• Finlands tjejen

    18 augusti 2007, nr 2

    hej såg att våran förr atråd var avstängd. nu lagar jag en ny.
    så välkommen in.

  • Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2
  • tree

    hej tjejer!

    jag sitter nu just nu i berlin. jag ´är har ör en konferens.

    igår fått vi texten till vår vigseln från VF... kul!... det ska också vara 1 2 språk... svenska och engelska... jag ska även säger mina lofter i engelska och m2b i svenska.. kul.... vi hoppas att traffa VF under V23... vi vänta för datum nu.

    vi fått bra nyhet igåt om vårt ny hus... tillträds datum är 5 veckor tidigare... måste kolla nu med de som ska köpa vår lägenhet och höra om de vill flytta tidigare... annars kommer vi att betala för 2 hem samtidigt för 1 månad... inte så farligt men vi är inte säkert vad SBAB skulle säga om detta... nån vet?

    BARA 88 dager kvar!!!

  • Sommarbröllop 07

    tree - Vad kul om ni får flytta in tidigare! Jag vet hur kul det känns, vi flyttade själva in i vårt nya hus för ett år sedan ungefär.

    Det du funderar över med SBAB är att ni då får pengarna för att betala huset för sent? Jag är ganska säker på att man då tar ett typ av "mellanlån" som man har tillfälligt tills dess lägenheten är såld. Men kolla med banken :)

  • tree

    jag vi har det lån redan... och lägenheten är 'såld' alltså, vi har en kontrakt och handpenning är betalt... väntar nu för förening att godkänna det nyt par... så jag undrar bara om sbab kan vänta en månad efter vi flytar in till de får hela handpenning för huset från oss... sedan det vi fått för lägenheten är mindre än husets handpenning (som vi har en ränta frit lån för just nu)... oi det är så komplicerad... m2b måsta ringa till sbab och fråga... vi får se....

  • Sommarbröllop 07

    Jag tror inte att man kan vänta med att betala. Utan det var det jag menade med att man nog då får ta ett lån att ha emellan tills dess lägenheten är såld. Men det är nog bäst att kolla upp det :)

    Hoppas att det ordnar sig på ett bra sätt!

  • Tant Brud

    Tree- hoppas det löser sig med lån. Låta bli att betala brukar inte fungera, men det brukar inte vara problem att få extra lån i mellanperioden om man inte belånat hela huset. Fast man får ju betala för det

    Jag är så himla nöjd idag. Jag tog kompledigt från jobbet och åkte till den lilla håla där vi ska gifta oss. Diskuterade frisyr med frisören, och jag tror det kommer bli jättefint. HOn ska lägga upp håret på stora spolar, och sen en hård svinrygg med lösa slingor hängande runt om för att lätta upp lite. Och så rosor i håret, några hängande ner lite i nacken. Jag har väldigt tjockt hår, ganska mörkt men lite grånat, tror det blir urläckert med rosor i

    Det kändes så bra, hon la upp ordningen på dagen, jag tvättar håret "hemma" och har i en mousse jag ska få av henne dagen innan. Sen kommer jag dit vid tio, hon fixar hår, smink, vi dricker kaffe och smörgås och sedan klär jag mig och blir hämtad (vi gifter oss kl 14). Blommorna springer hon eller en annan tjej och hämtar

    Har pratat med floristen också, och nu har jag nästan helt bestämt mig för en bukett med mörkt rosa pioner och brudslöja. Näbbarna får varsin pion+brudslöja.

    Det känns jättebra! Längtar tills vi får vår träff med prästen också

  • Miss Lilly

    fick lite panik i går kväll när jag skulle lägga mig - kändes plötsligt som vi låg massor efter i tid fram till bröllopet...
    Vi har OSA 1/7 och det är många som ite svarat än...
    Något helt annat - när gör ni provuppsättning?? tidsmässigt innan dagen D? Såg att Tant Brud var på gång redan...

  • PennyJenny

    Jag gör min makekonsultation och provuppsättning på torsdagen innna bröllopet.

  • Tant Brud

    Jag har inte gjort någon provuppsättning, och ska inte göra det heller. Jag var hos frisören som jag aldrig träffat (gifter mig inte på hemmaplan) och fick totalt förtroende för henne. Hon hade bra idéer som stämde med mina tankar, och hon la upp hela tidsplanen för timmarna innan vigseln. Så hon kändes otroligt rutinerad.
    Jag har kanonbra hår, tjockt och rejält och hon kan liksom inte misslyckas
    Jag förstår inte riktigt det där med provuppsättning, men det kanske är bra om man känner sig osäker.
    Jag har för den delen hittat skor idag, och känner mig så glad för det
    De kostade bara drygt 300 på Wedins, det var 20% rea idag
    Tyvärr tyckte inte fästmannen att de var såvidare jättesnygga, men jag skiter nog i honom just nu.
    Har också köpt näbbklänningar och näbbskor, yes vad jag har varit effektiv!

  • jench24

    Min kompis ska sätta upp håret på mig, så vi har redan börjat öva :)
    Jag ska göra make-up på Body Shop i Borås, och ska dit för prov-make en och en halt vecka innan bröllopet.

    För övrigt skickade vi äntligen iväg inbjudningarna igår, så de bör väl vara framme på tisdag. Som min fästman sa: "Nu finns det ingen återvändo!" :D

  • Tant Brud

    Idag är sista OSA, och det är ungefär en fjärdedel som inte har svarat
    Jag tycker det är tråkigt. I ofs har cateringfirman inte absolut deadline idag, men ändå.

Svar på tråden 18 augusti 2007, nr 2