• Majlo

Sommar 2005 (juli)

Hej!
    Vore roligt att se hur många som ska gifta sig i juli nästa år! Vad har ni för planer? Jag är ute i ganska god tid nu, tror jag Visst ska det bli kul!

• Svar på tråden Sommar 2005 (juli)
  • 2/7-05

Hej

Vi skall också gifta oss i Juli 05 den 2.
    Vi har bokat kyrkan och letar febrilt efter en festlokal. Vi vill gärna ha maten serverad men kunna ta alkoholen och vinet med oss dit. Verkar svårt att hitta en sådan lokal i Oxie/Malmö.

Grattis till alla er andra Juli burdar.

• LinaMaria

Vi ska också gifta oss i juli 05. Lördagen den 9 blir det troligtvis. Spännande det ska bli! Just nu letar vi fetlokal på Gotland för fullt. Nån som har nåt tips på ett billigt ställe där man kan fixa maten själv? En vacker plats är ju inte helt fel... Spännande!

• Majlo

Hej LinaMaria!
    Du kan kolla på Kalkpatrons på Östra Gotland. Där får man ha egen catering. Det finns en fin bygdegård i Ljugarn också. Det finns ju förresten bygdegårdar lite överallt ifall man inte vill vara vid havet.

Mvh
    Majlo

• LinaMaria

Ska kolla det! Tack för tipset!

• busiga_mamman

Hejsan..
    Ska åxå gifta mig i Juli, den 30e..
    De som är klart för mig är..

Kyrka- bokad
    festlokal- bokad
    fotograf- bokad
    Frisör- bokad
    sminkös- bokad
    kläder- ej klart
    ring- ej klart
    Mat- ej klart, har en egen kock som ska ordna detta..

Hur många har hittat sin klänning

• Kicka

busiga_mamman: Jag ska ocksa gifta mig den 30e juli. Ska du gifta dig pa Gotland?
    Jag har tittat lite pa klänningar i kataloger men inte alls bestämmt mig för vad jag vill ha.

Vi har bokat kyrka, restaurang, frisör+sminkös och fotograf. Resten far nog vänta ett tag.

När tänker ni skicka ut inbjudningarna? Vi tänkte skicka dem i Januari.

• sweet83

Gifter mig den 30 juli 2005.. många juli brudar det blev! Själv är typ ingenting bokat, m2b friade bara den 13 september :) på västindien av alla ställen :D har börjat prova brudklänningar, för det är ju viktigt, sen har vi börjat maila runt om platser, både i Åre och Stockholm, har som inte bestämt oss ännu. Ngn som vet ngt bra ställe i Sthlm att ha festen på?

• julibruttan

Hejalla julisar!!!

blev lite osäker när man läser vissa trådar om kostnader. Ska gifta oss på västkusten, i vår hem kommun men vi har nästa alla våra vänner på östkusten!!
    Vi ska bjuda på allt under bröllopsdagen utan boendet och taxi hem från festen.

Då många kommer långväga vill vi hinna prata med alla så vi funderar på att bjuda dem någon dag innan vilket då innebär två nätter och mer kostnad för dem. Själv skulle jag inte bry mig men vet att alla har det inte lätt ekonomiskt!!!

Hur har ni gjort?

• Majlo

Hjälp! Jag har inte ens tänkt på ifall de har ansträngd ekonomi... Men å andra sidan så är det ju bara en fest för dem. De är verkligen hjärtligt välkomna, men kan de inte så kan de inte. Jag bor ju här på Gotland så bröllopet blir här oavsett om de måste bo här några dagar. Det är kanske själviskt av mig att resonera så?
    M.

• annapanna1975

Såvida man inte gifter sig i Tailand och förväntar sig att 100 personer ska resa dit på egen bekostnad så tror jag att man själv kan välja var man vill ha det, och sedan är det upp till de inbjudna om de vill komma eller inte.
    Men jag har själv en väninna som bor en bit bort, med ansträngd ekonomi, och jag valde att skicka en förberedande inbjudan och där erbjuda mig att betala resan för henne och hennes dotter. (Då var hennes man också inkluderad, men nu ligger de i skilsmässa.)

Svar på tråden Sommar 2005 (juli)