20/8 2005nr2
Såg att de stängt vår gamla tråd så jag startar en ny... Vi har gjort klart våra inbjudningskort i helgen. Känns superbra, vill posta dem genast, men det är ju lite tidigt! *s*
Såg att de stängt vår gamla tråd så jag startar en ny... Vi har gjort klart våra inbjudningskort i helgen. Känns superbra, vill posta dem genast, men det är ju lite tidigt! *s*
Idag har jag bokat buketten!!!!
Brud 20 aug:
Vad kostade det att hyra det?
//Hetta
Vilka låtar ska ni ha under vigseln?? Vi har bara en självklar bestämd, nämligen "våran låt"...
Jag tycker det här är jättesvårt och man bör ju snart bestämma sig så att solisterna kan få träna lite i sommar.
Vi har bestämt oss för "håll mitt hjärta", sen ligger valet mellan "jag ska aldrig sluta älska dig", "from this moment" och "av längtan till dig". En av dessa tre ska vi välja.... Sen har jag en överraskningslåt åt min karl... "Du är min man"
Har precis bokat solister, skall ha en "tjejlåt", en "killåt" & en duett. skivor snurrar varje ledig stund för att få den rätta känslan. En bestämd & det är Lonestar & amazed.
"håll mitt hjärta" hade vi på min farfars begravning för ett år sedan... känns inte bra med den med andra ord. Vår låt är "have I told you lately". Men vad har ni till in och utmusik?? Det är där det verkliga problemet är tycker jag
IN - bröllopsmarsch, F. Mendelssohn
UT - allegro ?drottningholmsmusiken? j.h roman
In: Brudmarsch från stora Tuna & Ut: Anthem
vi funderar också kring marscher och sånger.. vi ska ha Grow old with me som solosång och förmodligen Velsignelsen också.
Marscher och psalmer är det stora kruxet. Vi väljer mellan trumpet voluntary, birkalåten, gotländsk brudmarsch och brudmarsch till Per o Anna.
Kul att se att du (be or not be) ska ha anthem som marsch. Jag älskar den men tycker inte riktigt den passar som marsch så vi ska kanske ha den som ett musikstycke mitt i vigseln.
(oj va långt det blev)
In: Pachabels Canon in d
Ut Mendelsohn
Solosånger, Ulf Lundells Kärleken förde oss samman, Mareie Fredriksson Ännu doftar kärlek
Usch vi har inte ens börjat fundera på låtar...eller jag har men inte min blivande make...Vi har ingen bra, passande låt som är "vår" låt o det känns nästan hopplöst att inte hitta nåt som e för klyshigt och smörigt...men men, måste ta tag i det där snart...
Nån av er som pratat med kyrkan o prästen nåt än förresten?? Jag har inte hört ett pip från kyrkan sen jag ringde o bokade den i början på april, vet inte ens vílken präst vi kommer ha..Kanske borde ringa??
Jag bokade kyrkan i maj förra året och i förra veckan fick jag bekräftelsen. Där stod det vilken präst vi skulle ha och vilken organist. Det stod att prästen skulle kontakta oss ca 3 veckor innan vigseln. Men organisten skulle vi kontakta...
Vår präst vill ha vigselsamtalet i slutet av juli/början av augusti.