• grabbarna

    ny tråd för budget runt 15-20 000:-

    jag har förstått att jag inte är ensam om att vilja hålla den budgeten och nu när det börjar närma sig tänkte jag att vi skulle hjälpa varandra framöver...ska kolla genom nån gammal tråd och lägga ut lite av dom tipsen här senare också

  • Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-
  • SusanneLee

    Jag har fått låna jätte fina smycken av min sysslings fru! De är handgjorda i vitt guld och stenar (spana in bilden i mitt galleri). Har även köpt en tiara som jag tycker passar, vad tycker ni? Det är ungefär samma mönster på stenarna i tiaran som jag har i mina skor (har inte lagt in bild på den ännu).

  • Bellanote

    fick mitt halsband igår med tre rader och sötvattnens pärlor. hittade inte de öronhängena som jag vill ha till men gör nog dem själv för vill ha enkla som jag gjort innan själv. .

  • helene306

    Bellanote: Jag tyckte den högra skon med setnar var finast, men det är DU som ska ha skorna. Gå på det du gillar.

    SusanneLee: Jättefin och enkel tiara! *börjar fundera på om inte min är för stor?* Smyckena var jättefina också!

    Vet ni, igår "provkörde" jag gördeln och bh:n jag tänkt ha på bröllopsdagen. Uj, aj, oj, det var INTE bekvämt! Hade det sammanlagt 3 timmar och när vi väl kom hem hoppade jag ur gördeln fort som attan! Kollade ryggen första hur den satt och den har kanat ner och lämnat 2 schyssta valkar under bh-kanten Det kommer jag inte kunna gå och dra upp för den kommer kana ner lika fort igen. Var aningens sur igår. Har idag enbart använt bh:n för att se om det var den ensam som obehaglig eller om det var kombinationen gördel/bh. Bh:n är helt OK, jag har inte störts av den eller känt skav, så det är gördeln som får bli liggandes och jag får hålla in magen hela dagen Det blir lite mer hårdkör på vikten nu känner jag!

  • fdLadye

    Hej
    Vi ska oxå ha budget bröllop.
    Vad är det ni har dragit in på?

  • SusanneLee

    helene306: Tack! Var inte orolig för att din tiara är för stor, jag har ett gäng till liggandes här hemma, och de är alla mycket större än den jag lagt ut bild på. Jag har inte bestämt mig till 100% än vilken det blir. Men har man en stor tiara kanske man ska ha en lite större frisyr också!

  • helene306
    SusanneLee skrev 2008-03-22 22:53:36 följande:
    helene306: Tack! Var inte orolig för att din tiara är för stor, jag har ett gäng till liggandes här hemma, och de är alla mycket större än den jag lagt ut bild på. Jag har inte bestämt mig till 100% än vilken det blir. Men har man en stor tiara kanske man ska ha en lite större frisyr också!
    Jag har inte tänkt att göra någon avancerad uppsättning, bara något enkelt, så frisyren kommer inte bli hög. Jag har visserligen inte fått hem tiaran än så jag ska väl inte ta ut något i förskott. Får väl lägga ut den på Tradera igen annars
    Sambon hittade sin frack och provade här nyss, den passade vilket han inte trodde
  • kikalt

    fdLadye: jag kommer att spara en del på att göra egna tårtor och egen förrätt. Vi har valt billig cateringbuffé till huvudrätt. Dessutom har vi hyrt en osedd billig festlokal. Annars så sparar vi på att jag inte kommer att ha någon vigselring, inte köper några smycken och vi kommer inte att köpa några skor. Någon fotograf kommer vi heller inte att anlita, utan ber min ena syster att fota. Trots att jag tycker att vi snålat så hemskt, har budgeten nu gått från 20-32000 kr, så jag fattar inte riktigt vad jag haft för mig?!

  • Yrvädret

    De har ju massa fina färger på lakan på hemtex nu, 2 för 99. Kanske inte så billigt som helduk, men vi köpte några stycken att ha som löpare...

  • Troll1
    Yrvädret skrev 2008-03-24 20:37:39 följande:
    De har ju massa fina färger på lakan på hemtex nu, 2 för 99. Kanske inte så billigt som helduk, men vi köpte några stycken att ha som löpare...
    Ska du klippa längder och sy? Undrar hur mkt man behöver om man sätter ihop två normal-långa bord till ett "fyrkantigt runt" bord med plats för 8-10 st personer.
    Ngn som vet? Funderade på Sizoflor också. Ska finnas i blomsteraffärer.
Svar på tråden ny tråd för budget runt 15-20 000:-