• Anna32B

    Hur mycket könshår ska man raka?

    Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

    För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

    Tjejer nu är frågan ställd :)

  • Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • Dorothy

    pickolina -

    Svider det inte med alsolsprit? Vore väldigt nöjd om mina sista prickar ville försvinna.

  • pickolina

    Dorothy

    Det svider ingenting på mig i alla fall... Jag är superglad att jag kom på tanken att testa för det fungerar verkligen för mig. Tror det är viktigt att anv en bomullstuss dock, så man inte får alsolsprit på det intimaste för det är nog ingen höjdare för slemhinnorna.

  • Dorothy

    pickolina -

    Det där låter ju lovande! Trodde all sprit sved som tusan. Det får bli en sväng förbi Apoteket snart tror jag. :)

  • aircondition

    Jag tar bort allt, varje kväll. Inget jobbigt alls, det tar ju bara nå´n minut. Efter 22 år som rakad (är 41), så är jag ett fullfjädrat proffs! Alsolsprit var ett bra tips. *tackar* Blir inte prickig vaje gång, men ibland. Ska ta lite varje gång, så kanske jag slipper prickar överhudvudtaget.

  • Jenny Luks

    Pickolina: Okej, de gånger jag testat har det tagit typ en timme.

    Minna: Hm, jag har lite svårt att hänga med i ironi på nätet. Är du för eller emot rakning?

  • Meddelande borttaget
  • jajj@

    Lustigt nog så diskuterade jag just det här ämnet med en vän precis innan jag tittade in här. Vilket sammanträffande! Det jag undrar är varför de som rakar sig gör det? Någon som vill upplysa mig??

  • elni

    Har haft en både renrakad mutta och en hårig, men kom till slut fram till att lagom e bäst
    Att vara helt rakad tyckte jag kändes lite flickigt, om ni förstår vad jag menar. Numera har jag lite lagom mycket hår "där uppe" (trimmar) och helt rakat "där nere". så nu vet ni det

  • pickolina

    jajj@

    Varför??? För att man tycker att det är snyggt och skönt! :) Svårare än så är det inte..

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?