• Pumpkin

    2008 Sommarbröllop, tråd 2

    Nu verkar det som att vår tråd försvunnit, så då tar jag på mig att starta upp en ny

    Se så brudar, kom tillbaka!

  • Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2
  • lillithsmamma

    Mi Vida har du tänkt ca hur ni ska ha vigseln, färgtema ,klänning, smycken eller annat sådant :)

  • Lanzara

    Vad roligt med nya tjejer här!! Välkomna Madeleene och Mi Vida! Här kommer ni at ha skoj! Det har iaf jag!

    Madeleene: Jag bor i Finland!

    lillithsmama: Rolig fråga du hade, intressant att läsa hur alla träffades... Jag skall berätta vår, om än inte så speciella, historia lite senare när jag har tid!!

    Nej... nu måste jag sticka, skall på "tjejträff" ikväll!

  • Pumpkin

    Mi Vida
    Vi har kommit fram till att det här är en allmän 2008-tråd, men eftersom första tråden hette "sommar 2008" så blev det såhär Hur som helst så är ALLA 2008:are välkomna - så VÄLKOMMEN!

    Madeleene
    Japp, det var kärleken som förde mig hit Är iofs norrlänning från början, men har som sagt bott runt Uppsala i 10 år Min M2B kommer att vara 28 när vi gifter oss. Hade vi gift oss 080808 hade han dock varit 29 eftersom han fyller år 2 dagar efter midsommarafton det året

  • Madeleene

    Lanzara: Tack tack det värmer att få ett sådant mottagande. Oj, Finland?! Och hittat till detta forum, vad skoj

    lillithsmamma: Rolig fråga om hur man träffade sin respektive. Det började i skolan, var sommaren mellan åk 7-8. Umgicks och tyckte om varandra. Ingen vågade göra något. Sedan så slutade vi umgås när skolan började igen. Båda har ett seriöst förhållande bakom oss och så började vi prata på internet igen. Han bodde då i Luleå. Sedan hade vi TIMMAR i telefon. Han flyttade till samma stad som mig, sedan dess är det vi.

    Har ni berättat för era föräldrar om att ni skall stå brud 2008? Min mamma sa bara jaha, det var ju inte det man ville höra . Svärmor var gladare och tyckte det var mysigt.

    Vi pratade lite idag om hur vi ville ha det. Jag vill ha kyrka, det vill tydligen inte min sambo. Han vill ha det i stugan.. då sa jag så länge jag får ha klänning och håret och sånt gjort sedan struntar jag nästan vart vi är bara jag får säga JA till dig. Så det blir nog festen i stugan. Dock tror jag att jag skall försöka få honom att ha det i kyrkan i byn där stugan är. Men det kanske gå att ha klänning där också vid stugan. Vi har nu sagt att det bara skall vara dem närmsta till oss, även på mottagningen. Sedan helgen efter eller något sånt kan man bara ha en vanlig fest eller öppet hus, med typ kaffe och nå sånt. Vad tror ni om det? Låter det bra eller dåligt?

    Vad har ni för färgtema?

  • Pumpkin

    Madeleene
    Jag tycker det låter som en toppenidé! Kör på det om det är så ni vill ha det Om han nu absolut inte vill gifta sig i kyrkan så kan ni ju i alla fall ha kyrklig vigsel där vid stugan, om det känns viktigt för dig att bli vigd av en präst menar jag. Det brukar bara kosta typ resan för prästen Vart har ni stugan nånstans?
    Vi har turkost, lime, rosa (av något slag, vet ej än) och pärlemorvitt som färgtema, hoppas att det ska kännas fräscht och somrigt
    Jag har oxå berättat för min mamma om vårt 2008-bröllop och fick ungefär samma reaktion som dig. Jag tar inte åt mig utan utgår ifrån att hon tycker det är så långt bort så han hon har lite svårt att greppa det

    lillithsmamma
    Vi träffades på en kontaktsida på internet vi oxå! Fast det tog nåra månader innan det klickade från min sida eftersom jag hade en annan kille. När det strulade riktigt ordentligt mellan mig och den killen och jag var hur deppad som helst, klev min M2B in och var mitt stora stöd. Sen träffades vi första gången på Arlanda efter att han varit i USA, vi sov över på hotell där den natten och sen dess har det varit vi!

  • Madeleene

    MsNordqvist: Det skulle man ju kunna göra. Jo jag vill ha en präst, så mycket är jag säker på. Stugan ligger vid Hudiksvall precis intill en sjö. Det är verkligen stuga. Finns ingen riktig el därute. Nybygd stuga och såna saker. Den är riktigt fin. Så bilder och såna saker är jag inte orolig för men det är det lilla släpet på kläningen jag tänker på. tänk att ha brudvalsen på bryggan i solnedgången. Åh vill nu typ. Hehe dock en MASSA mygg.. *skrattar* Fast det får man leva med. Men vart exakt får vi nog prata om lite mer. Fast stugan är nog klart, för det var något han verkligen ville.

    Med tanke på att det inte finns vanligt kranvatten så blir det nog pappers tallrikar och plastglas så man kan kasta allt sedan. Smidigast så, när man är därute.

  • Pumpkin

    Madeleene
    Tycker det låter hur mysigt som helst! Och till det tycker jag att det passar bäst med en somrig buffé med något genomgående tema, t ex italienskt, skaldjur eller nått sånt

  • Pumpkin

    Och jag tror inte det blir nått problem med klänningen

  • Madeleene

    MsNordqvist: Åh skaldjur, det var bra. Så långt har jag inte tänkt. Hehe, så det var ju en jätte bra grej. Annars kan man grilla något gott också, typ lax eller nå sånt... med färskpotatis... riktigt gott. Klänningarna är rätt tål rätt mycket om jag minns rätt?

    Hm vad har ni andra tänkt på för mat, fika eller nå sånt? Vissa har ju fika bara efter och andra har både middag och fika. Hur funderar ni?

  • Pumpkin

    Madeleene
    Ja grilla är ju perfekt om ni ska vara i stugan! Låter underbart, verkligen
    Jo, nog tål klänningarna lite, så det behöver du inte oroa dig för. Vad har du tänkt dig för klänning?

    Vi kommer att ha 3-rätters och sen tårta och kaffe. Sen till natten blir det nog typ korv med bröd eller så

Svar på tråden 2008 Sommarbröllop, tråd 2