• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Paradise

    ÅÅh man tackar för all vänlighet!!! Jättekul att man hittat hit där alla är i samma sits! :) Megaskönt å kunna få lite råd å få prata av sej lite när man behöver! *glad*
    Min sambo och jag vill ha vårat bröllop lör den 9 (eller blir det den 10:e?) augusti 2008(helst hade vi velat haft det den 8/8...men det är ju tyvärr inte en helgdag..mina morföräldrar gifte sej 8 augusti -43, så det hade varit trevligt å startat en liten tradition *ler*)
    Jag själv är från Vimmerby, så vi kommer ha bröllopet där! :) (bor i Jönköping nu)

  • Pumpkin

    Paradise
    9 augusti är en lördag, mycket riktigt Men jag förstår inte riktigt varför ni inte kan gifta er på en fredag? Det är minst 4 stycken härinne tror jag som ska gifta sig 080808, jag själv tänkte också göra det innan vi bestämde oss för midsommarafton. Jag tycker 080808 låter som ett väldigt bra datum för er annars

    Åh, Vimmerby måste ju vara hur mysigt som helst att gifta sig i

  • Snitte- 5/7-2008

    Halloj! Kul med fler bröllosgalna brudar :)

    MsNordqvist: ja idén kommer ju från weddingdecorations... och vi startar... (hur ska man säga..) "under" henne. Hon har patent på idén. Men eftersom vi jobbar inom samma företag som henne fst vi har vårt eget... ( oj hör hur flummigt det låter :/) Så är ju vi det enda företaget på marknaden... men du har rätt det låter lite rörigt ska nog ändra och skriva att Weddingdecorations inklusive oss är det enda företaget på marknaden...

  • Snitte- 5/7-2008

    June20:
    jepp det är detdär med baren och så... pratade med en tjej i samma sits.. med olika åsikter från olika släkten boch så... *suck* inte lätt det där...

    Hoppas du hittar din diamant till ringen till slut!! *håller tummarna*

    Ja det där med att fingrarna sväller på sommrarna är ju inte lätt... har en väninna som inte kan ha sin förlovningsring på sommrarna för hon blir så svullen... :(
    undrar hur det blir i kyrkan då med vigselringen.... ajaj ännu något att drömma mardrömmar om...

    Förstår att du vill berätta för alla! känns ju mer seriöst då...
    Jag fick "nästan" BARA positivt :) de som hade något annat sa : VA? varför ska ni vänta såååå länge :D hihi

    iiih vad spännande om han friar mitt i gallerian.... du får berätta för oss sen! ;)

  • Paradise

    MsNordqvist

    Helt omöjligt är det ju iochför sej inte! En fredag borde ju gå lika bra, men eftersom det är så sent under sommaren så kanske de flesta börjat jobba igen och jag vill att alla som vi bjuder ska kunna komma..
    Många av dem som vi bjuder kommer åka långväga.
    Detta får jag allt ta å diskutera med min m2b! ;)

  • Pumpkin

    Paradise
    Ja ni gör ju som ni vill Men jag resonerar som så att 8/8 är fortfarande ganska mycket semesterperiod och är man ute i god tid med inbjudningarna så tror jag inte att det blir något problem. Jag tror de flesta här som ska gifta sig 080808 har långväga gäster, så uppenbarligen går det ju
    Sen resonerar jag som så att de som jag verkligen verkligen vill ha där och som jag inte vill ha ett bröllop utan, de kommer att vara där oavsett om det är en tisdag i oktober eller en lördag i juli...

  • Pumpkin

    snitte
    Ah, då förstår jag. Fast som du själv kom fram till så tror jag att det är bäst att förtydliga det lite på hemsidan

  • Paradise

    MsNordqvist:

    Det har du helt rätt i! Ska prata med gubben hemma så får vi se vad vi kommer fram till..heeelst hade vi ju velat haft 080808 då vi förlovade oss 060606 ;)

  • Pumpkin

    Paradise
    Då tycker jag definitivt att ni ska välja 080808!

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2