• viktualia

    Nu har jag gjort det igen..... del 4

    ... hängt på BT galet mycket!

    Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

    För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

    Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

    Välkomna alla BT lister!

    på er!

  • Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Telemarkgrrl

    Heeeeeej Nennegumman!! :p:p:p

    Idag har jag köpt en väska, ett par skor och en pytteliten söt laptop. Och så har jag ätit upp ett paket Ben & Jerrys Vanilla Toffee. Jag måste vara frisk igen. :D:D

  • viktualia

    Telestubben - jag vill OCKSÅ ha en liten söt laptop!!!! Nyss!!!! Den bärbara maken och jag har är inte LITEN...

    MrsO - jag gjorde tidernas misstag.. jag ställde mig på vågen efter nyss nämnda goda middag. (det var för övrigt SÅ SANSLÖST gott med whiskymarinerad fläskfilé receptet finns här www.tasteline.com/default.ns&view=mydoc_detail&intDocID=9842&lngUserID=190699)
    My GODNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄS.... hur FAN blev jag så fet.... *gråter, skriker och går och gömmer mig*

    *suck*... nääääe varför måste just jag bli så fet???? Mitt BMI är på väg mot fetma grad 2 enligt WHOs normer...www.bmikalkylatorn.se

    näääeee.... trots att jag druckit lite vin och egentligen är på topp.... så surar jag sanslöst... shit... nu MÅSTE jag göra nåt.... det här är ju galet... *fula ord*

  • Telemarkgrrl

    Men Vickis, är det säkert? Du har inte läst av fel?! Jag tycker inte alls att du är så himla stor att det kan kallas för fetma! Inte ens grad 1 (vad nu dom där graderna betyder)!

  • Telemarkgrrl

    Hmmm, jag insåg just att jag lyckades gå ner ett par kilo när jag var sjuk. Kanske inte så där jättesmart att proppa i sig en massa Ben & Jerrys glass då om man inte vill gå upp dom igen. :(

    Fast lite mer motion kommer jag att få framöver, dom har stängt av vår hiss i en månad framöver och vi bor på åttonde våningen. :o

  • viktualia

    hm.. jag kanske inte är helt nykter.. ha ha ha.. annars får väl jag sällan sådana här utbrott?!?!

    Hur som - näpp, Telestubben jag har inte läst av fel. Jag är bara en jävel på att dölja mina överviktskilon. Folk tror nog inte att jag väger så mycket som jag gör.

    Funderar om jag ska ge mig på nån sån här käck internetbantning - tex Viktklubb. MEN det deprimerande är: Jag äter inte snabbmat, jag äter redan fullkorn och mjölkprodukter utan speciellt hög fethalt. Jag dricker INGEN läsk (är allergisk ) men äter väl i och för sig en del godis - fast försöker hålla mig till nötter. Och ändå blir det inte bättre. *surar hemskt*

    Önskar att jag var en sådan där hemskt människa som de som är med i "Du är vad du äter" som klämmer i sig onyttigheter 7/24... istället äter jag quinoa istället för couscous osv....

  • viktualia

    jaja... jag får väl leva med att jag är en äkta tjockis... och fortsätta försöka ta tag i träning, matvanor och allt och inget....

    provocerande nog är maken smal och har väldigt svårt att förstå hur man funkar som överviktig/matglad. själv kan han leva på luft...

    jaja... igen... dags att sussa med prinsen snart.. tur att han tycker om mig fast jag ser ut som jag gör och tur att jag SJÄLV tycker om mig själv trots att jag borde väga mindre...

    ....blev bara så chockad av vågen.....

    *kram på er alla*

  • MuffinsTönt

    Hej tjejer!

    Herregud vilken middag, Vickan! Tror jag våldgästar dig nån dag framöver. :?:D;)

    Nenne
    Vissa dagar funkar bara inte. Då brukar det liiite bättre med glass eller ev choklad.

    Har varit på jättemysig tjejkväll. Vi åt sushi. Jösses va mkt jag åt! Jag beställde 9 bitar som jag åt upp och sen fick jag två bitar till. Totalt 11 bitar! :o
    Jag som vanligtvis bara äter 7 bitar. :?:?:?

