• Anna32B

Hur mycket könshår ska man raka?

Vet att frågan är lustig och att det är upp till var och en men jag är ändå nyfiken. Anledningen att jag frågar är att jag och några vänninor träffades och planerade bröllop i helgen. Vin och bastu och inga hemligheter fanns kvar :) Ämnet "raka könshåret" kom upp och flera hade läst här om hur vanligt det var men ingen visste hur "vanligt" det var. Så min fråga är egentligen hur mycket rakar du/frisyr?

För att svara på min egen fråga - Vår bastu var varierad från "inget via landningsbana till massor" med "inget" som favorit :)

Tjejer nu är frågan ställd :)

• Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?
  • paprika

skrattar riktigt gott!!
    -Du gav mig riktigt höga skratt ..*Minna*..:)....
    Kan säga att jag är hel rakad..där av min reaktion kanske ..skrattar..av framläggande av din... feministåsikter men de tåls att höras..!!Leeeer..:)

• Rugbytjej

"...och så skulle jag vilja bränna BH:ar..."

Fattar inte varför man skulle vilja bränna BH:ar? Det är väl inte förtryckande!? BH används av oss kvinnor eftersom vi har bröst - så enkelt är det. Jag hade inte kunnat göra mycket utan BH, har man storlek 65F så är det ganska svårt!

• *Minna*

symbolspråk, Rugbytjejen, symbolspråk... ;)

• Heroine

Inte f*n rakar jag mig för att det är skönt. Tycker det sticks när det växer ut. Om jag aldrig skulle visa mig naken för ngn skulle jag låta det växa fritt. Det är en utseendefråga.

• pickolina

Heroine

Ok, mitt problem är tvärtom.. Det kliar ALDRIG när jag är rakad men de få ggr jag låtit det växa ut så kliar det minsann. Alltså inte under utväxten utan när håret sedan är långt.. Nej jag tycker inte alls att det är skönt på ngt sätt.

Jag har inga som helst problem med stubb heller pga att mitt hår är så mjukt så det känns aldrig stubbigt, så som det gör på benen när det växer ut...

Så för min del handlar det faktiskt om att det både är skönare och snyggare.. :) Men det är olika för alla.

• september bride

HELT RAKAD...man vill ju inte ha hår i maten!!!

• blablabla

september bride ; HAHAHAHAHAHAHAHA :D Inget hår i maten, det måste jag säga till min pojkvän, roligaste jag hört på länge! :D

Som svar på frågan så är det olika för mig.. Ibland "Landningsbana" som nån uttryckte det, ibland mer hår, speciellt om jag inte orkat.. Ingen mer än jag som tycker att sex blir skönare utan hår? Mer känsla tycker jag.. :)

• pickolina

blablabla

Hmm...??? Har aldrig haft sex med en massa hår så...vet inte vad det är för skillnad på känslan men många säger ju att det är skillnad....

• pickolina

blablabla

Hår i maten... Menar du att du inte hört det uttrycket???? Det brukar ju vara argumentationen för rakning jämt... :) Oftast killar som anv det uttrycket däremot om jag tänker efter...

• pickolina

...Eftersom "hår i maten" syftar på att man ger någon annan orals*x och inte om man själv ar rakad eller ej, för man "äter" ju inte sig själv... *hehe*

Svar på tråden Hur mycket könshår ska man raka?