• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • FruCicci

    Mugglan, grattis i förskott. Samma dag som Frejis va?

    nu ska jag hem Så skönt!

  • fru AM

    fru AM skrev 2009-01-12 16:41:56 följande:


    Cicci: Kude inte låta bli att göra en snabbsökning på hemnet på femmor. De håller ju tyvärr den prisklassen de också ... strax under 5 mille. Ska leta stora fyror nu!
    Det gick ganska dåligt. Skralt utbud nu - men om Cicci med familj kan tänka sig att sträcka sig norr om Valhalavägen så fanns det en fin 4,5 där! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/337187
    Beror dock på vilken stil man gillar förstås.
  • fru AM

    fru AM skrev 2009-01-12 16:41:56 följande:


    Cicci: Kude inte låta bli att göra en snabbsökning på hemnet på femmor. De håller ju tyvärr den prisklassen de också ... strax under 5 mille. Ska leta stora fyror nu!
    Fast jag skrev fel - alla femmor kostar typ 6 mille. Galet dyrt!
  • fru AM

    Nu ska den självpåtagna lägenhetsleterskan pallra sig ut i köket och laga mat! Ciao!

  • sweetstreet

    Shit vad ni skriver tjejer!!
    Jag ahr somm vanligt tyop noll tid att hänga här. men nu TAR jag mig lite stueln tid...ojojoj! FYYYY på mig!!!!!!

    Har självklart även glömt vad jag ville kommentera eftersom jag snabbskummar-scrollar....
    Annat hinns inte med alls.

    Men men.
    Lappis vet inte ifall du såg det tidigare men jag ahr mailat din yahoo adress. Vet inte ifall du kollar den regelbundet så jag ville skriva det här så du vet.

    CIcci! Att du blev tillbakaflyttad lite! Fast 5 dagar är ju inget egentligen och som du skrev med Victor så var han tidig så det är nog stor risk/chans att du blir det även denna gång.
    Min lilla tjej kom ju den 4 ju i så kanske blir det samma födelsedag!!!

    Och det där med språk och tal!
    Hm, vi funderar just nu på vilket ord som kommer bli Lillskruttans första. Ett svenskt eller ett engelskt????????
    DET är frågan. tror det är 50-50 chans för vilket som eftersom vi pratar svenska hemma men hon hör engelska på dagis. Så kasnke är engelska det som ändå ligger närmast till hands????
    Kan även tänka mig att hon blir något senare med talet. Har förstått att många tvåsrpåkiga barn börjar prata senare eftersom det kan ta lite längre tid för dem att få ordning på orden.... men men vi får se. Än är det långt kvar för hon är ju så liten fortfarande!

  • sweetstreet

    haha är även SJUKT glad över att jag nog kommer börja nytt jobb i april!!!!!!
    var på intervju i fredags och de sa redan direkt efter intervjun att de ville att jag skulle börja. Tjohoooo!

    isåfall kommer jag få typ 5 minuter gångpromenad till jobbet istället för dryga timmen med buss och tunnelbana enkel väg!
    Och prjektet låter SKITROLIGT!!!!!!
    faktum är att min blivande chef är en av de mest framstående fertilitetsexperterna!
    han var med om den första IVFn här i USA!
    Fast jag kommer inte forska om något såpass "kliniskt" utan det är fortfarande grundforskning. Men tidig embryonalutveckling! Cooooolt ....tycker jag själv!!!!

    Jaja, jag har just mailat honom, men påbörjade även en liten lönediskussion i mailet. Hm, nu väntar jag på svar. Hoppas jag inte pissed him off genom att göra så....

    Jaja, vi får se.
    Nu ska jag gå iväg och hämta lite radioaktivitet!

    See ya gals!

  • Fru FruLLan

    hejsan tjejer
    Guuuuuuuuuuuuuuud vad ni skriver! Ägnade helgen åt att läsa ikapp men hann tyvväör inte kommentera. Hur kan det vara så att det ALLTID kommer nåt emellan????
    Nåja efter jag läste ikapp så sprutade inläggen in likaså idag.... så nu är jag efter igen

    Uppfattade dock att lappis haft missfall.
    FAAAAAAAAAAAAN
    blev otroligt ledsen över att det inte stannade kvar. MEN som flera skrev. Nu har det ju äntligen fungerat en gång så då kan det ju fungera igen, du kan ju bli gravid. och dessutom så äör det ju så att det kan vara lättare att bli gravid efter ett MF. Så nu håller vi alla tummar.
    Vill skicka en stoooor kram iallafall!!!!

    Såg att frejan var tillbaka KUL!

    Trist att mensen kom liten!

    När BIMAr vickan?

    Kul att viren är frisk och grattis igen till att du "outat" dig cicci! Nu ska du svälla ordentligt

    vad härligt det är att läsa om hur bra moa är på att prata. verkar vara en framåt liten tjej. Borren "babblae´r" precis HELA tiden. Låter såååå himla kul. Men det är inte så himla många ord. ett gäng som används flitigt. men han fattar verkligen allt. längtar tills han pratar ännu mer.

    Oj då. Nu måste jag springa.
    har haft en sjukt konstig värk och ont i snart en vecka så nu måste jag åka till akuten. Känns som om det gått illa med bebisen
    jag är ju inte en sån som oroar mig, så jag har ju bitit ihop och försökt ta det lugnt. maken har velat åka in hela helgen. Men nu känner jag att det är dags att åka in, har ont som sjutton. Tror ändå innerst inne att det är bra med bebisen.
    Eller är det bara som jag hoppas????

    Puss på er alla tjejer

  • fru AM

    Frullan! Hoppas verkligen att allt är bra med både dig och bebisen!!! Du måste hålla oss informerade! Lycka till - Stor kram!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!