• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

    Vänner: HEJ! Nä jag är kvar men maken kom hem från sin träning - var tvungen att stötta honom lite psykiskt. Det var tydligen ytterst jobbigt spinningpass Är det ok om jag dör lite här nu sa han

  • muggles

    Vänner: ja faktiskt räknar jag BT som en "grej" och även SATC! HA! Nä men ikväll tänkte jag verkligen med flit BT:a lite ist f att titta på tv. Och jag har ingen nödvändig grej jag borde fixa just nu som inte kan vänta så... Och tränade gjorde jag ju igår och ska även imorgon. Så ja.

  • muggles

    Alltså med SATC menar jag mina måndagskvällar med NYC-tjejerna. Jag skrev väl om makens krav att julklappsboxen inte fick ligga oanvänd i hyllan så varje måndag kväll när Moa har lagt sig är det SATC på tv:n hemma. Av en outgrundlig slump har tv3 bestämt sig för att visa säsong 1 just då men det går fortare fram hos mig - jag kör 2-3 avsnitt per måndag Vissa av dem har jag aldrig sett förut heller, har inte följt den slaviskt när den gick då förr.

    Man kan ju inte göra ngt nyttigt VARJE kväll, då blir man ju utarbetad haha. Jag menar, hjärnan måste ju ha sitt eller hur?!

    Intressant att höra om de små utbrotten som ska komma. Jag har ju läst AW och vet att det är på G men bra ändå att höra från er andra som ligger före (för att citera Liten).

    En sak jag har tänkt på - hur länge använder man skötbordet till blöjbyten? Jag menar Moa är inte speciellt lång men hon är ju redan för lång för skötbordet eg. Inte kan man ha en 2-åring på skötbordet väl? Och är det bara kissblöja funkar ju byxblöjbyte stående bra men bajsblöja går ju inte... Vardagsmysterier

  • Fru FruLLan

    hej tjejer

    GRATTIS SWEET!!!! faaan vad skönt att det gick så pass bra med chefen. Härligt. Förstår att semestern inte är optimal ur jobbsynpunkt men den kommer nog vara skön för dig. Fyyy vad kul, och grattis till jobbet igen.
    Du skrev nåt häromdan om att det nästan var värt att byta jobb bara för att få en kortare resväg... och det skulle jag säga att det nog verkligen är. Det är asvärdelöst att pendla. Hatar det. sååå mycket tid som försvinner till ingenting. Så fy vad underbart att jobbet verkar perfekt OCh ligger nära. kanon.

    Angående jobb så fick jag uppdraget kul! Även fast det tyvvär innebär en hel del pendling... men men det blir bara fyra månader så... det ska bli kul.

    tyvvär så verkar det dock strula med dagiset
    skulle ju få skola in nu i januari MEN när jag pratade med dom idag så var det först den 29:e som vi skulle få börja inskolningen. det raserar en jäääkla massa ska jag säga. Ska ringa och bråka i morgon igen.
    Sååå trött på att bråka.

    BS: förstår att det är hemskt jobbigt med iris humör. Fyyy. Men jag tycker det verkar som om de andra tjejerna är inne på bra grejer som trötthet, blocdsockersvängningar osv. kanske kan gå att komma till rätta iallafall lite emd ganska enkelt. och precis som mugglan så ger vi borren alltid nåt att pillra med på skötbordet. och får han inte det så tar han nåt själv då går allt utan problem. precis som mugglan skriver så är ju avledning en super grej i mååånga fall.

    Sen kanske ni skulle testa byxblöjor. Rena kissblöjor kanske då kan bytas utan att hon ligger på skötbordet utan lite mer "i farten" om det nu är skötbordet hon ogillar. Angående sparkar så har borren försökt några gånger på oss också. men då har både jag och maken tagit tag i benet rejät och sagt åt på skarpen. Ibland dock med skratt som svar. men vi försöker verkligen markera att det inte är okej.

    Har också märkt att det börjar komma trots elelr humör eller vad man ska kalla det.
    Borren har slängt sig raklång på golvet hemma och gnällt över nåt han tyckt varit fel. Men då får man försöka prata honom tillrätta. han är oftast väldigt lätt och går att resonera med. Men visst börjar det blir mer vilja och humör.

    förstår dock att det är skitjobbigt BS. Det verkar vara mer än bara lite trots hos er. Och att du tillråga på allt är själv just nu måste göra allt väldigt mycket värre.

