• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Blivande fru L

EA - kanske det har att göra med hurdan menscykel man har? Det säger ju en del om hur ägglossningen funkar. Vet faktiskt inte så mycket om detta trots yrket, har tydligen lyckats förtränga större delen av utbildningen.

Hur svårt kan det va för simmarna att hitta rätt? Sååå mycket finns det ju inte att sikta på.

• BrudSommar2006

Nenne, ja, du faxar det första du gör att du behöver sprutor och det genast!

Konstigt, just den här månaden då jag är säker på att jag inte haft ÄL så har jag otroliga menssymptom, finnar, mensvärk och ömma bröst, jag som aldrig har några sådana symptom annars.

• Izzie

Nenne - Men vilken jävla skit! Det som verkade så hoppfullt denna gången... Tycker ändå att det är konstigt att mensen är så sen. Kan det vara ett tidigt missfall om det blöder mycket? Kan det inte vara läge att testa i vilket fall, bara för att se? Om det är ett tidigt missfall så borde väl inte Hcg har sänkts ännu? Blöder det inte mycket så finns det dessutom fortfarande en möjlighet ju. Jag spekulerar, men det känns som att en förändring är ju ändå positivt. Skulle det vara ett tidigt missfall så kan du faktiskt bli gravid och det är definitivt ett steg i rätt riktning. Jag hoppas jag inte förvärrar läget för dig nu med mitt svammel. Det är verkligen inte meningen. Det är väl som EA (var det EA?) säger - Hoppet är det sista som överger en även om det minskar i styrka...

• Fru E

Blivande-ingen aning kanske ar det sa att det racker for min del med provet pa dag 21 i det har skedet.....vardena tydde kanske pa att AL och aggen funkade som de skulle och darfor var det "onodigt" att ga vidare. Forsoker intala mig sjalv det iaf
    Du far hem och grava i kurslitteraturen lite

Ja hur svart kan det vara att simma rakt fram!!

• Izzie

EA - Skönt att de inte hittade några "fel" iaf! Det är ju jättegoda nyheter!
    Ang testerna så är det konstigt att det inte är mer likt, men det verkar ju som att det fungerar lite olika beroende på vilket ställe man går till. Om jag var du skulle jag söka upp ett nytt ställe och köra det parallellt. Säg att ni försökt i ett år och se vad du får för hjälp på det stället.
    Ang ÄL, har du testat bilsolvonen då, vår gamla trotjänare???

• Blivande fru L

Tycker att du ska försöka lita på att läkaren vet vad han gör, du är knappast den första "fallet" för honom och vi andra vet ju bara det vi googlat oss till!

Jag ska läsa på om hormonerna. Om jag lyckas hitta kursböckerna i flyttröran, dvs...

EA&MJ skrev 2009-01-29 20:56:05 följande:

Blivande-ingen aning kanske ar det sa att det racker for min del med provet pa dag 21 i det har skedet.....vardena tydde kanske pa att AL och aggen funkade som de skulle och darfor var det "onodigt" att ga vidare. Forsoker intala mig sjalv det iaf Du far hem och grava i kurslitteraturen lite Ja hur svart kan det vara att simma rakt fram!!
  • Izzie

Koko - Vad tråkigt med din farmor! Kram!

• Izzie

Ore - Tack för komplimangen! Vad snällt sagt!
    Jag gillade fläkten du länkade till förresten! Enkel och ren i linjerna. Visst är den modern, men den är ju stilren. Känns som det skulle kunna passa till mycket.

• BrudSommar2006

Fru L, vet du vad som triggar igång mensen så småningom efter en förlossning? Måste man ha ÄL för att få tillbaka mensen?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!