• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    Ja, snacka om att jag grät när en tjej på tv återförenades med sin japanska pappa. Till råga på allt så bodde pappan i samma område som min pappa är ifrån. Oj, oj! Kände hur hjärtat vreds om i kroppen på mig och undran över varför han försvunnit från mitt liv.

    Som sagt, han har lovat att förbättra sig och att han mår bättre. Har inte rakt ut (är lik min pappa i detta avseende) frågat varför han bröt kontakten men jag tror att han varit jäkligt deprimerad. Han berättade att han inte förrän nu hade läst alla mail och brev som jag och mamma skickat.

  • nennesjuttioåtta

    lapinette
    det låter ju kanon!! KRAMGROUMPFFFFFFFFFFFFFFFFFFF!!!!
    Och ja, vi borde ställa oss i kön ändå, jag vet. Så var planen. Men jag tycker han kan göra det åt oss...

    Vänner
    : - p =
    jag hoppas du har rätt...

  • fru AM

    Men Lappis - vad mysigt att prata med pappsen efter så lång tid. Och att det var ett bra samtal förstås!

    Hej Nenne - vi har saknat dig!

    KRAMAR!

  • Lapinette

    nenne - ge honom postgironumret till adoptionsbyrån och skriv ned summan på en lapp.

    Här blir det inte mycket gjort ... och vädret är ju helt strålande bakisväder.

  • start september

    Grattis Vickan! Klart ni ska fira trollet! Lät mycket gott!

    Tjoho - Nenne är här! Som vi har lockat och pockat! Kram!

    Lapinette, det måste varit minst sagt omtumlande. Strongt av dig att du ville ta samtalet och hoppas att det följs av fler.

  • Lapinette

    nenne - ni kan ju vänta och se för denna gång blir det ju plus och då behöver ni inte stå i någon kö.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!