• njoy

    Eskilstunabrudar-var är ni?

    Det verkar inte finnas så gott om Eskilstunabrudar, men skulle bli glad om det fanns NÅGON att dela lite tips och idéer med
    Jag och min blivande kommer egentligen från Köping, men kommer att gifta oss och ha festen i Eskilstuna eftersom vi nu har hittat ett bra ställe att vara på
    Någon gång i maj månad 08 kommer bröllopet att stå och troligen borgerligt..

    Finns det fler Eskilstuna-brudar?

  • Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?
  • MrsNyberg2B

    njoy - Just vem som är bra har jag ingen aning om, men har kontaktat den som är ansvarig för borgerliga vigslar. Hon skrev bl.a att mkt hänger på vigselförättaren, alltså vad han/hon går med på. Min sambos bror hade tydligen en bra säger sambon, kanske vi försöker få honom, jag vet inte. Det är lite svårt tycker jag, när man inte direkt har koll på vem någon är..

  • njoy

    Melleni: Jag har läst informationsdesign nu..Är ekonom sen förut men ändrade inriktning lite Har bara uppsatsen kvar nu, men det får bli efter bäbis sen

    MrsNyberg2B: Nej det är jättesvårt när man inte har koll på någon..Jag hittade dock en lista med mailadresser till vigselförrättare i Eskilstuna..Tänkte maila ut en förfrågan till dom som finns i närheten och höra mig för

  • MrsNyberg2B

    njoy - åhå, var bra för dig... *blinkblinkblink* Finns det någon möjlighet att man skulle få den mailad till sig?

  • Karis Annelie

    Jag kommer från Hälleforsnäs, har gått gymnasiet o bott i Eskilstuna massa år, men numera är jag västgöte så bröllopet blir förmodligen härnere. eller utomlands :)

  • M23

    Melleni- om du har möjlighet att ta reda på mer om frisören så vore jag väldigt tacksam! har ingen koll på e-tuna alls...

    MrsNyberg2B- var hittade du mailadresserna till vigselförrättare? jag har bara lyckats få tag på en massa tfn-nummer och det känns lite jobbigt att börja ringa runt till alla

  • M23

    Karis Annelie - då vet du säkert en massa bra frisörer i området?

  • MrsNyberg2B

    M23 - det var inte jag som hade mailadresserna, jag skulle dock gärna vilja ha dem.. Men njoy har dem, så vi får hoppas på henne!!!

    Ni borgerliga - ska ni köra kortvarianten eller lite mer som en kyrklig fast utan kyrka?

  • Karis Annelie

    M23 vad gäller hårupssättningar så vet jag inget har aldrig gjort nån sån :D
    och jag klippte mig alltid hos de billigaste alternativen, för jag var student. När man gifter sig vill man kanske inte ta det billigaste som finns.. :P

  • M23

    Jaha, oops, sorry...

    Njoy då kanske du kan hjälpa oss?

    Angående längd på vigseln så kommer vi att köra kortvarianten, tycker inte det är någon poäng i att göra kyrkovarianten när man väl har valt att göra det borgerligt. Men så är vi inte ett dugg varken kristna eller traditionella heller.

  • MrsNyberg2B

    M23 - Då är det ju tur att man får göra som man vill! (det är ju ändå lite det som är grejen) För vår del handlade det mest om att få bort Gud-delen av det hela, jag personligen kom fram till att det känns fel att gifta sig i kyrkan enbart av tradition, när den kyrkliga vigseln för troende har en annan/ytterligare betydelse för dem..

Svar på tråden Eskilstunabrudar-var är ni?