• nennesjuttioåtta

Lös biljett till barnkarusellen!

Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

Nu åker vi!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

• Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • fru AM

Cicci: sover han i egen säng/eget rum? Han kanske är lite otrygg efter att ha börjat dagis efter långledigt? Livia somnar i egen säng men kommer över till oss redan mellan 11-12 ... Sedan sover hon som en klubbad säl tills klockan ringer. Och vi med. Så det kan vara ett tips om det passar er ...?

BS: jobbigt med Iris natt. Det kan mycket väl bero på nattlinnet! Att hon blir kall. Göm nattlinnena när mormor kommer nästa gång!

• fru AM

Så skönt att det var bra med Frullans bebis - men vad är det som gör ont!!!? Mystiskt!

• FruCicci

AM, ja han har egen säng i eget rum....
    Jag har inget emot att han sover hos oss, men min man vill inte vänja honom vid det. Kanske ska ha honom hos oss? Hmmmmm
    Visst kanske han är otrygg, men förra veckan sov han bra trots dagis, men det kanske kommer senare... Han har ju aldrig sovit bra på nätterna, så jag borde inte hetsa upp mig, men nu när det verkade som det vände blir man ju besviken att det blir som förr efter 2-3 dagar.

• Fru E

Får jag vara med i trötta gänget även om vi inte har barn än och sover minst 8 timmar per natt

• Fru E

Cicci-min kusin levde i princip på korv i alla dess fomer när hon var mellan 1-4 år och hon har blivit "riktig" . Gick inte att truga i henne något alls

• fru AM
    FruCicci skrev 2009-01-13 10:10:12 följande:
    AM, ja han har egen säng i eget rum....Jag har inget emot att han sover hos oss, men min man vill inte vänja honom vid det.
    Vet du - då tycker jag din man tar ALLA nätter en tid framöver.

Nej, jag förstår hur ni resonerar. Vi hade också lite ångest när vi började låa Livia komma över till oss tidigare och tidigare, ibland t o m somna i vår säng. Men vi resonerade till slut som tantalororna i Knattetimmen: Sover hon bra (oavsett var) så sover vi bra och är gladare och har det bättre. Sedan är det ju väldigt få människor som fortsätter att i vuxen ålder sova hos sina föräldrar ... De är rätt små våra barn när man tänker på det.
  • Fru E

Tror inte heller att man ska truga med maten utan äter de inte det som de får serverat så får de vara utan, äter väl tids nog när de är hungriga....

• fru AM

Cicci igen: HAr du testat fiskpinnar eller fiskbullar - om han nu gillar färdigmat så är det ju bra med fisk (om han nu inte gillar din spätta förstås)

• BrudSommar2006

Iris är otroligt kräsen just nu, fast jag tror att hon äter i alla fall lite grand på dagis, fisk som hon tyckte så mycket om förut får jag inte i henne alls, inte ens fiskpinnar, jag som tycker så mycket om lax så det har vi ofta hemma. Det är så trist när man stått och ansträngt sig för att laga något bara för hennes skull och man egentligen skulle kunnat tänka sig att äta något annat till middag och så vägrar hon äta! För oss fungerar det dåligt att säga att hon får det eller inget för blir hon för arg, hungrig eller trött så klarar jag knappt av att hantera henne, hon skriker, gråter och kastar saker omkring sig och går inte att bära. Så det blir mycket välling hemma hos oss fortfarande.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!