• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Lapinette

    BS (igen) - ja Spindelvägen är bra gällande planeringen, allt ligger på samma plan. Påminner lite om svärmors hus där det också är 3 sovrum, kök och vardagsrum i ett plan och sedan källare med garage, tvättstuga, allrum (som används som förvaringsrum) etc.

  • BrudSommar2006

    Kängu, ursäkta, menade inte att prata på så där om förlossningar så att du blir skrämd! Du har faktiskt otur också och vi med de sämsta förlossningarna råkar vara här och beklaga oss samtidigt! Fast jag vet iofs inte ens om jag kan "stoltsera" med en dålig förlossning, bara en upplevd sådan. Cicci och FruLlan skulle vad jag förstår gärna föda fram en liten krabat i veckan!

    Piggelin, oj, tänk om Telis inte var Telis, vad trist det skulle vara!!!

  • fru AM

    De senaste dagarna har jag ältat för- och nackdelar med vaginal förlossning kontra kejsarsnitt, jag har inte blivit mycket klokare men hoppas på att bli kallad till tigga-om-kejsarsnitt-samtal snart. Båda mina barn har ju kommit med hjälp av sugklocka (och klipp) så det känns faktiskt som om jag inte är speciellt duktig på själva barnafödandet ... Även om förlossningarna på pappret var identiska 5-6 timmar mellan vattenavgån (hemma) och utpluppning så upplevde jag den första som fruktasnvärd (var rädd fär värkarna och hade inget stöd i min sambo som låg och sov på en ledig säng) och den andra som fantastisk (förberededd, andades igenom värkarna, jättebra stöd min man). Ingen bedövning förutom lustgas på andra förl. Det enda som gjorde för överjävligt ont var egentligen när Livias huvud stod och stapade i "utgången" och jag väntade på nästa krystvärk och draget med sugklockan ... Så förberedelser, mental inställning och stöd spelar ganska stor roll (så länge det inte finns något medicinskt hinder) tror jag.

  • viktualia
    kängu skrev 2009-01-11 12:44:32 följande:
    * GambiaNågon som varit på något av dessa ställen och vill ge lite input? (vet att det är lite OT, sorry!)
    Först: det är inte ett DUGG OT!! här babblar vi om allt!

    Gambia - trådens egen Omsan är i Gambia just nu och vet nog typ allt man behöver veta om det landet... hon kommer väl tillbaka så småningom och kan svara på frågor!
  • viktualia

    Förresten ... uppföljare på ett tidigare inlägg om en annan viktig sak i världen: Mascara!

    Måste säga att Kanebo 38 grader är HIMLA bra!! ujujuj vad nöjd jag är med den! Otroligt mycket smidigare att ta bort sminket numera och snyggt sitter den också!

  • Frejis

    Notera: Kanebo 38, är den bra för superkänsliga ögon? Jag ser ofta ut som en kanin om jag använt mascara en dag och har prövat med allt möjligt utan några resultat. Om jag minns har Telis också problem med att hitta en sort som passar.

    Lappis - vad som är bra i det hela är ju att du faktiskt blev gravid och att en läkare konstaterat det så att du med all säkerhet vet det. Jag hade inte ens tankarna på att surfa när jag fick missfall förra året och ännu mindre efter den andra ivf:n. Kan skriva under beskrivningen av ditt missfall Lappis, verkligen över***vlig smärta

    Tredygnsförlossningar, hua! Trodde förut i min naivitet att sådana fortfarande kan beträffas typ endast i Östeuropa, men icke sade nicke. Själv skulle jag vara mest rädd för ett förlossningsskadat barn pga någon annan människas dumma beslut.
    Var i färd med att akriva vad mer jag är rädd för, men vill inte skrämma Kängu och andra mer. Jag är dessutom inte ens gravid så jag behöver inte tänka på förlossning.

    Måste förbereda mig lite inför jobbintervjun. Maken lyckades göra mig supernervös genom att försöka förbereda mig och framföra sin kritik på de svar jag gav. Höll på att äta upp alla kakor jag hade på bordet av stress

  • Fru E

    Oj vad ni har skrivit idag , var inne en snabb runda imorse och då var det fortfarande lugnt

    Angående renovering så har vi vardagsrum, gästrum/barnrum och et badrum kvar att renovera. Vardagsrummet och gästrummet ska tapetseras om medan badrummet kräver en full renovering då det har våtrumstapeter/mattor. Det hade varit jätteskönt att få badrummet iordninggjort men det vi funderar på är om det kostar mer än det smakar, dvs om vi kommer att få tillbaka pengarna när vi säljer då vi köpte radhuset väldigt billigt och inte har lånat så mycket. Även om ROT avdraget nu finns får vi nog räkna med att få betala ca 40-50 000 beroende på vilka val av tapet och möbler vi gör.

    Ouuppsss dags att ta tvätten

  • nennesjuttioåtta

    hej hej!
    Idag har jag åkt skidor i Kungsberget (sorry Telis!)! My god vad jag är otränad! Eftersom det var premiär för den här säsongen för mig så tog det som vanligt några åk innan man fick ner röven, hahahah! Jäklar vad det suger i låren och arslet! Kul var det iaf.

    jaha, vad hade jag tänkt skriva mer då. Förlossningsberättelser.... nejjj, där kan jag tyvärr inte lägga till något...

    Kom på att någon frågade om mitt nya jobb och ja, det är samma som jag gjort förut, med en kombination av det jag gjorde ännu tidigare (mer kundkontakt).

    Vårt nästa projekt är badrummet men det blir nog inte förrän till sommaren. Men ser inte fram emot att välja, jag är ju så jäkla velig jämt! Köket kommer att bli ÄNNU värre.

  • viktualia

    Frejis - det var nog jag som använde uttrycket överjävlig smärta.. hm.. trist att vi är så många som passerat varianten missfall....

    Kanebo 38 skulle jag absolut testa om jag hade riktigt känsliga ögon. Jag hör nog till halvkänsliga gänget och tycker att Kanebon är strålande bra. Och pandalooken inträder aldrig, eftersom man inte smetar ut den när man tar bort den utan snarare "smälter" den med 38 gradigt vatten och sedan drar bort den från fransarna.

  • Fru E

    Får nog ta och prova mascaran Kanebo 38 nästa gång jag byter

    Ego träning och mat:
    Blev glad igår när maken självmant sa att han funderade på att prova GI-programmet då jag "tjatat" ett tag på honom eftersom han har en del extra kilon. Var en kollega på jobbet som nu hade hoppat på tåget så då kanske de kan peppa varandra lite . Maken tränar gärna men behövs nog att även kosten förändras för att han ska se resultaten snabbare.
    Vi äter redan rätt så mkt "rätt" som man ska göra i den sista fasen av GI men för att få rivstarten så börjar vi från början. Ska försöka att skriva ner en matsedel om vi följer, kruxet är att vi inom den närmsta 3 veckorna som "rivstarten" är både har svärmor som fyller år;min pappa samt särbo fyller 60 och 50 och sen fyller vi själva i början av februari. Funderar på om det är klokare att sätta igång efter alla de firanden eftersom "rivstarten" ska vara 2-6 veckor.........eller får vi helt enkelt vara så snälla och tacka nej till alla godsaker eftersom man inte ska äta så mkt kolhydrater och socker nu första veckorna..............antar att hur man än gör så finns det alltid något som ska firas.

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!