• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Oms

han bor en bit ut på Lidingö och cyklar alt springer till o från jobbet varje dag samt att han kör spinning på jobbet 3 dagar i veckan och boxning en dag (han är 53 år!) spinning o andra aktiviteter får man räkna om till steg enl den omvandlare som finns på www.tappa.se (det är där vi är med) spinning intensiv ger 8.000 steg tror jag det var så då blir det en del:)

• viktualia

Muffins - lyssna nu på Omsans utläggning om russina!!!

Omsan - metod som funkar för evigt finns ju inte, så då får viktklubb testas så länge. Däremot har jag inte nån större lust att köra med GI-mat och valde därför bort GI Viktkoll.

Stegmetoden - är SÅÅÅ nyfiken på hur det kommer gå för min del.

• Zozo

GI later lite knepigt för min del, passar inte heller mig. Jag gillar viktväktarnas sätt att dela upp maltiderna; vettigt och hyfsat enkelt, sa det kör jag.
    Mitt problem för tillfället är att jag stoppar i mig dumheter när jag är själv hemma pa kvällen. Jag kommer hem strax innan sju och maken dyker sällan upp förrän 22-23.00 just nu.. och det är saaa trakigt att äta middag själv, sa jag väntar. Vilket innebär att jag hinner sätta i mig en massa plock ocksa.. Suck! Sa dum man kan vara! Det, plus att kollegorna trycker i sig glass och kakor VARJE dag och är snâlla och köper hem till alla fran bageriet.. Jättegulligt ju... men inte sa bra.

Stegräknare.. later lite kul.. Var kan man fa tag pa en san?

• MuffinsTönt

HEEEJ!!!

Glömde säga hälsa på er imorse. :o

Finns dt Claes Ohlsson i Lux?? :D:D:D Lyxigt!

Jag hittade inga russin idag. Däremot Kinapuffar. Yeah!!! Ska ta en banan nu istället. Stegräknare... Vet att man kan få en sån om man går på sån "prenumerera 3 tidningar för 49kr".Fast dem är väl skitgrejer. :? Kanske ska GÅ ner till Claes Ohlsson.

Btw - Morrn Morrn!!

Ps 1. Nu till helgen ska vi kolla på begagnade cyklar. Kanske hittar en bra under 1000kr.

Ps 2. Jag har träningsvärk i lår och rumpa. :o

• viktualia

Muffins - man måste ju strecha efter att man "powerwalkat"

Clas Ohlson finns som postorder...

Skoj med ny cykel... det skulle jag egentligen också behöva.. men jag gillar min gamla utan växlar.. hi hi (är dock lite sur över att bromsen är så dålig......)

• MuffinsTönt

Hej!
    Jag strechtade jô! :o

Det blir nog ingen cykel... Jag råkade gå förbi Body Shop. :? Ocg shoppade för 500 spänn!

Gick o hämtade deras Clas Ohlssons katalog. Fanns olika modeller. Roligast var den med radio, distans o kalorieräknare OCH öcerfallslarm!!

• viktualia

Godmorgon allihop!

Kan rapportera att det är 610 meter från min säng till min jobbstol.... bara så ni vet...*fniss*

• MuffinsTönt

Morrn Morrn!

Hehehe... Va smidigt Vickan!
    Hur går det med vad-det-nu-heter-koll på internet? Och joggandet?
    har du skaffat stegräknare? tyckte den i clas Ohlsson med radio och överfallsalarm var festlig! :D

Jag pratade med några löparkompis. Dem sa att jag behöver inlägg eftersom mina fötter är lite "udda".

Jag powerwalkade igår med! Tog en annan sväng på 30min. Vågade inte gå den där motionsslingan halv nio. varför ska motionslingor va typ mit i skogen om inte alldeles intill??

• viktualia

ööö jag kanske borde har skrivit det.... men mitt sätt att rapportera att jag skaffat stegräknare var att skriva att jag hade mätt avståndet till min jobbstol...

så japp.. och hittills har jag bara gått en tiondel av det man borde (om 10 000 steg är ett bra mål)

viktprojektet på nätet - jo igår åt jag för många kalorier och var tvungen att gå en extra promenad när jag kom hem. Idag är prognosen att jag ska lyckas ligga på rätt nivå kalorier.

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4