• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

Nenne-skickar en stor *grooouummph*

September-jag åt rosenrot i två månader och första månaden kände jag av ÄL riktigt men sen andra månaden så kände jag inte så mycket och det var då cykeln blev över 40 dagar. Vet iofs inte om det var pga rosenroten eller om det var så att det var ett ägg som ville fästa i början men sen kom på andra tankar och drygade ut cykeln sakta. Hade en hel del symptom den månaden men skyllde allt på rosenroten så vågar inte testa fler gånger ifall cykeln skulle balla ur igen. Märkte inte av att jag blev så mycket piggare heller faktiskt.

• Fru E

Nenne-tyckte det var bra att du faxade till gyn

• Fru E

Okej så en trådträff i Göteborg den 16:e maj ska vi spika det???

• Lapinette

Snacka om framförhållning - 16 maj!!

• kängu

Nenne *Kramar om*

Jaaaa, trådträff i Götet! Kul! Jag kommer gärna 16 maj, skriver in det i kalendern!

• BrudSommar2006

Nenne, hoppas verkligen att gyn svarar så att du får tag på dina sprutor idag!

September, nej då, jag har mens precis som vanligt bara det att jag vet ju att jag inte har ÄL särskilt ofta om ens alls och att det nog var ett tag sedan jag hade det. Skulle ju kunna börja testa med ÄL stickor bara för att få veta men det kan ju bli väldigt dyrt om jag måste hålla på många månader utan resultat.

• Tinga

Åh Nenne - vet inte vad jag ska säga mer! Jättebra att du faxat till kliniken; hoppas nu att de gör sitt jobb och hör av sig till dig under dagen. Jättekram! Och du - du måste tala om i god tid när du tänker dig till Göteborg, för jag skulle gärna försöka åka dit över dagen för att få träffa dig.

Och ni andra - trådträffen måste bli den 17:e maj; den 16:e ska jag ju springa!

• MSW

Till och med jag blir lite sugen på GBG-träff! Men vet inte om jag vågar..

Idag i lokaltidningen var det dödsannonser för en pappa till några barn som går på skolan/förskolan där jag jobbar.. Har dock aldrig träffat pappan.. Men barnen och mamman! Vet inte vad det berodde på heller.. Blev lite chockad när jag förstod vem det var! Han var född 70..

• Tinga

September - tack! Jag försöker ta mig i kragen och komma iväg, dels på kvällen när både barnen och vi ätit kvällsmat och dels på helgerna. Det får ju bli när någon annan kan se efter Piff & Puff, för 35 kg vagn+bebisar är jag inte intresserad av att släpa på när jag springer, även om det säkert skulle höja intensiteten. När vi så småningom går över till sittvagn istället kanske jag testar att springa med vagnen någon gång. Ska Piff & Puff med blir det istället en rask promenad, men ibland drar jag på mig träningskläder då, bara för att verkligen gå så fort att det blir som ett träningspass.

• MSW

Liten: Jag har nog också haft en släng av det.. Eller kanske är jag bara lat iaf..?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!