• njoy

    Eskilstunabrudar-var är ni?

    Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

    Finns det fler Eskilstuna-brudar?

  • Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • MrsNyberg2B

    Helt annan fråga - Blommor? Vart hittar man Eskilstunas fräschaste och bästa blomsterbutik? Nu tänkte jag iofs göra min bukett själv, men man vill ju ändå ha de snyggaste blommorna som går att få fram...

  • Melleni (4/8-07)

    Använd den sidan jag skicka så kan ni hitta allt ni behöver i.. En bra sök sida..

  • njoy

    MrsNyberg2B: Mailadresserna hittade jag efter en massa letande..Det är ju inte för inte man har läst informationssökning
    Skickar en länk och hoppas att den funkar..Annars får du klippa och klistra in: eskilstuna.se/politiken/DetaljNamndStyrelse____109917.aspx
    Där fanns en del iallafall

    Tyvärr så har jag också dålig koll på fisörer och övrigt i E-tuna eftersom jag som sagt inte kommer därifrån utan bara pluggar där och kommer att gifta mig där, så tyvärr kan jag inte vara till någon hjälp

  • njoy

    Oj! Hela länken kom inte med..Efter understrecken ska det vara 109917.aspx?namnd=VIGSEL

    Om det inte funkar så kan jag maila den till dig istället

  • blåpärlan

    Hej.
    Jag kan tänka mig att frisören i det rosa huset är Sussies Hairteam.
    Det ligger en frisör till nästan bredvid som heter Sublime.
    Dem ska jag anlita.

  • Pusspuss

    Hej! Här har ni en till som gifter sig utanför Eskilstuna, det blir borgerligt i vår trädgård nu i sommar. Jag är ganska säker på att jag bor i området där njoy ska boka lokal, vi hade också tänkt oss den lokalen men den var upptagen på vårt datum så det blir tält i trädgården istället. Övernattning för långväga gäster löser vi genom att boka stugorna på campingen i närheten.

    Frisören i det rosa trähuset bakom Smedjan (eller snarare bakom 21:an) heter Sussies hairteam. Jag har ingen egen erfarenhet men har hört att de och Hårdesign på Kriebsensgatan ska vara bra på bruduppsättningar och make up.

  • MrsNyberg2B

    njoy - det funkade med den första länken. Fränt med partitillhörighet - så vet man vad man ska undvika..

  • M23

    Tack alla snälla för hjälpen, jag har mycket mer info nu än vad jag hade för bara några timmar sedan. Det här är första gången jag är inne på forumet, men inser att det är värt att återkomma...

    Någon som vet något om cateringfirman "Fest & catering" i Eskilstuna? Kocken heter Örjan Hertzell.

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?