Sommar 2005 (juli)
Hej!
Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!
Hej!
Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!
Jag tycker inte att det är pinsamt att vara ute i god tid. Många vill ju planera semestern och de som reser behöver boka boende.
Jag ska åxå försöka få ut mina inbjudningar i feb, med tanke på att jag gifter mig i semester tider, den 30/7 så tycker jag de är bra att få ut dem i tid, sen vad andra tycker skiter jag i *ler*
Är det fler än jag som väntar med spänning på en klänning?
Hej..här har ni en till som ska gifta sig i juli närmare bestämt den 9e.
Har bokat kyrka och festlokal, bestämt tärnor, bestman och brudnäbbar och kollat med dom så allt är ok, har kontakt med en cateringfirma som vi snart ska träffa och bestämma vilken typ av mat vi ska ha,bestämt att vi själva ska fixa tårtan och ha en tårtbuffè samt köpt caketopper, min klänning ska snart börja sys upp av en sömmerska(har köpt tyg),köpt skor och handskar vi har sett ut min M2Bs kostym, hittat florist som ska göra min bukett, kollat ut inbjudningskort och papper som vi ska göra festprogrammen av och tänkt på hur borden ska diskuteras....har kanske kommit en bit på vägen ändå även om det inte känns som de
Blåklinten:
Jag ska också sy upp min klänning. Har du ritat din själv?
M
Majlo..Nä de kan man inte säga att jag har...har tagit själva modellen från en klänning och sen "mönsret" på klänningen från en annan.
Har du ritat din, ska du sy din själv eller får du den uppsydd ??
//Blåklinten
Min klänning blir uppsydd av en skräddare. Jag har gjort en bild i photoshop där jag mixat tre andra klänningar för att få till en egen variant. Det ska bli väldigt spännande. Först hade jag tänkt sy själv, men jag insåg mina begränsningar... Jag har inte köpt tyg ännu utan hon ska sy upp en provklänning i ett billigt tyg först.
Kul att göra den i photoshop de har jag inte tänkt på.
För mig har aldrig tanken funnits att jag skulle sy min egna klänning men därimot så ska mamma och svärmor sy tärnklänningarna.
Jag hoppas vi snart kommer i gång med att sy...ska bli sååå spännande
Vilken färg ska tärnornas klänningar ha?
Guldaktiga eller i silver...har hittat ett välfigt snyggt tyg i guld utan att de blir för mycket....men tyget känns väldigt dyrt så jag får kolla om vi kanske kan dela på kostanden eller se om jag hittar något annat
Hej
vi ska gifta oss den 30 juli, på min födelsedag (hi hi), det var inte meningen, det fick lov att bli så! Längtar så... Det blir i Värmland, då min blivande make är därifrån.
/Icepincess
Iceprincess
Hej där.. Ser att vi ska gifta oss på samma dag, hur långt är du i din planering
Det blir i alla fall lätt för din blivande make att hålla reda på de viktigaste dagarna
Hej juli-tjejer!
Vi gifter oss den 23:e. Planeringen löper på... klänning klar, ring vald, bestman, tärna, toastmaster, musik/band samt kyrka klar. Tja det som inte är klart är menyn, inbjudningskorten, program, brudgummens kläder, lägga upp brudklänningen....
tja man har ju nästan lite mer än 6 månadet på sig!
Skoj ska det bli!
Lycka till allihop