• lyckligastebruden

    Finländska brudar!

    Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)

  • Svar på tråden Finländska brudar!
  • Bröllopstokiig

    Hej på er!

    Nu har vi flyttat! Det mesta är ännu kaos, men vi slipper lägenheten i alla fall.

    Jag har faktiskt köpt en underbar klänning från Lindas Boutique! :) Hon har de mest varierande klänning, helt underbara. Minns inte om hon hade brudklänningar, men det har hon säkert. Tror nästan jag har sett nån reklamannons i Vbl med brudklänningar därifrån... Verkligen värt ett besök!

  • Ell

    Åh, hade skrivit ett långt inlägg som jag råkade radera. :(

    Tack för infon om Linda Boutique, då är jag ju inte helt ute och cyklar. :) Jag har så svårt att hitta något snyggt att ha på mig på min brors bröllop, och det är bara en månad kvar nu... ska köra iväg till petalax nån dag då, hoppas hon har öppet varje dag.

    Netta79: jag kan förstå att det känns jobbigt att åka tillbaka till Åbo just när du har något annat som du mycket hellre skulle göra... men det måste ju vara jättemysigt att få inreda sitt första gemensamma hem! :)

    Lioness *förlovad*: så roligt att ni flyttat in nu! :) har ni börjat få ordning på alla saker och lådor ännu? Det brukar vara kaos ganska länge efter att man flyttat. :)

    I lördags var vi ju och shoppade i Vasa, jag hittade äntligen en ring som jag tyckte om, och sambon hittade en kostym, skjorta, väst, slips och näsduk. :) Så nu känns det som om vi fått någonting uträttat i alla fall. :D

    Jag kopierade listan över alla som varit med i tråden, och konstaterade att det är ganska många som inte skrivit på länge...

    - Gooseberrygirl: 3/6 2006, Åbo
    - Sunflower_Girl, 10/6 2006, Pedersöre
    - ASG, 15/7 2006, Korsholm
    - brud81 22/07/2006 i Åbo
    - nattviol 12/8 2006, Åbo
    - Netta79: 19/8 2006, Nykarleby (men bor nu i Åbo och flyttar sen till Esse)
    - lyckligastebruden, 9/9 2006, Vasa
    - Ell, 9/9 2006, Jeppo
    - aquawoman 9/9 2006 Jakobstad
    - netateta: 30/9 2006, Pedersöre
    - CKL 31/12 2006, Korsholm
    - Lioness, 7/7 2007, Vasa
    - tindra star, ?/? 2007, Munsala

    Fast Gooseberrygirl och Sunflower Girl kanske inte hänger här längre, de borde ju vara fruar vid det här laget. :)

    ASG: Du har verkligen inte långt kvar nu! Känns det som om ni har allt under kontroll?

    Nu ska jag natta lillgumman, sen ska vi sitta ute med varsin kall dryck och njuta av sommaren! :D

  • ASG

    Ell:
    Nä det närmar nog sig med stormsteg nu :) Dom senaste veckorna har gått så otroligt fort! Men tycker vi har fått rätt mycket fixat dom senaste dagarna nu, och nästa vecka får vi semester båda två, så månne int allt ska hinna ordna sig... :) Så, jo vi börjar väl nog ha kontroll på det mesta iaf... snart :)
    Det som jag är mest orolig över är nog vädret, eftersom vi ska vara utomhus...

  • Lioness *förlovad*

    Ell: Jag hittade numret till butiken i Petalax, du kan ju ringa och fråga om öppethållningstider så du int kör dit i onödan: 3470026. :)

    Vi har nog ännu massvis med flyttlådor som borde packas opp... De mesta innehåller bara "skräp" så idag ska jag ta en sväng förbi ett loppis och se hur mycket man kan begära för diverse saker. Hade egentligen tänkt packa allt sånt skillt, men pga av stress och tidsbrist så blev det inte så... :(

  • Ell

    ASG: ja jag kan tänka mig det, att de sista veckorna går i turbo-fart. Men det blir ju bra att ni får semester lagom tills det drar ihop sig! Själv är jag förberedd på att min semester kommer att försvinna jättefort, och sen efter det så är det bara en månad kvar!

