• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

    Tinga: nej men vad kul att höra ifrån dig! Jag har tänkt på dig på senaste tiden och undrat hur det går. Tråkigt med matningarna men skönt med nattsömnen! Jag tror att det alltid är ngt som strular, för er är det väl matningarna då. Gött med ny outfit!

    Cicci: glömde igår - jag håller med dig ang Victors mathållning. Kanske är det bäst att bara låta honom äta köttbullar/korv om det är det han vill, utan strid, tills han tröttnar. Till slut blir det ju extremt tråkigt att bara äta en sak Jag tror det är många barn som bara äter en enda sak i en period, det går nog över.

    Oms: välkommen hem!

  • Tinga

    Lappis - du har verkligen en poäng där; det är definitivt positivt att det blev ett plus den här gången! Jätteskönt att du ser det på det sättet. Ja, visst är det härligt med shopping när man verkligen hittar sån't man gillar. Värre är det när man "måste" ha något och inte hittar det. Därför shoppar jag i "förebyggande syfte"; hittar jag något jag gillar köper jag det.

    Grattis på födelsedagen, Muggles och Frejis!

    Muggles - så det finns islandshästridning på Ven? Låter trevligt! Själv var jag iväg för ett par år sedan på Österlen; vi bodde och red på Blåsingsborg och det kan jag rekommendera. Vi bodde mysigt, åt god mat och red i trevlig miljö.

    EA - hej, hej!

    Liten - tufft med uppsägningar, men du sitter säkert själv, eller?

  • Tinga

    Muggles - jo, det är väl ofta så att man har något "problemområde". Fast jag kunde tänka mig att "byta bort" lite god sömn mot lite bättre matlust, eftersom de är så små för sin ålder (även korrigerat). Fast häromveckan träffade vi en kille som var född i normal tid som inte var större, så det var skönt att se att inte "alla" ligger över normalkurvan.

    Cicci - efter vad jag har hört spelar det ingen roll om barn äter samma mat dag efter dag, för de har inte samma behov av variation som vuxna har. Det är ju viktigare att Victor äter korv än att han inte äter något alls. (Säger hon som har söner som i den mån de äter puré helst vill ha Hipps med kalkon och majs.)

  • start september

    Kul att se dig Tinga! Jag förstår att du har det knappt med tid med allt du beskriver. Imponerande långt inlägg ändå! Kul med reakläder, Boomerang har jätemycket snyggt tycker jag. Själv har jag inte koll på vikten stablit än, så jag får vänta lite till innan jag köper nytt tyvärr.

    Omsan, välkommen hem! Trist med sjuka och tråkigt om ni blev besvikna på klimatet. Jag har varit där i mars eller så och då var det paradiskvarmt, kan intyga att stränderna är fantastiska.

    Men vilken osmaklig idé att ha med bebisen! Vad mycket fix det var, så mycket tycker jag inte det är i Sthlm? Surfar mest hus, men ändå. Visst, blommor, ljus och kanske en enkel dukning, men inte en massa kläder, väskor och definitivt inte barn. Huga.

    Här är jag knallförkyld igen och lillan vaknade med lite feber. Vi som varit friska knappt två veckro sen sist. Blä. Jag är tacksam om det bara är förkylning men ändå.

    Kök har vi byggt, vi valde IKEA efter en lång utvärdering. Marbodal och Haga var det vi valdes mellan på slutet, båda hade fina saker. HTH gillar jag också, men de blev ännu dyrarare. Särskilt Haga kändes prisvärt för den kvaliteten. Vi ville montera själv och då kändes IKEA som bäst alternativ. Sen kan man lyxa mer med skicor och sånt istället. Vi blev grymt nöjda, men det är lång resa när man fixar själv. Otroligt nöjd att vi fixade klart innan hon kom.

  • Lapinette

    Tinga - saknar dig på restråden ... fast senast i förra veckan läste jag Tingas tips på Kalifornien.

    EA - en extragod middag ute på restaurang eller kanske åka iväg över helgen med övernattning på något mysigt ställe?

  • start september

    Hipp med majs och kalkon är en favorit här också, fast kyckling med ris och grönsaker verkar nu kunna börja tävla. Tomatfärgat klass är dock sämre ut majsfärgat enligt min prioriteringslista, men jag är såklart glad att hon oftast äter.

    Grattis till den fina sömnen Tinga!

  • muggles

    Hmmm... det verkade vara ardennerhästan på Ven (har absolut för mig att ngn har berättat om islandshästritt men det var många år sedan så...). Ngn annan som har tips på islandshästställe (med möjlighet till övernattning och god mat)? Annars får det nog blir Blåsingsborg istället...

  • start september

    A.M,

    funkar nässkölj när man är jättetäppt också eller är det mer en förebyggande åtgärd?

    Och Jodopax som Vänner skrev om för länge sen - är det någon som tycker det är bra?

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!