    Kan ibland tänka tanken att hur sjutton står ensamma föräldrar ut????

    Vi ger välling morgon och kväll och tycker det är super. vet inte om han verkligen behöver det. men vällingen ingår i vår kvällsrutin och är en sååån mysig stund så det fortsätter vi med.

    Angående mat så ger vi inte heller alternativ. Som tur är så äter borren nästan allt. Lutfisk var dock ingen höjdare tyckte han. och det köpte jag så fick han annan fisk istället. Vissa maträtter kan jag köpa att han inte gillar. Även vuxna har ju ofta ett par grejer de inte gillar.

    men annars så får han äta det vi äter eller inget. och han har ju alltid fått vanlig husmanskost så han är rätt van. han hade en peiod när han kunde skippa att äta, kanske för att han ville ha nåt annat. men det fick han inte och nu äter han allt vi äter.

    MEN jag tror att detta kommer gå i vågor. han kommer säkert ha perioder då han inte vill ha viss mat osv. men då är det nog viktigt att man pratar igenom det som vuxna och kör en enad frontoch håller fast vid den.
    Låter enkelt nu... jag vet

    ha ha ha
    vänner. Skön historia med motorsågen
    Kul att se dig förresten. Du har inte heller varit inne så därt jätte mycket senaste tiden eller hur?

    Just det angående tandborstning. Så har ju det varit vårt riktigt stora problem alltid. Borren har verkligen hatat att borstat tänderna. MEN så i november var jag hos syrran och då lånade han sin ena kusins eltandborste när han sett henne anvä'nda den. och då köpte vi en sån till honom för några veckor sedan. han fick borsta själv de första gångerna. Men nu så bortsar vi hans tänder och det går kalas bra. Så en eltandborste kan nog hjälpa en del, har hört andra som haft det som lösning.

    Näe ni.
    puss på er.
    Ska äta lite kvällsmacka och te nu.

  • viktualia

    EA&MJ skrev 2009-01-14 20:50:02 följande:


    Ja att behova boka med excel pa fritiden med, brrrrrr
    jaaaaa tur att jag är så sanslöst TACKSAM över allt jag har fått uppleva i föreningen... (INTALAR mig själv för att palla med sånt här tråk)
  • viktualia

    FruLlis.. du har helt rätt i att pendling är kass.. aaaaa idag när jag satt på bussen hem drabbades jag av svårartad uttråkning.... har 75 min bussresa enkel väg... urkans... men alternativen är närmast obefintliga om jag vill fortsätta jobba med rätt saker i rätt bransch till vettig lön... så... *tar en tugga av det sura äpplet* och kliver ut genom dörren imorgon kl 6.20 för att återvända 18.40.. hm...

  • BrudSommar2006

    Tandborstningen ligger lite nere den här veckan faktiskt, hon får klara sig, jag försöker köra en gång om dagen i alla fall men eftersom det är en av de saker som fungerar allra sämst så får maken ta över när han kommer hem, det mesta med Iris går mycket bättre för honom än för mig. Sedan vill hon ju heller vara med mig än med honom så jag har ju henne efter mig som ett plåster på kvällarna men det gör egentligen inte så mycket. Hon gillar ju sin tandborste och vill gärna gå runt med den själv men man får ju dessvärre inte hjälpa till. Jag förstår att det blir knas när hon kastar med huvudet och man försöker tvinga runt tandborsten, man vet ju själv när man slinter med tandborsten, det gör ju jätteont. Eltandborste var ju ett tips, det har vi inte provat.

    Vänner, skönt att höra att det här verkar vara en fas som går över och att andra har råkat ut för samma saker!

    Iris gillar normalt skötbordet och brukar ligga och plocka med någonting men någon gång då och då blir hon som förbytt, gissar att det har med trötthet och allt runt omkring att göra också.

    Muggles, vi har Iris på skötbordet så länge det går eftersom det är så mycket enklare men det hänger på håret nu, hon har baken vid kanten och ligger med fötterna vilandes på bröstet på oss nu.

    Får väl fundera på byxblöjor, fast på dagis ligger även de stora barnen på skötbord, de har bättre med plats där, och så får barnen själva klättra upp och lägga sig med hjälp av en trapp. Där vill de inte att man ska ha byxblöjor eftersom det tar längre tid att byta på varje barn när man måste ta på och av byxorna och inte bara kan dra ner dem vid fötterna.

    Nehepp, dusch och läggdags.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!