• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Gosnosen-men varfor borjade du ta dag 3 provet och inte dag 21 provet det du det? Tankte om din cykel/AL varit konstig som gjorde att de tyckte du skulle ta dag 3 provet......
    Blev lite paff bara nar han sa sa oh det inte stammer mot har inne....

  • Fru E

    Lapinette-na jag fattar inte vad som ar skillnaden och varfor vissa bara tar det ena och inte det andra och vissa tar alla........skonare att ha allt kollat ju sa allt ar "godkant" pa nagot satt

  • Ore

    Japp, jag är med på bubbelfest... Måste iofs träna först... Kan jag få planera in bubbelfesten till imorgon kväll? Bubbel efter träning mår jag inte så bra av...

  • nennesjuttioåtta

    jag tog bara dag 3, tror jag.

    Lappis
    hahha, kunde inte låta bli att skratta... jag vet inte. Men jag fick sån jäkla mensvärk för ett tag sen och tänkte att jaaa men det kan man ju ha ändå. Sen kom det blod som är liksom utspätt med vatten. Det har alltså inte dragit igång än men det är inte brunt och resten kommer väl sen. Säker kan man väl aldrig vara, tydligen. eller vad säger du?

    Hinner inte dit efter jobbet innan de stänger...

  • nennesjuttioåtta

    ni som har haft mensvärk trots att ni varit gravida, kom det blod i samband med det? Lappis vet jag ju... Förresten, vet de var Xet sitter????

  • gosnosen

    Jag hade ingen konstig ÄL utan fick utslag på ÄL-tester varje månad jag testade. Hade dock lite kort, men väldigt regelbunden cykel - 25 dagar. Enligt doktorn jag gick till skulle man börja med dag 3-proverna för att se att kroppen verkade ok. Dag 21-provet mäter progesteron och visar om man har haft ägglossning. Det ska helst upp i ett värde över 100. Har man bra värden på dag 3-provet behöver man nog inte ta dag 21-provet, men ett bra värde på dag 21-provet som visar att man har ägglossning, kan ju tyvärr vara tomma blåsor eller dåliga ägg.

    Så har jag förstått det hela iallafall!

  • Lapinette

    Ore - bubbel mår man ALLTID bra av! Jag tog det definitivt direkt efter ett hårt danspass igår ... hann ju inte ens av med jackan.

    nenne - mensvärk är ju även ett gravtecken, fast det vet du ju innan och lite blod kan man få trots att man är gravid. Har två tjejer på akuptråden på FL som blött ända fram till typ vecka 8 och de är fortfarande gravida. Så jag fortsätter hålla tummarna.

  • Lapinette

    nenne - nej, de har ingen aning! Det är typ några jäkla celler kvar någonstans som gör att mitt hcg-värde inte sjunker. Tröttsamt som f*n .

    Även om de nu skulle vara din mens så kan du inte räkna morgondagen som första dag och få dina sprutor? Jag menar, den har ju inte dragit igång än? MEN nu hoppas jag självfallet att detta bara är en liten slemhinneblödning.

  • Mrs  B

    Nenne
    Nej, vad är det som händer.......
    Usch vad tråkigt!

    EA
    Vi åker till Varvet i Göteborg varje år. Maken springer loppet och jag springer i affärer.
    Vi brukar vara en hel del kompisar som åker men i
    år tror jag inte att vi blir så många. (ett par gifter sig veckan innan och ett par ska ha barn någon vecka efter).
    Ni får gärna slå er samman med oss.
    Dessutom behöver jag nog någon som hjälper mig med barnen.
    Eftersom vi ska på bröllop helgen innan och måste ha barnvakt då, så är chansen inte så stor att det blir barnvakt igen helgen efter.
    Vi bokar alltid hotell nästan direkt efter att Varvet varit, mycket för att få det hotellet vi vill ha, sen kan det bli svårare om man vill bo i city.

    Skönt att det var ok med makens simmare iaf, men förstår att du är frustrerad över att det ändå inte vill sig.

    Muggles
    Ja, det var ett roligt mail.
    Man skulle nästan kunna tro att det var jag som skrivit det....
    Tillhör din man och jag samma släkt??????

  • nennesjuttioåtta

    har EA fått svar på simmarprovet? förlåt, det måste jag ha missat. Skönt att det såg bra ut!!!!!

    lappis
    de har ju stängt i morgon, så sista dagen var ju idag (natuuurligtvis).
    Vad drygt att de inte hittar det! dåligt av dem! jag menar, hur många ställen kan man leta på...?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!