• nennesjuttioåtta

    Lös biljett till barnkarusellen!

    Välkomna nya som gamla tivolibesökare!

    Nu drar en ny tur av barnkarusellen igång! Kliv på och du får uppleva en galet snurrig tid: Att bli illamående, spy, klämma ut vattenmeloner genom små hål och vinna högsta vinst på Tombolan och efteråt tycka att det var en jäkla häftig upplevelse och direkt efter det sätta sig i den familjevänliga berg- och dalbanan. En del tycker den är hysteriskt rolig, även om vissa bitar av turen kan kännas lite jobbiga. Men hur vanligt är det att få sova när man är på nöjesfält - EGENTLIGEN? Det är bara att gilla läget, och har du väl klivit på kommer du aldrig av!

    Vissa av oss har, enligt lagen om all tings jävlighet, ställt oss i fel kö och väntar fortfarande på att få kliva på...

    Men i väntan på att det ska bli dags för nästa tur så finns ju förstås Flumride som alla får åka med gratis (även de som redan sitter på bergbanan får respit för en tur då och då, utan att passera Gå). En helt fantastisk skapelse där vi glada i hågen får åka stock, bli våta och få en hisnande avslutning som killar rejält i magen, förhoppningsvis med en hel del sprut och om det känns bra så får vi åka ett varv till.

    Nu åker vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-02 17:37
    Attans, jag glömde ju nämna att vi som står i fel kö såklart hamnar av misstag i kön till Fritt fall ibland. Otäck upplevelse men vet inte om väntan innan nedsläpp är värst eller själva nedfärden. *ryser* Dock landar vi med fötterna på jorden till slut, mycket tack vare alla ni andra som tar emot oss så vi landar mjukt.

  • Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!
  • Fru E

    Cicci-tror inte heller på det här med att du ska straffas för det som hände i somras. Vilket barn man får är inget man kan styra utan händer det så händer det och då får ni ta ställning till situationen *kram*

    Vickan-vet du när du hade din ÄL denna månaden? Ifall ni prickade "rätt". Har maken sagt något mer eller tar mer initiativ?

    Nenne-Och kniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip . För min del tror jag inte att det hjälpte att komma ut som smygläsare.......fast Ore verkar ha bättre tur

    Ore-hur har det gått med testandet??

    Liten-trädgården går ju alltid att få fin men kan ni göra något vid uppfarten? Tänkte om man kunde plana ut den eller så? Själva bor vi i ett radhus med nära in till grannarna men det är inga problem. Lagom stor trädgård och snälla grannar som man nästan aldrig märker något av.

    Koko-lät som en "lagom" middag . BIM:ar du med denna veckan? Brukar Conny sova bättre på nätterna eller är han inne i någon fas?

    Kanske skulle jobba liiiiiiite innan det är möte

  • Liten med Mindre

    MSW - vet inte om banken bryr sig så mycket så länge vi är inom lånelöftet. Fast det kanske de gör, har inte själv så stor koll på prisläget runt omkring.

    Du får väl lägga lillkillen på mage lite så han får träna huvudlyft och kan se sig omkring lite mer. Utan strumpor säger experterna, så kan krypandet komma igång tidigre. Brr! säger frusna jag...

  • Liten med Mindre

    EA - nej, tror det är svårt att plana ut uppfarten, om det inte ska luta ända in i garaget... Maken ska gå förbi igen idag och kika på utsidan, se om det finns någon granne att prata med etc.

  • Fru E

    Liten- ja det är klart..........kändes huset bra annars?

    *Ouuuppssss möte var det ja*

  • Lapinette

    Liten - kul att du tycker om Peter (då det är min syssling)!

    Äntligen sjönk tempen imorse till 36,3 och där ska den nu ligga tills det är dags. Måste dock höra hur det blir med tempandet när jag kommer att ta hormoner. Antar att det inte kommer att se likadant ut.

    Ja, undrar vart Ore tog vägen. Haaaalllåååå, vi är ju så nyfikna här inne.

  • Liten med Mindre

    Lappis - han är bra Peter - men han gör sig bäst när han sjunger rock, det är både maken o jag överens om. Då är det så man ryser av den grymma rösten.

  • Lapinette

    Inte som vi såg honom i somras då han spelade med sina kusiner i kyrkan på Lagnö. Inte sååå mycket rock . Har ni sett honom i We will rock you, musikalen han spelade i London? Jag var aldrig över men min mamma, brorsa + söner var där och såg honom. Nästa rockinfluerande som han kommer att göra är i Norrköping i januari, Champions of Rock.

  • _koko_

    Vad knäppt, smajlisarna syns ju nu när jag surfar från min dator?! Nåja, då kan ni bortse från min fjärde kommentar från igårkväll (ni trodde säkert att det var vinet ).

    nenne - Jag förundras också över Stockholmarnas (och SLs) oförmåga att möta vintern varje år. Men i år blev jag visst en av dem (fast jag såg iaf till att åka hem innan det frös på)... Vi måste inte bara sätta på vinterdäcken, vi måste KÖPA dem också eftersom våra gamla är utslitna, och det är ju inte kul att lägga pengar på...

    Undrar också var ore tog vägen? Man är ju nyfiken...

    Vill bara snabbspola förbi den här veckan. Men just nu ska jag försöka fokusera på att uppdatera min cv, med saker jag inte riktigt kan, eh... Oh, det påminde mig om muggles länk, måste kolla den först!

  • _koko_

    muggles - Hehehe, själva andemeningen i artikeln var det ju egentligen inget fel på, men det känns som att de försökte uttrycka något de inte hade koll på på ett sätt som "vem som helst" ska förstå, vilket gör att ingen fattar någonting!

    Så, CVt var det...

  • Liten med Mindre

    Lappis - såg honom i London. Kanon! Dessförinnan gästspelade han på Rhapsody in Rock. Funderar på Norrköping, men jag kanske kan avstå...får se.

    koko - det finns ju roligare saker att köpa än vinterdäck...

Svar på tråden Lös biljett till barnkarusellen!