• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

    Cicci: Men tänk att han gillade fiskgratängen! Alla barn på Livias avdelning verkligen frossade i den. Funderar på att fråga efter receptet!
    Jag tror att Victor dels verkligen bara gillar vissa saker och dels har lärt sig att han kan manipulera sin omgivning med att matvägra. Som förälder blir man ju jättestressad när barnen inte äter så man gör ju vad som helst ... Minns när Livia var under året och tvingade sin pappa (jag ORKADE inte) att sitta och underhålla genne med sagor, sånger under lunchen. Och man skulle ha en bok uppsalgen liggande på huvudet medan man matade ... Herregud!

    Nenne: Förstår inte varför ni ska ha en rullgardin om ni har persienner - men det är kanske jag som är tråkig? Om det är "för syns skull" så kanske bara en gardinkappa?

    BS: Vilket mardrömsbesök i simhallen. Iris verkar verkligen envis och utrycksfull - och jag kan förstå att det är svårt att uppskatta det nu men hon kommer nog bli (=fortsätta vara) en väldigt fartig & färgstark person när hon växer upp. Öronpropparnas betydelse ska man heller inte förringa (vid sidan om hörnstenarna: hot, mutor, tjat) i barnuppfostran.
    Kram!

    Skall snart börja med den ändå rätt enkla lördagsmiddagen. Renstek- & pepparotssnurror + granatäpplemartini
    Coq au vin
    Calvadosäpplen med nötgrädde.

    Tjoho!

  • fru AM

    Har ni som har barn upplevt eller tänkt på att man blir lite hjärntvättad. När jag ska skriva PEPPAR så skriver jag oftast PAPPAR, BEVIS blir BEBIS, MANNAGRYN blir MAMMAGRYN ... t ex

  • Telemarkgrrl

    Nenne, en dm låter lite mycket men jag skulle lägga på typ en cm på varje sida (dvs ca två cm ) för att det inte ska bli något glapp där solen letar sig in.

  • Telemarkgrrl

    Muggles, ditt Oz-vin fanns inte på mitt u-landssystembolag. Det bidde en Sancerre och en Fetzer Chardonnay. Men jag ska leta vidare för att jag tror jag skulle gilla det däringa "Notting Hill".

  • BrudSommar2006

    Iris har 37,7, jag sätter mitt sista hopp till att hon inte riktigt mår bra.

  • nennesjuttioåtta

    BS
    Det låter ju som en trolig orsak, iaf!

    AM
    Jo, men om man har en rullgardin är upphängningsanordningen redan kirrad. Vet inte om jag orkar sy/leta upp en färdig kappa och sen sätta upp den snyggt på en stång.

    Telis
    jo, men tar man någon cm bara så blir det specialbeställning. Den kostar redan 859 spänn som det är... :-s

    Ikväll blir det sushi och Dr Loosen Bernkasteler Kurfürstlay Riesling Spätlese 2007 (nr 7203). Jag som förr HATADE sushi har nu cravings. Det är sen julbordet på East 2007, för då blev jag ju tvungen att äta...

  • nennesjuttioåtta

    btw är det någon annan proggare här som blivit trött av den? Jag har varit så jäkla trött hela veckan och igår höll jag på att nicka till flera gånger. imorse sov vi till halv 10 och sen råkade jag nicka till en kvart framför skidskyttet. Och nu känner jag mig lite pömsig (utan sex före). Såg på bipacksedeln att det var en biverkning, en annan biverkning är ju spottings, hahahha det tyckte jag var lite kul eftersom det är pga spottings jag stoppar upp dem i snippan.

  • start september

    Nenne,

    tror inte jag blev trött, men de cyklar jag tog den innan det blev något var det sommr och mestadels semester så kanske sov jag mer då eftersom jag kunde utan att tänka på det?

    BS,

    styrkekram till dig. Stackars Iris har ju varit sjuk så mycket, men kanske är det skönt med en förklaring på denna fas ändå. Ätr det inte vid två årsåldern det blir lite bättre med dagissjukorna (attt första året är värst alltså?).

    Förresten, är det någon som tror att vitpeppar funkar mot magsjukor? Tänkte stoppa i mig igår, men blev illamående av bara tanken så jag lät bli. Trodde ett tag att lilla var magsjuk, men det var nog bara för mycket middag och sätta i halsen.

  • nennesjuttioåtta

    september
    jag tror vitpeppar funkar! Men vet inte hur..

  • nennesjuttioåtta

    något annat jag testat (men då var vi redan asdåliga) är malörtsbrännvin. Tvi vale, man blev frisk fort som fasiken bara så att man skulle slippa ta en snaps till. Vi hade hela munenn full av sockerbitar, den vi drack av var typ hundra år gammal med malörten fortfarande kvar i så den var ju beskare än *ryser* huuuuäääääähhh !!!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!