• Pumpkin

2008 Sommarbröllop, tråd 2

Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

Se så brudar, kom tillbaka!

• Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • Madeleene

MsNordqvist: Mm det har du rätt i att man måste visa vart gränsen går. Men om de blir avis så kan de ju komma till kyrkan om det skulle vara så. Men tre av mina morbröder har problem med drickade så jag skulle inte vilja ha dem där på festen. De skulle bara gnälla på att jag att jag dricker champange och sånt. Tror inte jag pallar av det alltså.

Oj, 90 personer. Ni måste ha en stor släkt eller är de vänner också?

En till fråga, vad sägs det om att bjuda brudgummens ex till bröllopet (de är tydligen goda vänner). Jag känner att jag bara skriker nej inom mig själv. Vad skulle ni säga om eran M2B kom och sa att han vill bjuda sitt ex?

• Pumpkin

Madeleene
    Ja kyrkan kan dom ju alltid gå till, dit är ju alla välkomna

I de 90 personerna så är även vänner medräknat, men vi har ganska stor familj båda två, eller utökad familj kanske man kan säga. Dvs morbröder/fastrar/mostrar/farbröder och därmed en massa kusiner. Svårt att veta vart vi vill dra gränsen just nu...

Om din instinkt skriker NEJ angående exet, så tycker jag att din M2B ska acceptera det och inte bjuda henne till bröllopet, det tycker jag är en ren respektfråga. För mig däremot gör det inget om M2B bjuder sitt (enda!) ex, även om jag inte är ÖVERlycklig över det hela...

• June20

Madeleene

På listan står et 24 inkl oss själva just nu o ja vill verkligen inte ha flera där pga kostnad o vi känner inte för det, kan hända att min vännina kommer att behöva bryta no kids regeln pga ingen barnvakt om de komer från Spanien o åker hit-de känner sig inte bekvämma o lämna den/dem hos nån där el nån här pga att dem känner inte folk så nära el så e dem inte att lita på samt resten kommer på mitt bröllop. Lite jobbig situation men vi får se vart dem bor just då o om de hunnit med barn än då för de har börjat snacka om att skaffa nu.

Vi kunde haft grymt mycket mera folk upp till 400pers säkert pga stor släkt på hans sida nere i Serbien men ja bjuder inte in "matresterna" av min släkt som finns i Finland heller. Visst dem e trevliga o j ahar träffat dem kanske 4ggr i hela mitt liv men känns konstigt eftersom dem e mera i kontakt med min mormor än "oss" o sen e visa så gammla att dem hade nog inte orkat resan men vi kan alltid skicka bröllopskort :D

Du behöver inte bjuda "alla" man kan bjuda dem man umgås med o visa personer man tom e släkt med kan ha "förbrukat" sin rätt till visa saker o kontakt med dig. Har själv en som ja hade undvikit men tyvärr inte kan för hela hennes familj kommer, saken e att hon kan blurrta ur sig både dittan o dattan ang sig el en gäst el självaste bruden-jag! Och dååååååååå kan det bli pinit spec om hon skulle komentera nån ja berättat om som ja dateat el dylikt. Jag önskar för hennes skull hon håller klaffen anars kommer hon få en avhyvling-detta e en person som har sagt det ena o andra o har då förbrukat sina rättingheter hos mig samt nervärderat mig på flera olika sätt sen hon föddes o nu e hon 18.

Jag hade tyvärr sagt nej till att X kommer till ens bröllop. Man kan inte neka att dem får komma in i kyrkan under en vigsel men man kan neka dem under en borlig! :P
    Vi har ialf sagt nej båda två till sådant o som tur så e vi inte så nära med våra ex ialf. Det handlar om respekt mot dig o inte om respekt mot henne hon har "fått sin tid" o hon måste respektera dig nu också ÄVEN om dem e god vänner så hon har ingen rätt att bli arg på honom om han säger nej tyvärr.

• June20

OJ :O låååångt de blev :) men många frågor så hehehe

• MrsNyberg2B

Jag får mindre ångest när jag tänker på vilka man ska bjuda och inte... Jag har ganska stor släkt och blivande ganska liten.

Eftersom jag har rätt många kusiner och själv hör till de yngsta i kusinskaran, så har mina äldre kusiner i sin tur barn så bara den sidan blir ju säkert 40 stycken, vilket känns lite väl mkt. Samtidigt så träffar jag ju inte, och har heller inte någon kontakt med de flesta av kusinerna särsklit ofta, så det nästan skulle kännas konstigt att bjuda dem, för jag vet ju inte ens hur de ser ut. De kusiner jag dock har kontakt med lite mer, vill jag ju givetvis ska komma... De kusiner jag inte "känner" har ju sina föräldrar, dvs farbröder/fastrar och dem vill jag också ha där, för det känns naturligt, och då känns det kanske märkligt att bjuda en del av kusinkretsen men inte hela... Jag tror iofs inte att de kusiner som inte skulle bli bjudna bryr sig särskilt, men det kanske blir irriterat bland fastrar och farbröder...

Ack och suck. Men jag skulle tro att det löser sig tids nog...

• June20

Kan ju fråga din mamma o pappa o se vad dem tycker om det hela eftersom det är deras syskon. Om du väljer att inte bjuda visa så har du ialf stöd från dem varför du valt som du gjort.

Själv fick ja ett ytterst fånigt förslag av min egen mamma när vi diskuterade personer man ska o inte ska bjuda men ang min vänninas bröllop. Ja fattar inte ens att hon sa det som skämt el som halvt seriöst....oavsett så var det en av dem dummaste sakerna ja nånsin hört komma ur min egen mammas munn! Där fick hon ialf ett rakt av NEJ direkt så ja tror hon förstår att det va varken roligt el att dem personena kommer på mitt framtida bröllop.
    Det handlar om visa "hon känner" men som ja bara hälsar på när jag ser dem o kanske kortare samtal av hövlighet men ej mera för ja vill inte ha med dem att göra.

• Snitte- 5/7-2008

Hej hopp tjejer!
    jag hade 150st "måsten" på min lista först men har kortat den rätt hårt till ca60 nu.. vi får se vad det slutar på :)

en sak till.....

HAN HAR FRIAT!!! :D
    Nu, idag... när vi var ute och åkte båt... jätte mysigt! med fika och allt... så nu kan jag inte sluta stirra på min underbart vackra ring!! :D lägger ut bild på svartbrud... (det blev inte någon av dem vi funderat på han valde en dyrare variant som vi ville ha först... :D token! )

• Madeleene

Snitte: Vilka fina ringar.

• Brud 2008

Hej, en till som har hittat hit :)
    Jag orkar inte läsa igenom hela det här lååånga inlägget, så jag har ingen aning om vad ni pratar om här, men jag kommer in i det :)

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2