• bummel

    Umeåbrudar 2008

    Finns det fler tjejer här från umeå som planerar bröllop 2008. Hade varit kul att utbyta ideér o så.

  • Svar på tråden Umeåbrudar 2008
  • Snart fru Nilsson

    Har funderat på det där med underkjol, någon som har erfarehet av det? Har fått klänningen och pricken över i:et vore fallet på den vilken en underkjol skulle hjälpa till med.

  • Skottdag07

    Snart fru Nilsson: Funderar också på en underkjol. vfet att m,an kan hyra, men ej vad det kostar...

  • Snart fru Nilsson

    Ok, har kollat på ebay och där kan man köpa för inte fullt 200:- men är inte säker på modellen.

  • Skottdag07

    Usch, jag stavar ju verkligen som en kratta. kan man lida av tangent-dyslexi?

    Har aldrig handlat på E-bay, hur fungerar det? Som tradera eller?

  • pannkaka

    hej alla...* kikade in här lite nyfiket* eftersom detta är en umeåtråd så tänkte jag bara tipsa er om att hellre sy en underkjol än att försöka hitta i denna stad. trust me jag har letat i veckor både på stan och e-bay mm... om man köper tyll och gör en "volangklänning" så får ni den precis efter egna mått, rätt längd, exakt önskad vidd osv en underkjol kan kosta upp till 1200 kr och jag har sytt min å den gick på 100 spänn...

  • Snart fru Nilsson
    Skottdag07 skrev 2007-11-11 12:53:11 följande:
    Usch, jag stavar ju verkligen som en kratta. kan man lida av tangent-dyslexi?Har aldrig handlat på E-bay, hur fungerar det? Som tradera eller?
    Ja det funkar på samma vis som Tradera bara det att priserna är en helt annan och det vill säga BILLIGARE vilket inte gör ont i budgeten
  • Snart fru Nilsson
    pannkaka skrev 2007-11-12 23:14:58 följande:
    hej alla...* kikade in här lite nyfiket* eftersom detta är en umeåtråd så tänkte jag bara tipsa er om att hellre sy en underkjol än att försöka hitta i denna stad. trust me jag har letat i veckor både på stan och e-bay mm... om man köper tyll och gör en "volangklänning" så får ni den precis efter egna mått, rätt längd, exakt önskad vidd osv en underkjol kan kosta upp till 1200 kr och jag har sytt min å den gick på 100 spänn...
    Önskar att jag var en hejare på att sy, finns massor att spara på det
  • miapias

    tjena alla bruar..jag är från övik men ska upp till ume i december o köpa/titta på tyg till min klänning...kan ni rekoomendera någon tyg affär?? o skulle vi vilja titta på kläder till mannen...typ på frockcoat..vars finns det

  • Peol

    ohlsons tyger är billigast, Tyget brukar ha bra tyger men är dyrare. Frockcoat finns på Högtidskläder och säkert på andra bröllopsbutiker

Svar på tråden Umeåbrudar 2008