• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • lillithsmamma

    June20 tack för hjälpen :) ja vi hade för den delen inte tänkt ha dem längst upp på tårtan utan där de är på min sida i svartbrud det är den tårtan jag är ute efter vi vill ha :D

  • June20

    ahaaa men det e ju bara o säga till att så vill vi att huvena o klderna ska se ut, el så har ni en bild redan med vilken stil typ...el så kan ni ju rita själva(gör ja jämt men dete för att ja vill ha ev på just det el det sättet). Sen kan ju konditorn ev göra ett testpar innan bord einte kosta så mycket o få liksom....konditorn som ni ska betsälla tårta ifrån borde nog ha en del bilder själv med.
    Eller tänkte ni göra tårtan själv?

  • anna&rolle

    Hej allihopa! Har jag missat mycket? Jag jobbar massa o mer blir det, så jag hinner ju inte sitta här! :( Vi har iaf nog bestämt oss för plats o ska boka på måndag.. tidigt, men de va var de rekomendera. Hoppas alla i tråden mår bra i de varma vädret. Kramar till er alla!

  • Pumpkin

    anna&rolle
    Nej, så mycket har du inte missat. Mest en massa babbel Jag jobbar också en massa, vilket var ganska skönt fram tills igår. Vi har nämligen jättebra AC på jobbet så det är svalt och skönt, men igår pajade den Idag blir det 10 timmar på jobbet (minst) så jag hoppas att den är lagad.

    Kul att höra att ni hittat ER plats! Vad är det ni har bestämt er för?

    Kram!

  • lillithsmamma

    June20 jag hade tänkt göra tårtan letar innan en kurs här inärheten där jag kan lära mig lite :)

  • June20

    å vad kul! :D verkar som en rolig hobby med att dekorera tårtor (el som jobb).

  • Snitte- 5/7-2008

    Oj det var modigt att baka själv! önskar jag vågade...

    Nu när allt är offeciellt (eller hur det nu stavas.. ;)) så pratar jag en del med min mor. Jag tog upp det här med villka man bjuder och inte... man har ju alltid några på gränsen lixom...

    Hon sa att på deras bröllop för 25 år sedan i år :) så hade de vigsel, sedan kaffe och tårta direkt för alla gäster.... sedan åkte de vidare och hade middag för några utvalda hela kvällen och natten med tårta igen då så klart...
    Jag tyckte detta lät JÄTTE bra! så bjudar man alla på något iallafall... :) ( alltså de som kommer till kyrkan men ite till festen... )
    VAD TYCKER NI??? blir det rörigt tror ni?

  • Pumpkin

    snitte
    Det verkar vara mer eller mindre vanligt att man gör så, men jag själv skulle aldrig göra det. Tror det blir väldigt rörigt och om man inte har vigseln ganska så tidigt på dagen så har jag svårt att se hur man ska hinna med två "firanden" Sen tycker jag väl inte att man som brudpar är "skyldig" att bjuda på nånting för att folk har kommit på ens vigsel, det är ju en ära att bli bjuden och helt valfritt om man tackar ja eller nej.
    Skulle jag göra en liknande sån här grej så skulle jag nog hellre ha vigsel - middag - fest med "eftersläpp". Tror det blir mindre rörigt så

    Men jag tycker definitivt att ni ska göra som NI vill, och inte som jag tycker

  • Snitte- 5/7-2008

    hihi ja det är klart men det är alltid skönt att höra vad andra tycker...

    jag tänkte att då kan man ju bjuda till vigsel och fika ocg till de man vill ha med på festen bjuder man ju till vigsel,fika ocg middag... så alla könner att de gar dått en "riktig" inbjudan....

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2