• njoy

Eskilstunabrudar-var är ni?

Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

Finns det fler Eskilstuna-brudar?

• Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • Ida80

njoy: WOW supervacker!!! Och för 800 kronor, snacka om ett fynd!!! Satsa på den

• TomKat

MrsNyberg2B

Jo, det kostar väl allt från drygt 3000 och uppåt att hyra... Om min klänning som bara använts en gång kostade 5000 att köpa och den kan jag ju sälja efteråt och få tillbaka de pengarna.

Vi fick våra vigselringar igår - provade den och ville inte ta av den! Såå fin! :)Helt perfekt.
    Nu har jag bara gästbok, vigselprogram och festprogram kvar att fixa - på fyra veckor.

• njoy

Är det någon här som ska ha ringar i något annat material än guld? Vi funderar nämligen på palladium eller titan.

• MrsD2B

njoy : Vi har inte pratat med honom ännu, det känns som det är lite tidigt än. Men jag tror inte att vi kommer göra något speciellt med ceremonin. Det kommer bara vara vi och våra föräldrar med som vittnen... Vi får se.

MrsNyberg: Jag mailade med kommunens kontaktperson för ca 2 v sedan och beställde tid osv. Hon lovade skicka skriftlig bekräftelse. Igår eftermiddag (typ 16.30) mailade jag henne eftersom vi inte fått det och hon svarade 17.30 att hon skulle skicka en ny. Redan idag(!) kom den bekräftelsen per post!! Eller annars var det den som hon först skickade som kom... Maila henne igen, min erfarenhet är att hon är snabb att svara.

• MrsNyberg2B

MrsD2B - Ja, hon är jättesnabb på att svara.. Då ska jag maila igen, så att vi kan få en bekräftelse. Det vore ju jättebra! Tack för hjälpen!

Tydligen helt klart värt att överväga om man ska sy upp en för 800! Absolut. Men det kräver förstås att man vet vilken man vill ha...

• njoy

Vi ses väl på mässan imorgon va?
    Kul det ska bli att få lite inspiration och kolla runt på utbudet

Tänkte höra om det är någon som har koll på någon duktig solist, amatör eller proffs, runt E-tuna som inte är jättedyr?
    Gärna någon som kan spela något instrument men det är inte ett måste

• MrsD2B

Nå, besökte ni bröllopsmässan på Statt idag då?

Det gjorde vi och det egentliga ända vettiga var att jag pratade med min frisör lite om tider och så. Kl 10.30 ska vi börja om det inte blir så att jag även "köper" makeup från dem oxå, då ska jag vara där kl 10.

Sen måste jag ta itu med det här med klänning oxå. Vi kommer ju gifta oss borgerligt och jag vill ha en lite enklare klänning, men ändå en brudklänning. Vi får se vad det blir.

• njoy

Japp vi var där!
    Det var ju skojj att se modevisningen iallafall trots att jag inte riktigt föll för någon klänning..Men en av modellerna hade en jättefin frisyr som jag kan tänka mig..Fick också lite pris på fotografer och så som kan vara bra att räkna med i budgeten..
    Men det var verkligen skillnad på fotograferna..Har två bekanta som haft Anna Eriksson och varit mycket nöjda med henne..Hon ville ha 3500 kronor för ett stort album med 16 bilder..Och då fotar hon så länge det behövs+ att man får bilderna som hon inte tycker är så bra gratis.
    Pratade sedan med fotograf Niklas och han ville ha 12000 för ett album..Själva albumet var iofersig flashigare med en blandning av stora och små bilder, men det är ju trots allt bilderna man är ute efter och inte layouten i albumet..Dessutom höll han bara på i en timma, ville man ha en halvtimma etra så fick man betala 1500 extra..GAH!
    Glömde dock att kolla med Karjell..Var det någon som gjorde det?

Pratade sedan med

• Ida80

Jag var också där, min blivande stannade dock hemma. Tog med mig mor och svärmor istället .

Vi har bokat Karjel sedan långt tillbaka och idag fick jag äntligen tag på hans prislista. Han tar en grundavgift på 1695:-. Sedan kan man köpa både bildserier och väggförstoringar i olika storlekar och i olika prisklasser. Det bästa är att gå in på hans hemsida www.andre-karjel.se/ och be honom skicka en prislista.

Hur som helst verkar han jättetrevlig och proffsig och inte alls så dyr som jag trodde att han skulle vara!

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?