    Sen gick vi och drack te. Va härligt och bara sitta o snacka om normala grejer. Och inte en massa kemi!!! :[

    Fick söta och personliga presenter. En parfym och en burk oliver(!) med tillhörande skål . :D

    Vilka söta vänner man har!! :p

  • Telemarkgrrl

    Vickis - klart att han tycker om dig ändå, han är ju din prins!! :):)

    Aaaaah, jag har fastnat på ett mahjongspel på min nya dator, jag kommer inte att kunna gå och lägga mig innan jag har fått det att gå ut åtminstone EN gång. :[

  • Sister of the Night

    Nenne din spjuver - jag är SÅÅÅÅÅ vansinnigt avis på dig för att du har en BALKONG att trixa till med en massa blommor och grönbladiga saker och whatever!! Vi HAAAAR inte ens någon j*kla balkong - inte ens en liten fransk. DÄÄÄÄÄR kan du väl ändå snacka total MISÄR??????? *lassar på med Nennes nymyntade sega röda gubbar*

    Och Sister som ÄÄÄÄLSKAR att ruinera sig och sambon i den ljuva sköna maj... :( :( :(

    VickisPickis

    Åh, välkommmen att gråta ut i Mulliga Vädurars Intresseförening! :( jag fattar inte heller (eller jo, det gör jag ju, egentligen) hur jag kunde bli så här ENORM!! I likhet med dig så har jag en karl som gillar allt han ser i viket fall (och det är ju en hel del, höhöhö *försök till humor*) men JAAAAAG är inte fullt så nöjd!! Så Yes girl - jag fattar da problem!

    I mitt fall heter nog lösningen mindre snansk å mer promenera. Men jag sitter ju här med min synkade trådmens och tycker allt är överjobbigt.... :(

    I dagarna är det Husvisning i Our Hole. Funderar på att gå bara för att Vickans "Gå-på-visningsprat" har influerat mig. Man måste ju öva, hahaha! :D

    Igår däremot, gjorde vi något rikitgt rikitgt kul! Ett ganska rejält tilltaget antal mil förde oss till en Riktig Stad och DÄÄÄR mina vänner fanns det en Body Shop butk! *myser* Så nu har Sis skaffat en massa icke djurtestat jox som doftar väldigt intensivt av jordgubbe :D :D :D *snifar och myser, sniffar och myser - oj, grannarna börjar nog fundera snart :o*

    Det är kul att skämma bort sig själv :) :) :)

    Trådkram på er allihopa! På tal om "Tråd" och "Kram" och "Graviditet" förresten - läste i senaste numret av Illustrerad Vetenskap (mycket intressant tidning) att maneter förkar ig genom att hanen släpper loss sina sädesceller i vattnet, i form av långa trådar.
    Honorna ÄTER sedan dessa trådar, varefter befruktning sker i honans mage :o
    Tja, jag lämnar det fritt till er satt dra vilka växlar ni vill på detta.

  • Oms

    Sis - :D:D:D det där är ju att ta oralsex till nya höjder kan man säga;);)

    har kika på National geographic rätt så ofta på sistonde och vet ni att lejon hannen parar sig 152ggr på TVÅ dagar???! herregud - hur e han skapt? och stackars hona - för varje gång han "drar ut den" så hakar den fast i henne och skapar ett sår - detta för att sätta igång produktionen hos henne! men förstår ni!

    Nenne - du har fullt upp låter det som! tackar så mkt för grattiskramarna hoppas hoppas att även ni får fart på er produktion - ni kankse ska göra som lejonen här ovan?;)

    Mrs O - tackar tackar! Bitch 2006 *ASG* :D:D ja det var man nog och iår är jag def på väg dit i dubbel bemärkelse! viktminskningen kom av och en grav kom istälet - har redan gått upp 3 kg!!! men det beror på att jag mår så dåligt att jag äter VAD jag kan NÄR jag kan och då blir det lite alltmöjligt lite då o då.

    Muffinsen - låter som en mkt revlig tjejkväll - unna dig såna då o då för en tjejkmpisar är oväderliga!

    Vickan - *kramar om* du VET att jag VET hur det är!! men ååååh vad trist det är! och vi liksom de flesta flodhästarna vet hur och vvad man ska äta - men vad hjälper det när kroppen tror att om man förlora lite underhuds fett så klarar man inte av klimatet eller nåt!:( Min Barnmorska trodde inte att jag vägde så mkt som jag gjorde för som du så är jag grymt bra på att maskera min vikt om jag vill... jaja, motion är ordet sa Bill!

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4