• lyckligastebruden

    Finländska brudar!

    Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)

  • Svar på tråden Finländska brudar!
  • Lioness *förlovad*

    Ell

    Dina "jätteläskiga filéer" låter spännande! Vad är det för nåt?? *jag är också nyfiken på allt och alla*

  • Lioness *förlovad*

    Och så väntar jag på dina bilder också naturligtvis... :D

  • netateta

    Ell:
    Förstår din nyfikenhet...
    Vilken lyckad shoppingdag du verkar ha haft, kul! Vad är det för löpare som du ska sy?

    Hoppas alla får en trevlig helg! Och att solen kan visa sig...

  • Ell

    Ja, filéerna, ja... heter UnBra. Det är en bh som inte är en bh, alltså "filéer" av någon sorts gummi eller silikon, som är självhäftande (de är alltså extremt klibbiga på insidan) och som fästs direkt på brösten. Sedan kan man fästa ihop dem mellan brösten, så de lyfter lite... oerhört svårt att förklara, men när man känner på dem så känns de exakt som råa kycklingfiléer. :D Finns på bild bl.a. här: mega-shop.se/butik/product_info.php

    netateta: jag har köpt ca. 8 meter tyg (fick ett infall i tygaffären, och glömde heeelt bort att Lat-Lena existerar) som ska bli smala löpare, som går tvärs över borden. (alltså inte en enda lång löpare i mitten) Som vanligt är jag inte så bra på förklaringar, men man måste ju försöka! :D Säg till om ni inte förstår, så ska jag försöka förklara bättre.

    Nu ikväll när sambon kom hem från jobbet så visade jag allt jag handlat, och fick för mig att jag bara måste se hur allt ser ut tillsammans...sagt och gjort, på med underkjol, klänning, tiara, smycken, skor och TADAA! :D Synd bara att håret var rufsigt och jag inte fräschat upp sminket sedan i morse. :)

    Men hörni, vad ska ni göra med era brudbuketter efter bröllopet??

  • netateta

    Ell: har inte hunnit tänka så långt än som att vad ska hända med brudbuketten sen, jag är mer inne på stadiet där jag letar efter en jag skulle vilja ha Men inte skulle jag ju bara vilja slänga bort den heller, känns för dyrbar för det... men konservering är väl också högt i pris, eller är det någon som vet?

  • Ell

    Ja man tänker ju inte ens på att det existerar något "efter bröllopet", men tanken bara slog mig igår, att man vill ju inte bara slänga bort en så fin bukett..? Konservering, hur går det till?

  • Lanzara

    Hej på er! Brukar titta in här ibland, trots att jag inte aktivt deltar!

    Nu råkade jag se att ni pratat om mynttis...Och därför kan jag inte låta bli att kommentera. Jag jobbar där och man får hit och köpa som privatperson också... Kanske inte officiellt men... Vi sätter upp det på "diverse" bara... Det är jättevanligt att de som skall gifta sig kommer hit och handlar lite! Så välkomna ni bara!!

  • ASG

    Ni som bor i munsala/nyykaabi och vet allt, vet ni om man får hyra (lång)bord nånstans? :) Finns väl nån sorts "hembygdsgård" eller nåt sånt både i vexala & munsala, vet ni om nåt av dom ställena har nåt t.ex...?

  • Netta79

    ASG:
    Jag är inte säker, men du kunde kolla med Munsalagården. Det är väl inte riktigt en hembygdsgård (den ser mera ut som en ungdomsgård) men de kan tänkas ha långbord. Jag har varit på bröllop där när jag var liten och då var det dukat med långbord. Hittade följande på Google:
    Bokningar: per telefon eller SMS 044 7219074 eller e-post idrott@nykarleby.fi
    Man kan säkert ringa och fråga om bord.

    Och nu MÅSTE jag arbeta! Flextid är inte alltid av godo...

Svar på tråden Finländska brudar!