• Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3
  • insideharmony

    Orustbrud
    Ja har tårtor å baka till dop på sönd ska göra de hemma hos min blivande svägersta. (va gammalt de lät då *asg*) Men de beror på vilken tid i så fall. När tro du att du kommer loss ;)

  • Orustbrud

    Jag får inte ihop morgondagen. 25-års firandet jag ska på börjar tidigare än jag trodde så tiden mellan det och mina andra planer blir knapp. Sjutton också.
    Men vi ger väl inte upp för det. Det kommer ju en lördag nästa vecka också. Eller???

  • insideharmony

    Orustbrud
    Japp vi får köra samma tid nästa lörd istället då. De e ju inget att göra.
    Så få vi hoppas att de är några fler som kan hoppa på då. Ja kör ut en ny lista här då med vilka som kan lörd 18:e Kl.11.00 så e d bara att hoppa på listan ni som kan. Skam den som ger sig å nu e de 3:e gången gillt.

    insideharmony

  • HeWi

    Tack alla som gett mig råd angående den gräsliga ringkudden :) Vi har tänkt köra en kompromiss...Kudden får ligga framme vid prästen från början, alltså ingen som bär fram den till honom, och på så sätt får den nog inte lika mycket uppmärksamhet.
    Jag tror att jag kanske kan nästa lördag (18:e). Sätter upp mig på listan så länge...

    Fika i Stenungsund lördagen den 18:e

    insideharmony
    hewi

  • Hemligt ( fast inte längre)

    Jag jobbar nästa lördag oxå
    Men om det skulle bli ändringar ang. tiden så kan jag.

  • vera08

    hej allihop!

    jag håller fortfarande på att fixa med mina inbjudningskort. har bestämt mig för att ha lack med sigill. har för mig att någon i tråden hade hållt på med det. Kan jag få lite tips? vad är bra att tänka på för att det ska bli snyggt och för att det ska hålla?

  • Orustbrud

    Tänk på att lacket inte får vara för hårt, då krossas det oftast i posthanteringen. Har tyvärr inte namn på något bra lack just nu.

  • Linslus

    Vera08: Eftersom ALLA mina lack-sigill gått sönder TROTS att jag skickade några i vadderat (dyrt) kuvert så kan jag säga att undvik vanligt lack Någon nämnde ett särskilt VAX som blir snyggt & som inte går sönder... Hör dig för på t.ex Panduro...

  • gnizz

    Linslus
    Detta inlägget är det nog du tänker på:
    Det finns något som heter faux-sealing wax som klarar posthanteringen(våra sigill gjorde det). Om du bor i Stockholm ska det finnas på Skapa Hobby. Jag har köpt det på ebay (Season Creations (sdwells)), vårt sigill finns att titta på här: groups.msn.com/Inspirationspilen/blommor.msnw

  • gnizz

    Illa, vi har ju köpt lack till våra inbjudningar. Det hjälper inte äns att lämna in dem på postkontoret då eller?

Svar på tråden Stenungsund 2006 Del 3