• Anna32B

    Hur mycket könshår ska man raka?

    Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

    För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

    Tjejer nu är frågan ställd :)

  • Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • tattar-Emma

    blev lite syftningsfel där men ni fattar nog :D

  • pickolina

    Jag har hittat sätt som gör att jag aldrig har några problem med svamp pga att jag är rakad men om man har det så förstår jag verkligen om man inte vill raka, för svamp är INGE kul! :(

    Jag tycker själv att det är äckligt med hår, på både killar och tjejer.. Sorry, jag kan inte hjälpa det. Då pratar jag dock om vildvuxna buskar. Ansning är helt OK i min mening... Jag tycker även att det är äckligt med för mycket brösthår eller rygghår osv... Jag vet att det är normalt och mänskligt men jag gillar det verkligen inte, så är det bara....

  • Kall stjärna

    Pickolina, som jag sa, jag kan förstå att man inte tycker om vildvuxna buskar men när man har problem med ansade och väl-trimmade underliv, då börjar man ju undra vart vi är på väg. Som killen jag var med. Jag kan förstå om man föredrar helrakad men att göra sig lustig på ett trimmat underliv och få en att känna sig som en porrskådis på 70-talet, nej det är inte kul.

    Förresten, jag låter som jag är helt pryd säkert men jag tycker det ser lite löjligt ut med helrakat. Kan inte hjälpa det men jag förknippar det med småflickor på något vis. Och nej, jag är INTE pedofil!!

  • tattar-Emma

    Jag kan också förstå att många föredrar lite trimmat, bikinilinjen osv, det är främst det där att allt som inte är helrakat är äckligt som jag vänder mig emot.

    Gillar själv att göra lite olika, men det känns ju lagom kul att vissa spyr på tillstymmelsen till hår och andra spyr på helrakat, hur ska jag göra för att ingen ska spy liksom? ;)

  • Kall stjärna

    Exakt tattar-emma! Instämmer med dig. Man skulle ju kunna tycka att som jag gör skulle vara den gyllene medelvägen som alla kan tycka om. Men tydligen inte...

    Hade iaf aldrig räknat med att kallas hårig och osexig så som jag ser ut.

    Gud, vad jag tjatar. Jag måste verkligen ha hängt upp mig på det här.

  • tattar-Emma

    Inte för att jag är den som bryr mig om vad andra anser om min murvla :D men har en liiiiten hang-up på det ändå. Inte så kul att få en kommentar om det där mitt i en intim situation...

  • pickolina

    Jag förstår att du hängt upp dig på det, skulle jag oxå ha gjort om någon betett sig på det viset. Speciellt när du själv känner att det var obefogat.

    Jag har själv aldrig träffat någon som tycker att det är "äckligt" med helt rakat.. Men jag vet ju att många föredrar liiite hår i alla fall. Jag kan oxå tycka att det är mycket snyggare om man lämnar lite hår, men det är himla skönt att ta bort allt ibland så jag bryr mig inte om hur det ser ut... :D

    Den gyllene medelvägen är nog definitivt hyvelrakat överallt förutom en liten trekant, som är trimmad! Det skulle vara min gissning i alla fall.... ;) *s*

    En sak har jag insett dock.. Det här som ni pratar om, att det bara är helrakat som är OK osv... Det snacket är väldigt överdrivet, dvs det låter värre än det är... Oftast i alla fall!

  • Kall stjärna

    Ursäkta en dum fråga, men hur lämnar man en liten trekant? Och var?

  • pickolina

    Man lämnar en trekant, stor eller liten precis uppe på v*nusberget... Dvs man rakar lite mer än bara bikinilinjen. Samt att man även rakar allt runt "musen", dvs "läpparna" osv....

  • pickolina

    Vissa brukar spara en sträng istället, dvs inte forma det till en trekant utan som ett rakt streck, olika brett beroende på smak...

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?