Sommar 2005 (juli)
Hej!
Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!
Hej!
Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!
Just nu sitter jag och funderar på gästlistan. Det blir aldrig bra hur jag än gör. Är det någon annan som har lite besvär med den? Största problemet är hur jag ska göra med min "lill"kusin som blir 14 år i sommar. Jag vill inte ha barn med på bröllopet men .... min kusin vill jag ju ha...
Mattias blomma: Grattis till frieriet! Visst är det underbart att bli friad till?!!
Om man vill ha många gäster så tar Fridhem ganska många tror jag, fast de är traditionella i sin meny. Det ligger å andra sidan superbt, utsikt över havet och en vacker matsal.
Appropå stress så har jag inte bokat kyrka, inte gjort hinderprövan och inte fixat klänning eller catering men det känns ändå lugnt.
Mvh
Majlo
Mattias blomma - grattis! (kusinen kanske kan sitta på en kortsida om hon är lite svårplacerad?)
Kicka, vi har också funderat på Wisby hotell, har ni lyckats pruta något? Deras vinlistor är ju inte billigast....o inte hotellrummen heller... men det är jättefint!
För info, Fridhem tar inga bröllop i juli.
Bride 05
Problemet är nog inte vart jag ska sätta min kusin utan det ligger till på detta viset: Nästan alla i vår umgängeskrets har barn i åldern 3 och neråt. Sedan har vi några i åldern 11 till 14 som jag vill ska komma. Jag VILL INTE ha en massa småbarn på bröllopet. Då är frågan vågar man skriva på inbjudan att barn under 10 år får stanna hemma under kvällsfestligheterna?
Majlo
Ja, det var helt otroligt att bli friad till! Vi hade ju planerat att gifta oss innan han friade och jag trodde aldrig att känslan skulle vara så överväldigande som den var! Jag grät och skrattade omvartannat. Min sambo var lika känslosam och för mig så tid och plats mindre viktig. Men just den där känslan i kroppen: glädje, lite rädsla, förväntan, och så den där adrenalinrushen som exploderade i mig.
Än så länge är detta nog det största jag varit med om(har inga barn ännu).
Mattias blomma, jag förstår precis. Vi har lite samma tankar... Vi funderar på att ordna med barnvakt till barnen i närheten, med lite aktiviteter, korvgrillning mm... men de allra minsta kan ju vara lite svårare med. Man kanske kan ha en barnvakt som läser lite och sedan nattar dem, i närheten av festen så att föräldrarna kan gå dit och se till dem om det behövs. Vi kommer ha många gäster som tar minisemester på Gotland i samband med vårt bröllop och någonstans måste ju barnen ta vägen...men vi vill inte heller ha dem på middagen så gärna...
En bra tanke bride 05 men jag vet hur mina vänner är. Alla har fått sitt första barn(förutom två föräldrar som har ett barn sedan tidigare som är tre årår) och dessa föräldrar är SUPERFÖRÄLDRAR och kan knappt låta en annan människa hålla i sina barn. Ja, så är det faktiskt och jag vet hur det skulle bli om vi gjorde så som du föreslår. Det skulle innebära att jag skulle hitta flertalet mödrar och fäder springandes fram och tillbaka bara för att se om allt är okej. Därför tycker jag det känns mer avslappnat om dessa barn får stanna hemma hos farmor/mormor alt morfar/farfar(som eventuellt har en närmare kontakt med barnet). Jag vet hur jag känner för detta men jag är bara så hemskt orolig över att någon ska ifrågasätta min vilja denna dag. Jag kan dessutom förstå om någon blir putt på mig men jag anser ändå att vi har rätt att bestämma detta, det är ju faktiskt vårt bröllop.
Hej Mattias blomma.
Vi gifter oss den 2 juli 05 och har i princip helt klart för oss vad vi kommer skriva som tillägg till inbjudningarna och det är:
" Vänligen tag ej med barn under 15 år - spädbarn är givetvis välkomna".
Vi vill inte ha med barn på vårt bröllop, trots att vår 3-årig självklart skall vara med. Det räcker med henne och de ammande spädisarna tycker vi.
Sen får gästerna tycka som de vill och vill de inte komma bara därför så är det deras problem.
Kan kanske låta lite hårt, men en enda dag i livet så får jag (vi...*ler*) bestämma precis hur helst jag vill ha det och så får det bli!
Kram
Barn eller ej:
Det är förstås de som har festen som ska bestämma ifall det ska vara barn med eller inte. Samtidigt kan det finnas vissa som inte kommer då och det får man ju räkna med.
Vi har inte så många vänner med barn så jag ser inte dem som något hinder.
mvh
Majlo
hej :) här en till som ska gifta sig i juli, den 3:e närmare bestämt.. vi har ingenting klart förutom att vi har bestämt platsen för hela tillställningen.. Känns som de e så lääänge kvar men man blir nästan lite orolig när man ser hur långt många andra har kommit i planerandet.