• gladhannapanna

20/8 2005nr2

Såg att de stängt vår gamla tråd så jag startar en ny... Vi har gjort klart våra inbjudningskort i helgen. Känns superbra, vill posta dem genast, men det är ju lite tidigt! *s*

• Svar på tråden 20/8 2005nr2
  • johandra

Vi funderar på att spöka ut vår lilla bil (som jag envist hävdar att jag aldrig kommer göra mig av med, älskar den bilen) men det e inte riktigt bestämt än. Alla våra vänner kommer fatta att det är ett stort skämt men vi e lite osäkra på om släkten kommer ta det så eller om de tror att vi bara varit snåla o tråkiga..

Vi får se helt enkelt!

• gladhannapanna

Vi åker nog "vanlig bil" från kyrkan till fotografen. Från fotografen till festen ska vi åka häst och vagn.

• Xite

Låt släkten tro att du är snål och tråkig du johandra! Huvudsaken är väl att ni har kul? Vad är det för bil?

Häst och vagn låter mysigt. Vad får ni betala för det?

• johandra

Det är en jätteful liten nissan micra. Så gott som helt vit...Jag gillar den skarpt för den har aldrig några problem att starta oavsett väder o vind samt att den är otroligt billig i drift...:D

Bilar är bara en tråkig utgiftskälla för mig, man får ju egentligen ingenting tillbaka om man inte skall räkna alla kostnader så därför hävdar jag bestämt att jag aldrig vill göra mig av med denna lilla bil (till sambons förtret, han ääääälskar bilar) *s*

• Baylanda

Vi skall åka i en gammal brandbil om det inte regnar, för det inns inget tak på den. Min M2B är brandman.

• gladhannapanna

Eftersom det är en kompis till mig som ska köra vet jag faktiskt inte vad det kommer att kosta. Vi vill iaf betala för deras utlägg och lite till. Kanske en säck morötter till hästen...

• Xite

Vad blir det för sorts häst och vagn då gladhannapanna?
    Bra pris, för övrigt :)

• gladhannapanna

Min kompis tar körlektioner för att kunna genomföra detta... Hon har en brun travare och en renoverad trilla. Om inte hon får ordning på sin häst ska en annan kompis köra, har dock aldrig sett hennes häst eller vagn. Vi ska ut och provåka under sommaren! Hoppas att sambons hästallergi håller sig på mattan!

• Hetta

Xite:
    Vi ska ha borgerlig vigsel! Vi ska ha vigseln utomhus i naturen. Hoppas verkligen på fint väder (=INTE regn)!
    Har hittat vigselförrättare, men har ej pratat ihop oss med honom än.

Annat som är fixat: ringar
    Musiker: nyckelharpa + fiol
    Klänning: beställd

Transport från vigsel till fest: fötterna

• gladhannapanna

Provade klänningen för första gången i förrgår! Kul!!!

Svar på tråden 20/8 2005nr2