådan där med kork som man kan ha kolsyrat vatten i, vilket vi mest troligt kommer ha under middagen.

• pandis81

Att fåglar skadas av ris är en myt.. det finns inget bevisat att ris sväller och skadar fåglarna.
    Men ja jag har köpt speciellt bröllopsris som smälter bort efter tiden på marken.

sarahkka76 skrev 2009-02-06 08:34:20 följande:
    pandis: det låter som en bra idé. Ang riset är det också ngt speciellt för bröllop? Är det fågelvänligt?makupala: för så lite pengar skulle jag slå till om det var min drömklänning.tallolin: grattis till alla bokningarna Vi ska ha bröllospbubblor, de ska inte lämna fläckar på kläderna. Ris har vi inte funderat på än.Servetthistorien fortsätter. Eftersom att skicka tillbaka dem kostade mig hälften av vad de kostade så beslöt vi att behålla dem. De är inte den lila nyansen vi var ute efter med det får duga.
  • Fenixx

nu har jag inte orkat läsa ikapp då jag fortfarande är vrålförskyld.

men den klänningen är jättefin makupala!

• tallolin

Hej!!

Jättefin klänning!! Vad många av er som redan har hittat klänning...vad skönt...jag har inte ens börja titta, borde nog kanske göra det snart...En kompis syster ska sy klänning åt mig men jag måste ju ändå veta vad jag ska ha.
    Det är jättekul att få en uppsydd klänning men också svårt..går man till affären och provar så hittar man ju till slut en man gillar men här får man bestämma mönster och hoppas att det blir bra. Det är ju inte så att man kan ändra sig när tyget är klippt
    Hon ska även sy till brudnäbb och tärnor. Hon har tom erbjudit sig att sy kostym till vår treåriga son. Hon är jätteduktig så jag menar inte att klaga...Man vill ju bara att allt ska bli så perfekt...hihi..

Vart har ni köpt bröllopsbubblorna? Då ska jag också beställa där.
    IKEA...det ska jag kolla då men det var kanske ett tag sen?

Kram och ha en trevlig helg alla!!

• lillamaa

vi köpte dem förra året så. de har nog kvar dem men de är nog inte på rea nå mer

• Fenixx

Idag kom mina bruna kuvert!!
    det var perfekt nyans och dem var i jättefin kvalité!!

tänk vad löjligt glad man kan bli över en sån "småsak" som dem flesta gäster ändå kommer riva upp och slänga.

• lillamaa

måste höra med er om vad ni tycker.
    jag är ju tärna på grannens bröllop. min sambo är bestman.
    vi ska och handla bröllopspresent idag. det blir presentkort på Ikea (det är det de vill ha). Grejen är den att vi har väldigt lite pengar. är 300:- för lite? tycker de känns lite snålt då de är nära vänner till oss men vi har ju verkligen inte pengar just nu...
    vi har ju faktiskt framkallat 50 bilder från svensexan och 50 bilder från möhippan och ska fixa med album till bilderna så de kan ha det framme på bröllopet (brudparet bad oss göra det).

• sarahkka76

pandis: tack för infot, alltid lär man sig ngt nytt Då ska jag kika efter med

fenixx: nice! ja, man kan verkligen bli glad över såna små detaljer

lillmaa: har man inte råd så har man inte. Och ni har ju iof sig ordnat en massa annat skoj för dem. Man kan inte förvänta sig att folk ska spendera en viss summa bara för att de gifter sig. Men kanske ngn annan tycker annorlunda?

• rosesarered

makupala,
    jättefin klänning! kan tänka mig att det blir fint ihop med blivande makens väst.

tallolin,
    vi kommer nog att ha både ris och rosenblad. finns ju en risk att rosenblad färgar av sig men jag tror inte det gör det så lätt. har också sett detdär hjärtriset som smälter och det kan ju vara smart om man gifter sig i kyrkan. Har nämligen för mig att vissa kyrkor har förbud mot att kasta ris. Vi kommer att vigas på svärföräldrarnas mark om allt går vägen och då känns det lite onödigt att lägga pengar på detdär hjärtriset. Det är ju ändå inget som behöver sopas bort (som fallet kan vara i kyrkor). Så vi kör nog hederligt vanligt ris. Grötris tror jag att det är som har lite fint lyster i kornena hehe, om vi ska vara så petnoga

Svar på tråden Bröllop 2010 nr 5