• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • muggles

    MrsB: att ni inte skyddar er med spiral el ngt annat istället för säkra perioder? Jag tycker det verkar jobbigt att behöva hålla sig när man inte "får"...

    Liten: har du en länk till huset (har du redan länkat till det kanske)? *nyfiken* El inboxa mig om du inte vill outa det här...

    Vad hemliga vi har blivit förresten!

    Jag och maken var på dejt igår, vi har ju numera barnvakt nästan varje torsdag (min mamma). Vi var på en tapasrestaurang här i Götet som är väldigt billig och mysig. De har bla på menyn: "ett glas rött xx kr" och "ett glas godare rött yy kr" Det blev både det ena och det andra och vi tjötade bort 3h och plötsligt var kl 22! Väldigt trevligt!

  • BrudSommar2006

    Muggles, men vad snällt att din mamma sitter barnvakt en kväll i veckan! Mina föräldrar hämtar Iris på dagis en dag i veckan när de inte är på Öland men de vill ju hem och äta middag sedan, de vill ju inte sitta fast hos oss på kvällen och vänta. Eller om vi äter middag här tillsammans. Om de ska ha Iris hela kvällen så vill de att hon sover över ute hos dem men det passar ju inte en vardagkväll.

  • Liten med Mindre

    Muggles - inboxad...

    Härligt med ledig kväll för båda! Måste säga att det trots saknad varit rätt skönt att vara ensam hemma ett par dagar.

    Lyckades nog med shopping i onsdags med, leggings och två korta klännignar (hmm...för korta??), samt en långkofta. Maken får väl vara med och smakråda på söndag. Fast det är klart att kortkort inte får honom att tveka...

  • fru AM

    MrsB: Dagenefterpiller låter som passande för situationen - fast det är ju snällare mot kroppen att tänka efter först ... Men jag vet, har varit i samma situation. JAg märkte inte av några biverkningar av pillret (förutom att jag inte blev gravid).

    BS: Det droppar alltjämt - lite grann. Kom dock en lite större laddning i morse när jag gick upp. Så jag ringde MamaMia och sitter nu och väntar på att min BM ska ringa upp och berätta om jag behöver vara orolig eller ej.

    Liten: SÅ spännande med budgivning på det fina huset på gatan med det läckra namnet ...

  • Telemarkgrrl

    Jag har också tagit ett sånt piller en gång på den tiden då jag trodde att jag kanske skulle kunna bli gravid och verkligen inte vill ha barn. Märkte inte heller av några biverkningar men en kollega berättade att hon hade fått mens 30 dagar i sträck efter att ha tagit ett dagen-efter-piller så det finns ju en risk ändå för biverkningar.

    AM, läskigt! Hoppas att BM ringer snart och lugnar.

  • gosnosen

    Nu ringde de från Uppsala igen. Vårt enda befruktade ägg har inte delat sig som det ska, så det blir ingen återföring idag. Fy f-n vad värdelöst detta är!!!!! Nu får vi rikta in oss på ÄD, men det är så galet lång väntetid så det känns inte så aktuellt heller. Vill inte vänta mer nu!!

  • Oms

    Nu är det galet mkt i mitt schema - satt bara o suckade igår och känner mig sådär galet självisk... iom omorgantistionen så drar vi igång alla möjliga konstellationer på AW och dessutom har mina vänner allihopa fått ett jättesug på att träffas under samma former - tror jag har hunnit med 7 AW på en månad och 4 till nästa vecka o 5 veckan därpå! helt galet! jag ser ju knappt lillskrutten! Tur att jag har en sån superman som grejar detta utan att knussla - han tycker att det är min tid nu, att jag har varit alldeles för osjälvisk tidigare, men ändå - det här är inte jag så det känns jobbigt.

    tänkte igår när jag efter några glas rött och en god måltid m lunchgänget på Tudor Arms (ääälskar britiska pubar, de har ju så skön stämning!)att nu ska jag hem o bry mig om maken (läs sex ) men tror ni jag orkade det? nä, när jag väl kommit hem och tvättat bort sminket, kikat igenom posten och tittat på Criminal minds (inspelat av maken o så tittade vi tillsammans när jag kom hem) så sov jag som en stock! Jag vet att han försökte väcka mig men jag var helt däckad...

    jaja, ikväll e jag hemma hyfsat (runt 7) ska på parlamentet inspelning m mamma o sen köpa fian kläder till Mathilda att ha på 1-års fotograferingen nästa vecka, dock har väl Mathilda somnat då men jag kanske kan ägna lite mer tid åt min man, stora dottern är hos pappa o svägerskan är troligtvis m sin pojkvän... jag kanske ska köpa m mig ngt gott hem?

  • fru AM

    Nej Gosnosen! Så tråkigt! Usch, förstår att du misströstar.
    Du, får jag fråga hur gammal du är? Kan ni tänkas hitta en egen donator (Som Telis gjort) så väntetiden förkortas ...?

    Stor Stor Kram!!!

  • Oms

    men Gosnosen! vad tråkigt! *kramar om* attans att det aldrig ska fugnera i den här tråden! är det ngt som går eller? hur många ÄP har du gjort? det e inte aktuellt m flera alltså? shit vad trist!

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!