    Lioness *förlovad*: Åh, tackar för telefonnummern!
    Jag har planerat att gå igenom alla skåp och lådor i höst, och sätta allt jag inte behöver i en låda, och sen säljer jag allt på loppis. Men inte ALLA skåp på en gång, utan ett i taget. Det skulle vara så skönt att bli av med allt skräp som man samlar på sig.

  • lyckligastebruden

    Hej tjejer!

    Nu kommer ett livstecken från er TS som nog verkar vara den som är minst aktiv här. :) Vi har inget internet just nu pga flytt, så det är inte ofta jag är här längre.

    Jag har läst igenom allt jag missat nu, och kommit fram till att ni verkar ha kommit jättelångt i planeringen! :) Här händer det saker minsann!

    Ell: skulle vara kul att se hur din ring ser ut! Har du någon bild? Vad har du graverat in i den?

    Här har jag tagit det lugnt med bröllopsplaneringen ett tag eftersom vi haft så mycket med flytten, plus att min blivande man har bytt jobb. Men idag började jag fundera lite mera på dukningen, vad kommer ni andra att ha för blommor på borden?

    Vi ska ju ha en brudnäbb också, men jag har aldrig förr varit på ett bröllop med brudnäbb, så nu undrar jag hur det går till? Jag har väl förstått rätt, att brudnäbben går in före brudparet, men sen då? Var ska hon stå/sitta, och vad ska hon göra under vigseln? Har hon någon annan uppgift än att se söt ut? :)

  • netateta

    Hej alla!
    Vet att jag varit väldigt inaktiv den sista tiden, dels för att bröllopsplanerandet står still och dels för att jag haft föräldrar och systerdotter här på besök. Väldigt intensivt och ingen tid att sitta vid datorn. Dessutom har ju vädret varit kanon och det vill man ju också hinna njuta av. Ska försöka bättra mig lite...

  • Netta79

    Är det nån här idag? Jag har just haft en låååång paus från jobbet. Gick till en utomhusbassäng och simmade. Och så solade jag ett tag och läste jobbrelaterade saker. Tala om att ha en flexibelt jobb.
    Hur är det med er andra i sommarhettan? Det verkar ganska lugnt här i varje fall. Är det månne många som har semester och är på resa eller annars inte vill sitta inne framför datorn?

    Kan förresten meddela att vi köpte presenter till de som frivilligt hjälper till på bröllopet, typ serverar, värdpar, solist o.s.v. Tur att Stockmann har rea.... ;) Det blev förresten handdukar, som vi ska trycka nåt trevligt på.

  • netateta

    Jag har också funderat vad man kan köpa (inte alltför dyrt) åt de som hjälper till med bröllopet... några bra tips?

  • Ell

    Hej allihop!

    Nu är jag tillbaka efter vår lilla weekend i Helsingfors, vi har haft det bra, men värmen har tagit på krafterna. Riktigt skönt att det regnar idag, så man kan vara inomhus och vila, packa upp och ställa i ordning med gott samvete. :)

    Vi köpte några glasfat på Ikea att ha flytande ljus i, samt några värmeljuskoppar. I en annan affär hittade jag hårspännen åt brudnäbbarna också.

    Det blev en hel del bröllopssnack med min bror (som vi övernattade hos) och hans blivande fru. Det är första gången vi riktigt haft tid att sitta ner och prata bröllop, det har alltid varit så stressigt när vi har träffats. Det var riktigt roligt, speciellt eftersom vi kommer att ha så olika stil på våra bröllop. :)

    På torsdag ska vi träffa damen på vår cateringfirma och gå igenom alla detaljer med henne. Ska bli skönt att kunna pricka av det från listan också! :)

    Lyckligastebruden: nej, jag har tyvärr ingen bild på ringen ännu, jag har inte hunnit fota den än! :D Men här inom de närmaste dagarna ska jag nog fixa bild åt dej, och åt alla andra också som vill se. :) Inuti den står det bara m2b:s namn, mitt namn och 9.9.2006. Enkelt och klassiskt. :)

    Nu ska jag försöka packa upp lite, så inte alla saker ligger kvar i väskorna ännu nästa vecka. :)

    Ha det så bra!

Svar på tråden Finländska brudar!