• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Pumpkin

    Dåligt drag härinne nu brudar! Är det för att det är semester?

  • June20

    kanske det.......sj e ja nere i halmstad istl för hemma i gbg :) men kan låna m2bs föräldrars dator då o då eftersom dem e inte hemma just nu(nere i jugge), så ja kan vara med min m2b när han sommarjobbar :D:D:D

    fast idag har ja varit dålig...tror ja har en liten infektion i axeln, nån sena :( luftfuktigheten e inte den roligaste här på denna sida av landet tycker ja också...*phu phu*

  • Brud 2008

    Jag har också funderat över varför här är så dött :) Själv har jag haft mamma och systern här över helgen, och vi har spenderat den mesta tiden på IKEA eller på Ullevi, så det har inte blivit nåt surfande för mig... Men man blev ju förvånad över hur lite som hade hänt :)

  • Pumpkin

    Åååh, jag vill också hänga på IKEA! Härifrån är det nästan 40 mil till närmsta IKEA *morr*

    Har suttit och tittat på hus idag, vi planerar ju att byta bostad till våren senast. Men jag vill NU! Och det värsta är att jag nog skulle vilja flytta 35-40 mil söderut för att komma närmare min familj men ändå bo i Norrland. Vilket inte M2B vill eftersom han älskar sitt jobb...

  • June20

    Brud 2008

    bor ni i GBG? vart i GBG? gissar på att ni ska ha bröllopet här då med?...tänkt på någon bra kyrka,festlokal mm? bra tips om snälla guldsmeder som inte försöker lura en här? :/

  • Brud 2008

    June20: Jag bor i Lövgärdet, min fästman bor i malmö tills januari då vi flyttar ihop... Var bor du nåstans?
    Vi ska ha bröllopet i Skåne eftersom vi båda kommer därifrån och har släkten där, så jag har ingen koll på lokaler och sånt här. Ringarna köpte min fästman i Malmö. Men jag letar också efter en bra guldsmed här, jag tänkte beställa vigselringen här.

  • June20

    Vi bor på hisingen.

    Verkar som antingen försöker guldsmederna lura en o tro att man inte kan nåt om grejer el priser-dumt misstag ja har kollat en hel del på nätet vid det här laget!
    Eller så försöker dem få en att köpa nåt som man inte vill ha bara för att det är "standard" ringar här i Skandinavien?! låt kunden SJÄLV välja vad denne e ute efter.
    Ska springa till pantbankerna o kolla om dem har noe vettigt o sälja så man kanske kan klistra ihop en egen ring sen om nu inte ja får "rätt" svar från en guldsmed ja planerat o gå till ett tag nu.

  • Brud 2008

    Kan ni inte designa själv då? Jag tror inte heller att jag kan hitta den ringen jag vill ha som ska passa med förlovningsringen, så jag försöker hitta nån som kan fatta hur jag vill ha det och göra något som funkar av det :)

  • June20

    Jo det var det jag mena med pussla ihop från uppköpta diamanter/guld på pantbanken...eller att just guldsmeden e najs o har "rätt" pris för oss om han/hon "köper in allt själv".
    Många som tipsar om Kaplans men det e inte ofta man hittar "annorlunda" diamanter i Sverige.
    E sååååååååååå kär i dropformad diamant nu men vill ha minst en carat för den ska bli rätt i formen.

  • Brud 2008

    En carat.... ja då finns det ju marginal för att spara en del :) Jag tänker mig flera små istället, bara så att det blir lite glitter liksom... Men oavsett så är det ju viktigt att de kan tolka precis vad man är ute efter om man inte har stenkoll själv :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2