• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • start september

    Kängu,

    låter ju inte alls dumt! När man kommer ny till ett ställ och ska vara hemma på föräldraledighet får man själv vara lite mer aktiv för att träffa folk, men samtidigt erbjuds ofta nya kontakter enkelt via föräldragrupper eller för att man promenerar på varann (ofta ahr man ju samma tider).

  • viktualia
    nennesjuttioåtta skrev 2009-01-24 13:25:25 följande:
    vad sa maken då, Vickan! Min skulle ha hoppat jämfota och skrikit i falsett.
    min är lite mer stillsam av sig.. men det har blivit mycket hångel idag !!!
  • start september

    A.M,

    du är googlandets mästarinna. Hatten av!

    Snart är det nässköljningdags! Börjar bli lite nervös. Men jag undrar om jag inte också har början till bihåleinflammation så det känns vettigt.

  • fru AM

    Start: JAg vet att man är nervös så här inför första gången - men det blir bara bättre och bättre när man väl börjat få in klämmen. Hopppas du läst instruktionerna väl - smart tips att säga "AAAAAA" medan man spolar - då stänger liksom svalget av sig så man slipper drunkna. Lycka till!

  • Izzie

    Vickan - Stort grattis till plusset!!! Kul att du dessutom känner dig lite mer sugen på barn den här gången. Jag är oxå nyfiken på hur din make reagerade?
    Inskrivning gjorde jag i vecka 10. Men det är nog olika, mest beror det kanske på hur BM's almanacka ser ut. Tror att det vanligaste är mellan v 8-12 iaf.
    Ha en riktigt mysig middag ikväll! Kram!

    Lappis - Blev alldeles tårögd när jag läste o din reaktion efter samtalet med din pappa. Vad kul att han hörde av sig och att samtalet var positivt. När såg du honom senast? Du reser ju mycket, har du varit många gånger i Japan? Nu när jag tänker efter så vet jag nog inte heller om du bott där när du var liten?

    Nenne - Förstår att luften går ur emellanåt. Det är väl konstigt annars. Hela barnkarusellen är en enorm mental press och vem orkar med bevikelse efter besvikelse i längden? Vet inte riktigt vad jag ska säga för att muntra upp dig heller. Ni har ju inte testat ivf ännu, och många lyckas ju få barn via detta. SAnnolikheten för att ni ska lyckas genom ivf borde vara hyggliga med tanke på din ålder. Men ibland vill man kanske inte muntras upp heller utan bara få vara lite låg ett tag. Det är såklart helt ok. Skickar en stor varm lång kram!

    Kängu - Vad kul att ni hittat en bra lägenhet! Valet behöver ju inte vara för evigt. Känns det bra nu så kanske ni ska våga flytta? Trivs ni inte kan ni alltid flytta tillbaka.

    Igårkväll åt jag för första gången på nästan tre veckor lite mat. Kokt ägg, lite minikeso, linfrö och stenbitsrom. Inte alls dumt! (Fast jag får lov att medge att makens pizza såg godare ut) Underbart iaf att äntligen äta lite mat igen. Nu har jag gått ner ca 15 kg sen i november och det känns ju bra, även om jag gärna går ner lika mycket till.

    Hittade förresten den där lilla stickade tröjan till M på pop-rean som jag haft ögonen på ett tag. Kul!

  • Telemarkgrrl

    Vi har just kommit hem efter att ha varit på bio och sett De ofrivilliga. Väldigt, väldigt bra men det var nog den jobbigaste film jag sett någonsin. Jag hade ont i magen hela filmen igenom och var kluven mellan att vilja se hur det skulle sluta och att bara gå där ifrån från för att det var så jobbigt.

    Nu blir det lussebullsfika i soffan.

  • Telemarkgrrl

    Nenne, jag förstår precis hur du menar det där med hoppet och icke-hoppet!

  • Lapinette

    Själv har jag precis kravlat mig upp från soffan och en långfilm där. Har inte gjort någon nytta alls idag.

  • Telemarkgrrl

    Izzie, svårt att säga. Det är fem små historier som löper parallellt i filmen och som inte hänger ihop. Alla utspelar sig i Sverige i nutid iallafall och är så "på riktigt" eller vad man ska säga.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!