• Virvel

    080809

    Jag kan inte låta bli att starta upp en tråd speciellt för vårt datum 20080809.

    Hänger redan i trevliga augustitrådar men tycker det skulle vara kul med en tråd till för oss med samma datum. Så att vi kan sitta kvällen innan den stora dagen och vara nervösa tillsammans

    Välkommna!

  • Svar på tråden 080809
  • jarvelid

    Nu har vi också hittat hit.
    Vad kul att se att det finns fler som ar bestämt sig för att gifta sig den 9/8.
    Jag och min Peter bestämde oss för ca 2 månader sedan och har nu äntligen offentliggjort det för släkt och vänner. Allt har gott som ett rinnande vatten sen vi bestämmde oss. Kyrka och feslokal är bokade. Gästlistan är klar, lika så fotograf, frosör och florist (min mamma). När jag var ute och kikade på brudklänning med min vännina, fan jag dessutom min dröm klänning efter två provningar. Så jag vet knapt vad jag har kvar att planera. HAHAHA.

    En fråga till fröken Plommon.
    Var och när är stämpelmässan?
    Håller som bäst på att kombinera ihop inbjudningskorten, så det hade varit kul att få lite insperation därifrån.

    Lycka till med era planer!
    Linda och Peter

  • Fröken Plommon

    Välkommen till tråden Jarvelid

    Stämpel & Scrapbooking mässan är i Göteborg på Svenska mässan den 15-16 sept. Jag var där förra året och jösses vad stämplar det finns, kunde inte riktigt motivera köpet av en hel hög med stämplar men i år så kan inget stoppa mig!

    Finns även dekorationspapper och annat skoj som man kan få användning för när man ska knåpa ihop alla trycksaker.

  • Virvel

    jarvelid
    Välkommen till tråden.
    Ha,ha. Jag har också planerat allt som går att boka/planera för tillfället. Klänningen också inköpt och hämtad i förra veckan

    Idag har jag fått hem stämpel och papper från Panduro och ska sätta mig och göra nya inbjudningskort. Hade redan bestämt mig och börjat göra inbjudningskorten men nu känner jag att dom är lite för tråkiga. Hinner göra om dom massor av gånger innan det är dags att skicka ut dom i februari.

  • blivandefrularsed

    Virvel

    Du nämnde att du ska skicka ut inbjudan i februari, är det lagom tror du? Funderar på om det är tidigt och även när man senast bör skicka ut inbjudan eftersom vi gifter oss på sommaren..

  • Virvel

    blivandefrularsed
    Jag tänkte skicka våra inbjudningar så att dom kommer fram på alla hjärtans dag. Det var någon som tipsade om den idén och jag tyckte det var en kul grej.
    Jag känner att jag vill få ut dom i god tid så att gästerna inte hinner boka utlandssemestrar, stugor m,m då det är i semestertider. Jag har satt OSA till två månader innan så att vi verkligen har tid med att planera allt kring middagen.

  • blivandefrularsed

    Alla hjärtans dag låter ju som en bra idé! Kanske jag med skulle göra.... =) Bra tips! Ja, Det känns som att det är bra att vara ute i god tid, med semester och sånt.

  • Virvel

    Sitter som vanligt här och kikar. Eftersom jag är mammaledig och nu har skolat in den äldsta på dagis så känns det som semester med bara en liten skrutta hemma.

    Tråkigt nu när det inte finns så mycket att göra mer på planeringen. Funderar på om jag ska börja med bordsplaceringen bara för att ha en mall färdig. Då kan man gå in och ändra sedan när man vet vilka som kommer/inte kommer. Det är så himla svårt att veta vilka man ska sätta bredvid varandra. Tex så har jag ingen aning om vem som tykcer det är kul att sitta bredvid m2b farmor på 92 år Eller syrrans pojkar på 10 och 12.
    Hur går det för er?

  • Fröken Plommon

    Blivande fru Larsed

    Det blev en ny visning! Igår var vi där och tittade på huset. Herregud, jag skulle kunna flytta in på studs. Det är ett äldre par som bott där men de har skött huset exemplariskt, allt är bytt och färgerna på väggarna neutrala, så även om vi förmodligen kommer att renovera alla rummen så behöver man inte göra det på en gång. Mannen ska ringa mäklaren idag och säga att vi är intresserade sen är det bara att hålla tummarna att v vinner budgivningen.

    I övrigt kan man väl säga att vi räknat ut att det inte blir så mycket billigare för oss att åka till tyskland istället för systembolaget (känns lite skönt, det ligger ju inte nästgårds direkt). Nu är det lite paus i planeringen tills vi vet hur det blir med huset...

  • blivandefrularsed

    Fröken Plommon

    Kul med huset! Hoppas ni får det =)

    Tyskland....vi har också funderingar på att åka dit. Hur många gäster bjuder ni och hur mycket sprit räknar ni med?? Tycker det är svårt...hur mycket räknar ni på att det kommer kosta allt som allt (öl, vin, sprit, champagne osv)? Har förstått att vin ändå inte är mycket billigare än på systemet, men att ölen tjänar man ju en del på. Sen är väl sprit billigare med. Men å andra sidan kostar ju bensin och färja dit. Och så kanske vi måste ta två bilar...

Svar på tråden 080809