• lyckligastebruden

Finländska brudar!

Finns här flera blivande brudar som bor i Finland?? Det skulle vara kul att höra era erfarenheter och tips! :)

• Svar på tråden Finländska brudar!
  • netateta

Lioness *förlovad*
    Ja, jag kommer nog att fälla en och annan tår för att det är så fint och storslaget... gjorde dock misstaget att läsa texten till Amazing grace, men har snabbt försökt förtränga den för jag tycker inte att den passade oss.. men melodin är sååå fin så vi bara måste ha den!

• Lioness *förlovad*

netateta

Tack för tipset att INTE läsa texten! Jag är för tillfället så förtjust i den (som sagt) så jag vill inte ha någon som helst orsak att tycka sämre om den...

Har du fått något svar angående vigseltext till sommarpsalmerna ännu annors (visst var det vi som diskuterade det, mitt minne är bra - men kort ;) )?

• ninjan

undrar bara om det var nån som hade tänkt gifta sej i borgå domkyrka i sommar?

• netateta

Lioness *förlovad*
    Jo, det var vi som diskuterade det
    Hade säkert gått bättre att få svar om jag hade mailat... men tänkte vänta till efter helgen för då ska jag och min m2b sätta oss ner och prata ihop oss om detaljer kring vårt bröllop, så att vi inte slösar energi på "onödiga" saker...

• Ell

La-Lolita: jag vet ingen här i tråden som skulle gifta sig i borgå domkyrka, men det är ju hemskt att den brunnit! Var ska du själv gifta dig?

netateta: trumpetsolo i kyrkan låter väldigt pampigt och fint! :) och amazing grace är ju en fantastiskt vacker melodi!

Vi kommer att ha lite speciell utgångsmusik, nämligen "love is in the air" med John Paul Young, men lite om-mixad av en bekant, så att den inte är så lång och bara de bästa bitarna är med. (får se hur våra far- och morföräldrar reagerar bara) Men största delen av gästerna är ju vänner och syskon, de kommer att ta det med ro. :)

Ingångsmusik har vi inte bestämt oss för ännu, men det lutar lite mot Mendelssohns, vi ska se. Det finns varken orgel eller piano på vigsel/festplatsen, så vi kommer att ha all musik på cd eller mp3, som kopplas till högtalare.

• Netta79

Lioness *förlovad*:
    "Trumpet Voluntary" är nog rätt så vanlig, sku jag säga. Men Gordon Youngs "Preludium" är nog inte så vanlig. Mendelssohns är så vanlig, den vill jag inte ha.

• Netta79

Fast jag menar inget illa till er som vill ha Mendelssohn, den ÄR ju fin, bara att jag själv vill ha nåt som inte är fullt så vanligt som just den :)

• netateta

Hur ser er tårtdekoration ut om ni ska ha någon? *nyfiken*
    Har själv funderat på att beställa från
    www.lagerfeldt.com/first.html, de är ju alldeles underbara och jag/vi vill ha något annorlunda som ser ut som oss...

• Ell

netateta: det stod ju på hemsidan att hon inte levererar till brudpar som ska ha sina tårtdekorationer i augusti/september, men kanske ni kan beställa så ni får dem nu genast? Väldigt söta dekorationer annars. :)

Min pappa tipsade om en psalm som heter något i stil med "vi lyfter våra hjärtan" som har en vacker text som passar jättebra på bröllop. Ska söka upp den psalmen på nätet och se vad det är för en. :)

Vi har nästan bestämt oss för vad min lilla svägerska ska sjunga på vigseln, nämligen "du är allt" med shirley clamp. Vi ska bara fråga svägerskan först, och se om hon kan tänka sig att sjunga den. Själva melodin i den låten är ganska enkel men vacker, och texten fin.

Har börjat fundera på bordsplaceringen, DET är verkligen svårt!! *dunkar huvudet i väggen*

• netateta

Ell:
    Jag mailade till hon som gör personliga brudpar och hon skrev att hon kan nog göra vårt i augusti!!! Jaa!! Nu är det bara att maila henne bilder av oss, våra kläder och andra tillbehör, men det blir lite svårt att maila bild på håruppsättning och brudbukett men huvudsaken är ju där att färgerna blir någorlunda lika...

Svar på tråden Finländska brudar!