• njoy

Eskilstunabrudar-var är ni?

Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

Finns det fler Eskilstuna-brudar?

• Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • Ida80

njoy: jag har preliminärbokat min klänning hos Mäster Sk**g i Etuna. De har inte så jättestort sortiment kanske men en grym service. Jag och min mamma har varit inne där tre gånger redan och man känner sig välkommen varenda gång!! Dom är verkligen superproffsiga!!!

Och förresten, ni missar väl inte bröllopsmässan i helgen!!!!

• MrsD2B

Ida80: Jepp - bröllopsmässan är bokad för vår del! Ska bara försöka hitta på en anledning till barnvakt så där på söndagen...

njoy: Vi har bokat vigselförrättare och vi valde L Nelén, mycket för att jag har haft honom som Samhällskunskapslärare då jag pluggade på Komvux. Han är mycket trevlig vill jag minnas, så jag hoppas det blir ett bra val.

• njoy

Självklart missar vi inte bröllopsmässan..Det är ju ett ypperligt tillfälle att få mer information och så..
    Vi ska också skaffa barnvakt så att man kan gå och kolla i lugn och ro

MrsD2B: Vad kul att ni har hittat någon som ni känner till sen förut.Får ni betala något för att han ska viga er? Kommer ni att ha en lite längre, egendesignad cermoni eller kör ni på standardcermonin?

• TomKat

Jag har redan köpt min klänning (köpte den redan i augusti :) ) Det är en Maggie Sottero Tatianne - jättensnygg! Det är ju så himla dyrt att hyra... Och köper man så kan man ju alltid sälja den efteråt.

• MrsNyberg2B

TomKat - Men vad kostar det att hyra då?

Jag har varit i kontakt med någon på stadshuset ang. vigsel, men jag har inte hört något ifrån henne kommer jag i håg nu.. Vi mailade fram och tillbaka ett tag, och när jag till slut kunde meddela tid, så vart det tyst - men jag har varit så upptagen med jobb och grejer att jag inte hunnit tänka på det. Får kanske helt enkelt höra av mnig igen, fast jag tänker att det kanske är för tidigt än, det är ju ändå elva månader kvar..

Vi ska också på mässan - självklart! (Sambon mest för att han hoppas på att man kan få smakprov på tårta... )

• Ida80

Min klänning kostar 3400 kronor att hyra.....

• njoy

Ida80..Oj det lät väldigt dyrt. Är det någon superspeciell klänning eller ligger priserna verkligen så högt?

Själv har jag blivit mer och mer sugen på att skicka efter en klänning från Kina..Har fastnat för en speciell klänning som visserligen inte är en bröllopsklänning utan en balklänning, men den är lika vacker och kostar bara 800 inklusive frakt..Dock är det ju lite tidigt ännu eftersom det är över ett år kvar till bröllopet då vi får se hur jag gör..Men är det så himla dyrt att hyra så köper jag nog hellre

• Ida80

njoy: Nä det är ingen speciell klänning (eller jag tycker ju såklart det !), men det är inget speciellt märke, och på de ställen som jag har varit på så ligger priset kring 3000 kr.
    Är det inte svårt att beställa över nätet?? Att få klänningen att sitta perfekt och så vidare???

• njoy

Ida80: Jag har kollat runt i en hel del trådar angående att beställa från Kina och det stället som jag har kollat på så kan man antingen beställa efter givna storlekar eller få den skräddarsydd efter dina exakta mått för en hundring extra..
    Det är väldigt många som verkar supernöjda med sina klänningar..Skulle det sen vara någon liten grejj som inte sitter perfekt så kan man ju gå till en sömmerska här i Sverige och fixa det för några hundringar..Men man bör ju kanske prova runt lite innan så att man vet vilken modell man passar i och så..
    Jag tycker iallafall att 800 kronor för en skräddarsydd, ny klänning är super..Och skulle den inte sitta som den ska så kan man ju alltid sälja den 800 kronor är ju inte jättemycket pengar..

• Ida80

njoy: Har du ju faktiskt rätt i . Och det är ju verkligen jättebilligt att få en skräddarsydd klänning för 800 kronor!!! Har också läst att det är många som gör det så jag antar att det fungerar. Men.... jag är nog lite bekväm .

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?