• njoy

Eskilstunabrudar-var är ni?

Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

Finns det fler Eskilstuna-brudar?

• Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • MrsD2B

mrs. n >> Aha, på det lilla viset. Det händer inte så mycket i denna tråd...

• Milla79

Här är en Eskilstunabrud som ska gifta sig i augusti... funderar också att köpa brudklänning från Kina? Någon med erfarenheter av detta?

• Kalar

Fick min klänning från Milly Bridal igår. Den var jättefint sydd med fint tyg men jag beställde en 2 delad med snörning i ryggen och fick en hel klänning med dragkedja. Inte riktigt det jag var ute efter alltså. Dom kommer att fixa klänningen om jag skickar tillbaka den.

Om man köper en klännig från Kina så tror jag att det är jätteviktigt att man är övertydlig med vad man vill ha.

• MrsD2B

Kalar >> Vad kul att höra att du iaf tycker att klänningen var fin. Verkligen tråkigt dock att de inte gjorde den som du önskade. Beställde du från en egen bild eller var det en av deras klänningar?

Jag beställde en klänning från Milly igår kväll faktiskt, så nu väntar den lååånga väntan. Jag är jättespänd på hur den kommer att se ut. Jag valde en från "deras" sortiment så jag hoppas den kommer se likadan ut.

Hur lång tid tog det innan du fick din klänning? Åkte du på att betala tull?

• MrsD2B

Milla79 >> Vad kul med ännu en eskilstunabrud! Jag har, precis som jag skrev i inlägget ovan, beställt en klänning från Kina. Jag hoppas den blir perfekt! Har du fastnat för någon klänning?

• Kalar

MrsD2B
    jag beställde toppen från en av deras 2-delade klänningar och kjolen från en bild. Båda delarna var jättefina men de var ihopsydda vilket inte blev så snyggt. Toppen var inte exakt som på deras bild men fortfarande fin. Dom har frågat om jag vill skicka tillbaka den men jag vill inte betala frakten tillbaka. Det kostar lika mycket som att beställa en ny klänning. Vi får se hur vi löser det.

Det konstiga var att de saker som de gjorde fel på var de saker som jag inte har ändrat på. Mina ändringar på kjolen fixade de utan problem.

Jag fick klänningen efter ca 5 veckor och den fastande inte i tullen.

• MrsD2B

Kalar>>

Men så lustigt att de gjorde fel!! Beställer man deras top så förutsätter man ju att det även i forsättningen ska vara en top. Surt... Hoppas verkligen att det löser sig för dig. När ska ni gifta er? Börjar det bli ont om tid eller?

• Kalar

Vi gifter oss inte förens i Augusti så det är ingen panik. Men det känns lite trist att man måste hålla på att fixa med det.

• MrsD2B

Kalar>>
    Jag förstår, jag bävar för att något ska gå snett med min beställning.

Har du haft någon mailkontakt med dem under tiden? Jag beställde via deras formulär på hemsidan och betalade direkt. Jag har inte haft någon annan kontakt ännu. Jag skrev dock att jag (om möjligt) ville se nga bilder på klänningen innan de skickar den samt att jag ville veta när de skickar den. Gjorde du så?

• Kalar

Jag hade egentligen bara kontakt med dom innan jag beställde. Hade lite kontakt med dom på slutet också då de var lite sena. Jag bad dom skicka bilder men det gjorde dom inte. Jag tror att det kan vara bra att påminna dom att du vill ha bilder när tiden för leverans börjar närma sig.

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?