• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • MuffinsTönt

AHA!!! :D Kopplade inte riktigt. Fniss!
    Vilken modell var det?/ Hur mkt kostade det?

Jag täntke på dig igår när jag gick. Du skrev att din slinga var 4,4km. Och du gick/joggade på 50min. Det låter jättesnabbt! Med tanke på alla backar som finns.

Du skulle kunna gå från mig till min skola på 3h? :D

• viktualia

Jag köpte varianten på Classe som kostade 129 spänn - den räknar steg och meter. Skippade en massa extrafunktioner.

50 min på 4,4 km känns hemskt sakta måste jag säga. Maken joggar samma sträcka på 35 min...

Gå 7 km från ditt utbildningsställe till spårvagnshållplatsen nära dig gissar jag skulle ta 1 timme och 10 min för mig som går lite väl sakta. PLUS att jag skulle behöva duscha efteråt... *skratt* Jag är nämligen BÄST på att svettas... *suckar*

• MuffinsTönt

1h och 10min! Jag som trodde det skulle ta halva dan. I min takt då. :D

• viktualia

Mina kollegor som promenerar från vår arbetsplats in till jobbstadens centrum säger att det tar 1 timme och det är också 7 km... men jag tror att jag är slöare än så.... Det brukar ta en timme att gå från centrum av Ua till mina päron... och det är bara 5 km..

• Oms

godmorgon tjejer!

vickan - ja så "illa" är det - 10.000 steg ska medelsvensson gå varje dag enl alla läkare och konsulter som jobbar m övervikt på sjukhus och så... om jag orkar o har tid ska jag säga så ska jag se om inte jag o Tubbies kan öka antalet steg på räknaren idag, men jag har verkligen noll energi (kallas övervikt kontra graviditet)och enl BM så kommer energin tillbaka om ngn vecka eller 2... *hoppas hoppas*

Muffinsen - du har kommit igång bra verkar det som, heja heja! och det där med inlägg låter mkt lämpligt om det stämmer, man ska inte powewalka m fel skor (man ska egentligen aldrig ha fel skor men det e en annan sak;)) jag ska själv bege mig till löplabet ngn dag och prova ut ett par riktiga walkingskor, men då de kostar ngt så förbenat (upp till 1500) så drar jag mig för det:(

• MuffinsTönt

Oms
    Jag drar också för att gå till Löplabbet. När mina vänner var där sist kom dem ut med ett par skor för 1000kr. Jag spenderade hälften av den summa på ngt annat igår ju. :?

Men har tänkt gå dit till helgen o fråga om råd. Dem har ju en kamera o roliga grejer! Man måste väl inte köpa ngt?!?

• viktualia

Stillasittande Vickan har bara gått 1400 steg idag... baaaaaa det är låååångt till tio tusen!

• Oms

jag har precis suttit 30 min i vår massagestol och vilat lite, i den mån det gått förstås för som den knåda o skakar är man glad om man inte ramlar ut stolen, haha

Vickan - när har du nästa resa till storstan, är det inte dags att träffas snart igen:)?

• viktualia

Omsan - tyvärr är det inte nån storstadsresa inbokad just nu. På torsdag åker jag till Gävle och får luncha med Nenne på fredag! Ska bli SUPERSKOJ!

Sen ska jag inom de närmaste veckorna åka till Örebro, Hofors, Oslo och Uppsala - enligt plan A....

Vill träffa dig också!!! *cyberkramar till gosOmsan*

• Oms

måste bara berätta - i söndags på tunnelbanan hem ifrån brorsan så råkade jag ut för en pappa av värsta sorten - Kostympappan! han åkte med sian två helg GALNA marodörer till barn, lilla Adrian 6 år och Tyra 2....herregud!

Denna pappa har nog ALDRIG varit ute ensam m sina barn förut, o framförallt inte åkt kommunalt...han parkerade vagen mitt i gången så att folk inte kunde gå förbi (inkl han själv) sen lät han barnen springa runt o skrika o knuffa och bete sig fruktansvärt illa medan han "försökte" få dem att lugna ned sig så här lät han

"-Adrian, inte ska du bete dig så sådär, kom hit nu och uppför dig, Nej Adrian inte dunka på glaset till förarhytten, Adrian, itne gör man så, Adrian kom o sätt dig nu, Nej Adrian spring inte åt andra hållet, Adrian ADrian? men var är du? nej du får inte klappa hunden den skäller osv osv"

samtidigt försökte pappakostym att ta hans om lilla Tyra som ville följa efter storebor

"-Nej Tyra du får inte springa i gången, jag sa ju att du inte fick, Tyra... Tyra! nej kladda inte ned damen m glassen nu, kom o sätt dig här nu, har du sett Adrian? men nu ramlar du ju Tyra, jag sa ju att du inte skulle springa osv osv osv"

ungaran var överallt osh skrek o grät o kladdade och höll på, jag höll på att bli galen men samtidigt så skrattade jag högtåt eländet - det här kunde gott pappan ha! herregud de lyssnade inte på honom ens i 1 minut! sen gick han av på min hållplats och in på vår icabutik... herregud... ungaran sprang överallt, lilla Tyra öppna glasdörrarna till hembkata brödet och började kladda på och även tugga på källarfranskor som låg där och pappa kostym sa då "Vill du ha den där Tyra - e den god? ska vi ta den, *hon böt då fralla* ska vi ta den där istället då kankse? e den godare? och så tog han den senaste av de 2 frallor hon åt på....

DÄR var måttet rågat för mig då sa jag taill att baran inte ska röra vid brödet iöht då de är vandrande bakterihärde o dessutom så är det väl inte de som bestämmer vad ni ska handla? pappa tittade oförstående på mig och sa attt han tror på valfrihet och fri uppfostran - NÄHÄ! Det hade man ju inte kunnat lista ut;)

sen fick jag ett samtal o såg inte mer vad som hände... men HERREGUD!

så här får det inte gå till! själva tänker vi göra så att jag e hemma i sisådär 6-7 månader sen e det M's tur att vara hemma t o m dagis inskolning, det är sååå viktigt att barnen har en naturlig relation till båda föräldrarna! då kan man om inte slippa så iaf minimera ett sånt här kostympappa beteende

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4